Bajkerji smo frajerji, odporni na blato in blatnike. Kros motorji imajo blatnike, mi jih seveda ne potrebujemo. A slej ko prej natuhtamo, da je pred blatom vredno ščititi dve stvari: obraz z očmi oziroma očali ter zadnji blažilec. Če ničesar ne vidiš, ali pa če ti vzmetenje neha delat, pač ni več tako zabavno.

Že zdavnaj smo pogruntali, da v obrazek dobivamo naravnost skozi vilice, z zelo majhne površine prednje gume. Pa so pele plastenke od pijač, med mostičkoma vilice napeti kosi zračnic ter včasih celo raznorazni bolj ali manj čudni blatniki, ki naj bi spominjali na motokros. Zakomplicirano, lomljivo, s kakšnimi čudnimi nastavki, ki jih moraš imeti ves čas v vilici …

Vsaj zame je bila doslej najboljša rešitev zračnica ali v lepši varianti trak neoprena, ki pokrije kritično mesto na vilicah. Letos pa so se pojavili majhni blatniki iz mehkih plastičnih materialov, praktični in učinkoviti. Če bi pridno raziskovali, bi morda našli še kakšnega, vodilna pa sta gotovo Mucky Nutz z modelom Bender Fender in Marsh Guard. Skoraj kot iz iste štance sta. Slednjega uporablja svetovni prvak v spustu, prvega smo dobili na poskus na mtb.si in sicer v klasični verziji in večji XL. Oba se namestita pod spodnji mostiček vilice, tik nad plašč.

Andrej je na svojo turno mašino z vilico Fox 32 namestil Mucky Nutz Bender Fender

Klasični Bender Fender štrli v eno smer in sicer nazaj, čeprav bi ga kakšen znanstvenik gotovo želel obrniti naprej (in ostal bi omazan po obrazu). Navodila rečejo nekako tako: "Priloženi velcro trakec razreži na pet kosov, vsak naj se pri pritrjevanju prekriva za najmanj 30 mm." Neparna številka je bila preveč zame na večer, ko sem se lotil prve namestitve, zato sem segel v vedno prisotno vrečko s plastični vezalkami in blatnik hipoma namestil s petimi plastičnimi prijateljicami. Če bi ga pritrjeval na moker pomladni dan, bi se nemara še potrudil z ježki, tako pa se mi je zdelo, da bo blatnik tam kar do pomladi. Kot sem ugotovil pozneje, Marsh Guard sploh nudi samo to možnost pritrditve.

Ko sem prvič videl ta ali podoben blatnik, se mi je zdelo, da bi utegnil zbirati blato. Ker mostiček zniža le za kakšen milimeter, temu gotovo ni tako. Kvečjemu ga tlači skozi vilico, ne da bi se nabiralo na mostičku, bi ugibal, čeprav sem blatnik preizkus le v redkem blatu.

Kolesaril sem na lepo moker dan, pa sem na koncu lahko le ugotovil, da na obraz nisem dobil niti ene same pikice blata. Res pa nisem razvijal vrtoglavih hitrosti, a reč očitno pokriva celoten kritičen kot. Pa saj deluje tudi zračnica, kajne? Okej, najbolj očitna prednost blatnika je bila ta, da je čisto ostalo tudi tradicionalno zbirališče blata v spodnjem mostičku vilice. In kljub temu, da imata tudi zračnica in neopren svojo grdavšasto privlačnost, moram reči, da je Bender Fender videti precej kul.

Naj kar ostane tam do spomladi, ko se bom za funkcijo namesti-odstrani morda lotil rezanja velcro traku.


Uroš je na svojega 29" trdaka z vilico RS Reba namestil Mucky Nutz Bender Fender XL

Kar zajeten kos termoplastičnega blatobrana, saj meri v dolžino dobrih 31 centimetrov. Montaža je zelo enostavna - pod most vilice, z oporo na nogah, vse s priloženim velcro trakom – in nam vzame vsega minuto.

Čas testa je zelo sovpadal z vremenom, saj je bilo blata in tudi snega v ravno pravi meri, da sem se prepričal v delovanje. Iz ture sem prišel brez pikice blata na obrazu. In to je najbrž glavni namen. Vendar ne zame, če sem čisto pošten. Meni bliže in nekako bolj pomembna je druga funkcija blatobrana, imenovanega Bender Fender. To so krilca - tisti širši del sredice, ki je vpet pod potopne cevi. Pri metanju blata, kamenčkov, tudi soli na asfaltni (zimski) podlagi na vilice igra zelo pomembno vlogo, saj ščiti tesnila in potopne cevi pred umazanijo, potopne cevi pa tudi pred praskami, ki jih povzročijo vsi mogoči tujki, ki letijo izpod gum. Čiste potopne cevi ter še posebej tesnila pa so prioriteta za dobro delovanje vilic. V tem primeru dobi ta zaščita čisto petico. Kar se tiče videza, je ta velika izvedenka nekoliko hecna in ne paše ravno na vsako kolo. Na nekaterih, recimo mojem, je delovala neestetsko. No seveda imajo vsake oči svojega malarja, a več kot tri ji ne morem prisoditi.

Bender Fender XL ni le prednji blatobran, lahko ga uporabimo na zadnjem delu (nihajki), kjer se lahko zaščiti tudi zadnji amortizer. Škoda je edino v tem, da je prekratek, da bi lahko ščitil tudi metanje blata v hrbet. A za takšne potrebe pri Mucky Nutz ponujajo posebej za to namenjen izdelek, ki se pričvrsti pod sedež.


Zaključek

Preprosta in praktična rešitev, ki bi jo moral v eni od oblik (če le ne ostane pri zračnici/neoprenu) posvojiti vsak bajker, ki ni iz cukra. Ali tudi če na turi čez pašnike ne mara okusa po kravjekih.
Cena za kos plastike in zvitek velcra ni nizka. A ker je izdelan v Veliki Britaniji in mora tudi trgovec zaslužiti evro ali dva, pač nanese toliko. Gotovo se ga bo kdo lotil kopirati doma, a razen če si brezposeln in s kosom idealne plastike pred seboj, boš z zapravljenim časom in materialom tudi sam hitro na isti ceni. Ali kot je zapisal Uroš: Če imamo denar za ultra super cunje s takšnimi in drugačnimi membranami in teflonskimi premazi, potem je cena za tovrstni blatobran drobiž. Pa še dokaj kul je videti na določenih kolesih, na žalost ne na vseh.

Kot je prav tako ugotovil Uroš, oba Bender Fenderja poleg obraza ščitita tudi vilico - tesnila pred umazanijo ter mostiček pred praskami. Lahko ju namestiš tudi na zadnjo nihajko za zaščito blažilca, lešnikov ne bosta zaščitila.

Katerega izbrati? Mali opravlja nalogo (in bo bolj všeč tistim, ki ne marajo štrlečih blatnikov), XL jo vsaj teoretično še malo bolje, je tudi učinkovitejši za uporabo zadaj na nekaterih tipih koles.

Mucky Nutz poleg obeh Bender Fenderjev ponuja še model Butt Fender za zaščito zadnjice. Vsi blatniki so na voljo v treh barvah: poleg črne še v beli in prozorni. Pa no ja, grafika je zelo otroška, bolj domiselna bi lahko blatnik celo poživila.

Posodila Bajkmanija www.kolesarska-trgovina.si
Proizvajalec Mucky Nutz www.muckynutz.com

Cena: 10,90 evra za standardni model in 13,90 za XL
Teža: 22 g s strakovi za standardnega in 32 g za XL

Foto U.L. in A.D.

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.