Cannondale ni novinec v svetu e-koles in tudi sredinsko nameščen motor so že ponujali. Vendar je Moterra kljub temu velika novost z ogromno integracije ter drugačnim pristopom do izdelave polnovzmetenih kolesa tega razreda.

Kolesi Moterra in Moterra LT druži skupna platforma in tehnologija, bistvena razlika je v hodu in velikosti plaščev. Moterra ima 130 mm hoda in plašče 27.5+, modela LT pa imata kar 160 mm hoda ter klasične plašče premera 27,5 palca (modeli Magic Mary/Hans Dampf).

Moterra izstopa že od daleč, za zelo specifično obliko pa se skrivajo tehnološki razlogi. Kolo je moralo imeti motor Bosch CX, nosilec za bidon, klasičnemu polnovzmetnemu kolesu podobno geometrijo ter nizko težišče.

Zaradi težišča so baterijo obrnili na glavo in izdelali povsem novo spodnjo cev okvirja iz hidroformiranega aluminija. Baterija je tako postavljena nizko, še vedno pa dobro zaščitena. Dodatna zaščita se nahaja tudi na motorju Bosch CX, ki so ga izbrali zaradi zanesljivosti in učinkovitosti, težavo pa je predstavljala njegova velikost. Zato so originalno vpetje zavrgli in naredi svoje, s tem pa pridobili prostor za vrtišče zadnje nihajke na želenem mestu. Uporabili so zdaj tudi že znan asimetričen pristop k izdelavi zadnjega dela in premaknili linijo verige navzven. To jim je uspelo tako, da so zavrgli še en serijski del Boschevega sistema - izdelali so lasten prednji verižnik, ki premakne linijo verige za 6 mm navzven. Zadaj pa so namestili pesto širine 157 mm in dobili želeno konfiguracijo.


Zadnji del je tako dobil vsa želena vrtišča vzmetenja, visoko togost ter najkrajše cevi v razredu (po trditvi proizvajalca): 443 oz. 457 mm za modela Moterra LT in Moterra.

Za konec so preko baterije in motorja namestili še BatStrap, gumijasto zaščito, ki ščiti pred udarci kamnov in hkrati poskrbi za tišjo vožnjo. Na motorju se nahaja tudi močna aluminijasta drsna ploščica.

Nenazadnje je tukaj še prostor za bidon, kar se sliši dokaj banalno. A poglejte si ponudbo polnovzmetenih e-koles in videli boste, da je to zelo velika posebnost.

Motor je znan in preizkušen, kljub zelo širokim plaščem se boste po ravnini zlahka vozili 20 km/h, na zelo strmih vzponih pa preko 15 km/h; seveda oboje velja za najbolj potratni način delovanja Turbo.

Moterra je na voljo v treh različicah, Moterra LT pa v dveh.

www.cannondale.com
www.funsports.si

Fotografije Ale Di Lullo/Cannondale in Grega Stopar

Preberi še:

Bold 2017: Čiste linije z več hoda
KTM 2017: Nova Sonica ter kopica e-novosti

 

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.