Minuli teden sta se na Mariborskem Pohorju mudila pomočnik koordinatorja za gorsko kolesarstvo pri Mednarodni kolesarski zvezi UCI Simon Burney ter tehnični delegat dirk v spustu za svetovni pokal David Vazquez. Progo in infrastrukturo sta si ogledala skupaj z združeno televizijsko produkcijo Red Bull Media House in Televizije Slovenija.

Kakšne vtise sta odnesla s četrtkovega sprehoda po trasi dirke v spustu, ki se aprila po devetih letih vrača v svetovni pokal?

David: Prizorišče in proga sta vrhunska, to je vsem jasno, in proga ima še vedno vse, kar potrebujemo za spust svetovnega pokala. V spodnjem delu si želimo kakšnega novega odseka, malce hitrejšega, na katerem se bodo v primerjavi z zadnjimi dirkami pokala iXS našle kakšne težje linije. Hkrati bi bili ti odseki prilagojeni televizijskemu prenosu, brez kakšne škode za kakovost proge. Še kakšen nov skok po štartu in pred ciljem, pa smo nared!
Proga bo zagotovo vsem všeč, na nek način je vrnitev h klasičnim progam stare šole.

Simon: Komentarje o progi prepuščam Davidu, meni se zdi odlična z veliko zanimivimi odseki in z vsega malo. Tudi infrastruktura je večinoma nared, prireditelji morajo le še načrtovati gibanje gledalcev, parkiranje in prevoze gledalcev, dostop do proge, takšne reči, pa lokacije razstavnih prostorov, prostorov za ekipe, podelitve, velikega zaslona v cilju … Povsem običajne stvari.
Red Bull TV si je s slovensko televizijo ogledal progo in skupaj pripravljajo načrt za položaje kamer.
Na splošno uspešen obisk prizorišče in dobro sodelovanje s prirediteljem, ki se trudi za čim boljšo prireditev, tako da se veselimo aprila!

David, kakšne odzive na vrnitev Maribora si dobil od tekmovalcev?
David: Vsi so zelo veseli. Skoraj vso sezono se je govorilo, da bi se to utegnilo zgoditi in zdaj so vsi zadovoljni.

Simon: Tudi sam sem zadovoljen, tudi da smo za 2019 v koledar stisnili dodatno dirko v spustu. To so si vedno vsi želeli. Lep se je vrniti v Maribor, že zaradi zgodovine, tu je bilo vedno vsem všeč. Od zadnje dirke tu bo devet let in nova generacija tekmovalcev tu še ni bila, če niso dirkali v pokalu iXS. Starejši kolegi pa so jim gotovo pripovedali o tej dirki.
Maribor in Les Gets nas povezujeta z zgodovino spusta. Veliko je dobrih zgodb, povezanih s tem, in medijem bo to všeč.


Odprava nad Trikotno jaso, pred vstopom v odsek Rokenrol

David, nastopil si na skoraj vseh dirkah tu v Mariboru razen zadnje leta 2010, ko si se že upokojil.
David: Res je. Na prvi dirki leta 1999 je dirka presenetila vse, proga je bila res izvrstna. Nato še v letih 2000 in 2001, ko sem se poškodoval, ter leta 2002. Štiri leta zapored, nato spet od leta 2007. Po sezoni 2009 sem prenehal z nastopanjem in me leta 2010 ni bilo.

Z uvrstitvami pa ti ni šlo najbolje, le enkrat si bil deveti …
David: Da, leta 1999 sem prišel poškodovan in mi ni šlo. Leta 2000 sem bil v kvalifikacijah četrti, nato sem v finalu padel in končal na 9. mestu. Leta 2001 sem padel na ciljnem skoku in si zlomil ključnico. Tudi 2002 zame ni bilo vrhunsko … Upam, da mi bo šlo bolje zdaj, ko delam za UCI, hahaha …

Kako se spomniš takratne proge?
David: Vselej je bila med najbolj priljubljenimi, zlasti prvo leto. Vedno je bila dobra mešanica hitrih in naravnih odsekov, naklon je bil dober. Leta 1999 je bila dolga, kot nam je bilo takrat všeč, z velikimi skoki in številnimi naravnimi odseki in le nekaj bandami. Potem je postala krajša z več bandami, še vedno zelo dobra, a zadnji dve leti od tistih prvih štirih je bila že zelo spremenjena v primerjavi s prvim letom. Skalnati odsek pa je bil vedno nor! Na tej progi se je bilo vedno težko dobro odrezati.


David Vazquez (na levi) se dobro spomni zelenih skal z Rokenrola

Meniš, da bo dobra stara mešanica vsega še vedno delovala v 2019?
David: Zagotovo, potrebujemo več “old-school” stvari namesto prog v parkih, ki jih gledamo včasih. Kolesarski parki so se tako razvili, da v njih marsikdaj težko še najdeš naravno linijo. Potrebujemo sveže odseke, na katerih bodo med treningom nastale nove linije, to je izziv za tekmovalce. Če je že vse utrjeno od cele sezone v parku in od prejšnjih dirk, potem ni tako zanimivo. Na koncu je sicer odvisno od prireditelja, kakšno progo bo pripravil, in potem je tekmovalcem všeč ali pa ne. Sam si ogledujem predvsem logistiko in varnost, o podrobnostih na progi pa odloči prireditelj.

V naslednjih dveh letih je v svetovnem pokalu toliko zelo različnih prog - od Lošinja do Fort Williama in vse vmes. Je trend prog sploh prepoznaven ali je le dobro, da so različne?
David: Pri UCI se trudimo, da so v svetovnem pokalu različne proge. Dobro je združiti različne sloge prog. Tudi tekmovalcem in televiziji je to všeč.

Večino prog za naslednji dve leti že poznamo, tudi za naslednja svetovna prvenstva. Od novih Evropejci poznajo Louso, Američani pa Snowshoe.
David: Nove dirke so vedno dobrodošle. Tako Lousa kot Snowshoe sta že gostila pomembne dirke, skupaj z Mariborom, ki je znan iz preteklosti, imamo tako na nek način tri nova prizorišča.

Pa še eno staro prizorišče, Les Gets, kako bo tam videti proga?
David: Les Gets sem obiskal pred dvema tednoma, pričakoval sem kakšen odsek stare proge svetovnega prvenstva 2004 več. Svetoval sem, naj jo naredijo malce zahtevnejšo kot je bila letos na Crankworxu. A po drugi strani so bili letos tekmovalci zadovoljni, všeč im je takšna, a menim, da jo je le treba malce izboljšati. Težko je vedeti, kaj si tekmovalci res želijo. Radi imajo hitre proge, tehnologija na kolesih jim omogoča, da drvijo po takšnih progah. Če jim dodaš kakšen počasnejši odsek stare šole, jim morda sprva ni tako všeč. A jim skušamo dati vsega po malem, da niso le novodobne super hitre proge z bandami na vsakem zavoju. Težko je najti ravnovesje.

Na uvodni fotografiji od leve: Christoph Tritscher (Red Bull Media House), Simon Burney, David Vazquez in Iztok Kvas, direktor sv. pokala Maribor
Vse fotografije Emrah Özbay

Preberi še
Koledar svetovnega pokala: V 2020 DH turneja Maribor - Lošinj!

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.