SRAM je lani zelo temeljito prenovil bistvene prestavne skupine in svetu ponudil povsem nove skupine X0, X9 in X7, vse tri seveda z opcijo 2x10. Zdaj je razmerje 2x10 pravzaprav glavno in je gonilka s tremi verižniki dodatna opcija. Z letošnjim poletjem bodo predstavili še dve novi dimenziji prednjih verižnikov, skupina X0 pa bo deležna večjega sijaja

Važno, da se sveti
Za marsikoga je bila lanska predstavitev komponent X0 kar majhen šok. Komponente so sicer na voljo v kar štirih barvah, a vse barve so kombinirane s črno. Nič več poliranega blišča, po katerem je bila toliko let poznana skupina X0. Zato je sedaj na voljo nova barvna podoba X0 Silver, ki komponentam vrača tisti značilni blišč, hkrati pa ima seveda vse prednosti obstoječe generacije. Ali kot je dejal Chris Hilton, produktni vodja in vodja inženirjev SRAM-a: 'Ljudje želijo izbiro. Nova skupina X0 je bila črna in ljudje so želeli dodatno možnost. Nekaj svetlečega za svoje kolo.' Srebrna skupina zajema gonilke z verižniki, zadnji menjalnik, prestavne ročice in hidravlične diske, tehnične značilnosti pa ostajajo praktično nespremenjene.

Dopolnjen sistem 2x10
'Sistem je boljši za večino kolesarjev. En premik sprednjega menjalnika pomeni manj napačnih prestavljanj, do prevelikega križanja verige skoraj ne more priti. Hkrati pa imamo nove možnosti z gonilkami 36/22 in 38/24, slednja bo po našem mnenju še posebej popularna,' je citat že omenjenega Chrisa Hiltona. Ron Ritzler, produktni vodja za zunanje prestavne sisteme, ob tem še dodaja: '2x10 ni sistem s težo obsedenih krosistov, hitro je postal izbira vseh gorskih kolesarjev, ki se zavedajo učinkovitosti sistema.' Zdaj se je učinkovitost še toliko povečala, saj so skupine X0, X9 in X7 nadgradili z že omenjenima gonilkama z verižniki 36/22 in 38/24 (v ponudbi še možnosti 42/28 in 39/26). Zdaj je sistem resnično primeren za vse vrste koles, tudi za tiste z več hoda in večjo težo ter za vedno bolj popularna 29-palčna kolesa.
Ob tej priložnosti so predstavili tudi nov zadnji verižnik 1080 Pin-Dome, ki za cenejša različica verižnika PowerDome (sodi k skupini XX). Ker je verižnik iz enega kosa jekla še vedno zelo drago proizvajati, so naredili za približno tretjino lažjo različico, pri kateri so posamezniki zobniki med seboj povezani z zelo veliko zatiči. Teža novega verižnika je zelo spodobnih 235 g, zobniki pa so seveda brušeni v skladu s tehnologijo X-Glide.

Toliko lahko za zdaj poročamo o novostih SRAM-a, mnoge bodo na voljo že tekom poletja. Še več novosti prihaja jeseni, o tem pa več v kratkem intervjuju s Simonom Cittatijem, evropski koordinatorjem za PR & komunikacije.

Mtb.si: Katere tri stvari bi izpostavili kot najbolj zanimive iz ponudbe SRAM-a za sezono 2012?
Simon Cittati: Na prvo mesto bi zagotovo postavil prestavna razmerja 2x10. Od predstavitve leta 2009 smo močni zagovorniki sistema in verjamemo, da je sistem prihodnosti za gorska kolesa. Z novimi kombinacijami prednjih verižnikov 38/24 in 36/22 lahko vsak kolesar najde svoje optimalno razmerje. 36/22 se odlično poda enduro kolesom s 160 mm hoda ali najbolj zagrizenim plezalcem. S kombinacijo prednjega verižnika z 22 zobmi in zadnjega s 36-imi lahko pridete povsod, najnižja prestava pa je celo nižja kot pri Shimanovem sistemu 3x10. Družina X0 2x10 ima novo barvo, enaka tehnologija bo na voljo tudi v cenejši skupini X5, ki bo na voljo z razmerji 2x10 in 3x10. Za leto 2012 imamo torej popolno ponudbo prestavnih razmerij 2x10 za vse vrste koles in vse mogoče razmere.
Izpostavil bi tudi vilico SID 29. Trofejna vilica RockShoxa je bila vedno v središču pozornosti, z rastočo pomembnostjo 29-palčnih koles pa je bil njen razvoj naravni korak. Na obstoječo vilico nismo dodali 'treh palcev', ampak smo naredili povsem novo vilico, ki že sedaj pritegne veliko pozornosti. Tudi nova linija komponent Truvativ je čudovita, vendar se je težko omejiti le na tri stvari.

Zagotovo to še ni vse in do konca poletja lahko pričakujemo še več novosti iz vašega podjetja?
Lahko vam zaupam, da bomo imeli popolno linijo vilic za 29-palčna kolesa, pokrili bomo hod od 80 do 140 mm. Tudi na področju gravitacije bomo imeli vzburljive novosti. Že smo predstavili novo vodilo X0, za še več novosti bodite pozorni na dirkah svetovnega pokala. Še več novic bo v času sejma Eurobike, sedaj vam lahko povem le to, da bo šlo za povsem nov izdelek - za nekaj, česar do sedaj še nismo nikoli izdelovali.

Evropski center v Schweinfurtu je v zadnjem letu povsem prenovljen. Ker je to eden izmed glavnih razvojnih objektov SRAM-a, nam povejte več o tamkajšnjem dogajanju.
Največja sprememba v Schweinfurtu je bila selitev proizvodnje pest z notranjimi prestavami v Azijo, kar je odprlo veliko prostora za vrhunski razvojni in oblikovalski oddelek. Hkrati je postala tovarna tudi zelo prijazna do okolja. Čeprav je uradni sedež evropskega SRAM-a na Nizozemskem, je tudi operativno središče in center za marketing, tehnični marketing, prodajo in druge aktivnosti. V Schweinfurtu bomo organizirali dogodke za distributerje in medije. Tam je tudi eden izmed štirih velikih razvojnih centrov, preostali trije so v Združenih državah, v San Louis Obispu, Colorado Springsu (vzmetenje) in Chicagu. Schweinfurt bo baza vsega evropskega razvoja in testiranja, zato boste za ta kraj zagotovo še slišali. Sicer pa je objekt v tem trenutku v zadnjih stadijih prenove.

www.sram.com
www.prolocotrade.si

Foto: Grega Stopar

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.