Naša veriga se je zataknila nekje po kamniškimi gorami. Lahko, da se spet zavrti. Bosta pač dve, saj štartamo novo na drugem koncu Slovenije in izven športnih, tekmovalnih krogov, znotraj katerih se je drgnila v zadnjem letu in mesecu. V prvi verigi je doslej 14 imen.

Začetek nove verige je pri Petru Zajcu, koordinatorju Slovenske kolesarske pobude (SKP). Korošec je v prostem času seveda tudi mtb jezdec in imetnik mtb vodniške licence OTC od leta 2006. Med aktiviste v SKP padel kot vodja projektov Regionalne razvojne agencije za Koroško RRA Koroška, po izobrazbi pa je geograf.

S Perotom bi se lahko o gorskokolesarskih temah pogovarjali in pogovarjali. Gotovo se kdaj še bomo, tokrat pa ga predstavljamo v bolj ali manj standarnem intervjujčku v slogu Med jezdeci.

Peter Zajc
Vzdevek: Najpogosteje Pero … ostalo prepuščeno domišljiji vsakokratnega sogovornika - izpeljanke iz priimka niso redkost ☺
Kraj: Slovenj Gradec
Starost: 31
Klub: Solo, drugače Slovenska kolesarska pobuda

mtb.si: Kaj je novega pri SKP, poletno zatišje kot v parlamentu ali kaj akcije?
PZ: Kjer so izzivi in konflikti, pa če je motiv in volja, dela nikoli ne zmanjka. Slovenska kolesarska pobuda je neformalno interesno združenje, pobuda, ki v skupnih interesih združuje: Komisijo za turno kolesarstvo Planinske zveze Slovenije, Klub gorskih kolesarjev Volja, Kolesarsko zvezo Slovenije, spletni portal MTB.SI, Gospodarsko interesno združenje pohodništvo in kolesarjenje ter Regionalno razvojno agencijo za Koroško - RRA Koroška d.o.o. Res je, da smo enotno najbolj aktivno tulili v isti rog ob javni razgrnitvi osnutka Zakona o vožnji z vozili v naravnem okolju ali pa javnih razgrnitvah osnutkov gozdno gospodarskih načrtov gozdnogospodarskih območij 2011-2020. Ali pa letos ob javni obravnavi meril za dvonamensko rabo planinskih poti. Zdi se, da smo v preteklem letu postali prepoznaven in relevanten sogovornik. Tako medijev kot oblikovalcev politik.

Koliko let misliš, da bo traja, da bomo imeli kaj legalnih tur v Sloveniji? Recimo vsaj deset dobrih turc s singli na različnih koncih države?
Dva vidika vidim pomembna. Ko bo to širše prepoznano kot poslovna priložnost, kot turistični produkt. Kar trenutno definitivno ni. Kolesarskega turizma, sploh kar se tiče gorskega kolesarjenja, razen nekaj bike parkov, in na prste ene roke, po možnosti s kakšnim odrezanim prstom, preštetih tour operaterjev, ni. Drug vidik je t.i. community work. Ko se bomo kolesarji organizirali, lokalno, regionalno, povezali v neke interesne skupine, začeli iskati praktične rešitve, se pogovarjati z lastniki zemljišč, strokovnimi institucijami, lokalno skupnostjo in prevzeli odgovornost za umeščanje v prostor in vzdrževanje singlc, pump trackov, urbanih kolesarskih parkov … Za oba vidika pa bo pomembno predvsem nekaj. Zagotoviti neke vrste spodbudo, sistemski vir sofinanciranja. Ne vem, obdavčiti neko kozlarijo in namensko zagotoviti sredstva za razvoj in vzdrževanje gorsko kolesarske infrastrukture. Ker gorsko kolesarjenje, poleg tega, da je lahko resen biznis v smislu turističnega in športnega produkta, je lahko tudi ena bolj trajnostnih rekreativnih aktivnosti, s pozitivnimi vplivi na splošno zdravstveno stanje populacije in s tem zmanjšanja izdatkov javno-zdravstvene blagajne, z možnostjo vključevanja najširših družbeno-socialnih skupin. Če to želimo, jasno.

Kaj je po tvoje glavni razlog, da smo tako nazadnjaški v tej ureditvi? So krivi uradniki, lobiji ali nedejavni kolesarji?
Nevedenje, pomanjkanje objektivnih informacij, zna biti precejšen razlog, predvsem pri tistih, ki odločajo. Razfrčkanost kolesarske srenje tudi, vsekakor, in kopica lastnih interesov, kar na tako majhen prostoru, kot je flika 20.000 km2 in 2.000.000 plus nekaj ljudi, pride še posebej do izraza.
Pa še nekaj, po mojem, in sicer dejstvo, da skoraj 59 % površja Slovenije pokriva gozd, na Koroškem je ta delež še večji, 68 %. In realnost je, da je lesno-proizvodna funkcija ne le najpomembnejša funkcija gozda, ampak se ta naj v besedi najbolj še krepi, saj se zadnjih let kar precej trudijo s poudarjanjem pomembnosti lesa kot ene redkih, poleg vode, naravnih surovin Slovenije. Čemur seveda ni za nasprotovati. In tu je pač kolesarjenje, dokler je prepoznano le kot rekreativna dejavnost, pa še ta v prostoru neurejena, ne pa tudi resna poslovna priložnost, le nebodigatreba. In najlažje je nekaj prepovedati.
Čeprav verjamem, da se nas večina zaveda, da s tem ničesar ne rešujemo. Lokalci se bomo še naprej vozili, res pa je, da s tem ubijemo kakršnokoli možnost za resni razvoj gorskega kolesarjenja kot turističnega produkta. Zato pa poudarjamo, da je potrebno urejati, ne prepovedovati, ampak urejati. Najti dogovor, smernice, pravila igre, na nacionalni ravni. Ker pač nimamo nekih vmesnih enot, kot bi bile pokrajine, in moramo vse sistemske rešitve iskati na nacionalni ravni, kar vsaj v takih primerih predstavlja resno oviro. In če nam ne uspe doseči tega dogovora, smernic, bo pač Slovenija za vedno dežela neverjetne narave, prijaznih ljudi … kjer se ne da legalno gorsko kolesariti. In bomo to vedno počeli le lokalci, nelegalno, jasno, in morda tiste skupine tujcev, ki se jih, to je treba jasno poudariti, trenutno nelegalno vodi po slovenskih singlah.

Tvoj popoln dan na kolesu (kje, kaj, s kom)?
Je že bil in še bo ☺

Tvoj popoln dan brez kolesa?
Je že bil in še bo ☺

Kaj bi počel, če ne bi nihče izumil gorskega (bmx ...) kolesa?
Ob vseh dejavnostih in stvareh, ki jih počnem v 17 urah budnega dneva, ni bojazni, da bi mi bilo dolgčas.

Povej kaj o svojem najljubšem kolesu?
Je zelen, francoz, po naključju ima v imenu znamka besedo Pierre, kar mi je kliknilo šele, ko sem ga kupil.

Tvoje prvo kolo?
En tak mali, mislim, da rdeči, spomnim se klanca v Dravogradu, kjer smo se gnali po njem in uničevali adidaske ob bremzanju.

Tvoj vzornik?
Vsak se lahko od vsakega kaj naučimo.

Tvoj mladi obetavnež za prihodnost?
Vsak otrok.

Najboljši nasvet, ki si ga kdaj dobil / ali nasvet, ki ga lahko daš drugim?
Pa te naj stvari mi ne sedejo, ampak zadnje čase mi je zelo blizu sledeče: "Prevzemi odgovornost za svoja dejanja. Spoštuj interese drugih ljudi. Skrbi za okolje." Scottish Outdoor Access Code

Tvoj padec, ki si si ga najbolj zapomnil?
Haha, bolj počasi ne bi mogel peljati, bolj štorast ne bi mogel bit in prav fino sem se razbil.

Foto Pero's FB

Za osvežitev spomina pravila rubrike Med jezdeci

"Intervjuvalec" in "intervjuvanec" se morata razlikovati v najmanj dveh od štirih lastnosti:
- starost (-10 ali +10 let)
- spol
- kraj bivanja (50 km in več narazen)
- slog ali disciplina furanja oziroma vloga v kolesarstvu (xco, dh, 4x, bmx, frirajd ... trgovec, serviser, trener, vodnik, graditelj, legenda ...)

Če gre veriga v tujino, se mora v naslednjem krogu vrniti v Slovenijo.
Če zavije izven gorskega kolesarstva, je lepo, če se čim prej vrne vanj :)

Pogovor se lahko opravi pisno, pred kamero, po Skypu (kopiraš besedilo ali zajameš video), z zvočnim posnetkom ... improviziraj!

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.