Kolo: Scott Spark 920 2017, velikost M


Značilnosti

29-palčno turno kolo s po 120 mm hoda spredaj in zadaj, kot krmilne cevi 67,2 stopinje. Ne zamešaj s povsem dirkaško verzijo RC s 100 mm hoda. Oba sta povsem nova za 2017, pravzaprav vsi štirje, če štejemo še inačici na 27,5-palčnih obročnikih. Pa še plus verzija obstaja (v 29-ico ne gredo plašči 27.5 plus).

920 pomeni karbonski okvir, aluminijasto nihajko in dobro opremljenost s komponentami Shimano in vzmetenjem ter potopno sedežno oporo Fox.

Romantično razmerje

Naj zaupam, da je to “moja” najljubša niša: 29 palcev in ne preveč hoda, kolo za celodnevne ture, a s pravo geometrijo in uravnoteženostjo z dovolj enduro samozavesti, pa tudi na maraton ga z lahkoto pelješ.

O Scottih na splošno sem že omenil, da mi ne pritiskajo na čustva. Tudi ta mi z nevpadljivimi barvami in grafiko ne, pa mi taista konzervativnost po drugi strani ustreza. Čustva pa se tako ali tako prebudijo za Sparkovim krmilom …

Priložnost za furanje

Prekrasen oktobrski vikend na finalu SloEndura v Grožnjanu. Tokrat brez štartne številke na krmilu, a po odličnih (čeprav drsečih) progah tekmovanja in v odlični družbi starih mačkov.


Vtisi

- Za ugotavljanje kakšnih bistvenih hendikepov pri poganjanju v primerjavi z dirkaškim RC je verjetno pooblaščen le Nino Schurter. Kolo gre na klanec odlično, v nastavitvah C(limb) ali T(rail) seveda.
- Navzdol pa si upam tudi sam reči, da na trasi Endura Grozni takšen Spark za pravo enduro mašino zaostane le v najgrših odsekih, na kakšnih pa je lahko celo hitrejši.
- Novo vzmetenje z blažilcem Fox Nude Trunnion res ne more biti spustaško, a več kot zadovolji pričakovanja. Kombinacija s Floatom 34 Performance Air spredaj je dobra.
- Da so prišli do cene malo čez štiri jurje, so seveda pri opremljenosti naredili kakšen kompromis, a ne na škodo delovanja - naprimer z zavorami in gonilko SLX. Prav ničesar ni potrebno menjati.
- Ročic je res preveč na krmilu. Poleg zavornih še za oba menjalnika, pa sedežno oporo in tista vedno moteča, čeprav uporabna dvojna TwinLoc za oba amortizerja.
- Plašča Maxxis Forecaster širine 2.35 sta podobna kombinacija hitrosti in kontrole kot celotno kolo. Nekakšna mala Ardenta sta.
- Sam sem na tem kolesu res užival. Hitro vzpenjanje brez nepotrebnega mučenja in lahkotno, dinamično spuščanje z dobrim nadzorom in oprijemom. To iščem. Marsikdo, ki prisega na manjše obročnike in bolj agresivno enduro geometrijo z več hoda, ter se je navajen zato tudi malce bolj truditi navzgor, bi bil presenečen.
- Spet sem pozabil tehtati … A mi zadnje čase dosti več pomeni občutek na pedalih kot številka na tehtnici, ker to ni nujno ista reč. In občutek je lahkoten.

Za koga

Za ljubitelja dolgih, lahko tudi zahtevnih tur. Zrelega kolesarja si na tem Sparku nekako bolj predstavljam kot nadobudnega, pa ne le zaradi umirjenih barv. Zato, ker bo lažje videl, kaj vse mu to kolo nudi brez kričanja. Če ga občasno piči kakšen maraton ali lažja enduro dirka, ga ne bo nič ustavilo. Za enduro morda zamenja plašče in gremo.

Za marsikoga torej, če le nima predsodkov pred 29 palci. Če jih ima, pač poseže po povsem enakem kolesu s 27,5-palčnimi obročniki, a s tem izgubi prav tisto kotaljenje, kontrolo in drvenje skozi ovinke, ki so meni tako pri srcu.

Na jetra

Natlačen kokpit s kar šestimi ročicami in sedmimi kabli. Najprej bi se znebil prednjega menjalnika, potem pa si priskrbel nadomestilo za “ročico s kosilnice” za upravljanje z amortizerjema, tisto novo za pod krmilo.

Prednji menjalnik. Ni več na moji “check listi”, da pred spustom prestavim na veliki verižnik. Ko se pot spet obrne navkreber, sem pa res še kar vesel malega verižnika.

Za bazenček pod amortizerjem so mi razlagali, kako se tam ne nabira svinjarija. Se.

Pa še malo razvajenosti: na testnih kolesih pogrešam prednje blatnike in nosilce bidona :)

Cena 4.119 €

Verzij je “mali milijon”, 29 ali 27,5, dirkaški ali turni, karbon ali aluminij, pa še plus, pa različno opremljeni … tako da le pobrskaj.

Džojrajd omogočil Proloco trade
Več o Sparku na www.scott-sports.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.