Oprema: Zavore Formula Cura MY 2017

Uvodni stavek

Kar nekaj zabave je bilo v uredništvu glede imena nove Formuline igračke. Vnaprej se opravičujemo za kakšno čudno opazko. Predvsem je šlo v smer: “A Cura dobro prime”, oziroma “Si zadovoljen z novo Curo?”, “Ti kaj otrdi?”. Šalo na stran. Nova Formula je drugačna od predhodnic. Po njej se pretaka druga “kri” in še kaj. Če pustimo ves tehnološki napredek ob strani, je predvsem oblikovno postala všečna širšemu krogu ljudi in ne samo ljubiteljem italijanske blagovne znamke.

Romantično razmerje, imenovano Made in Italy

Tako kot je bivši Top Gearov in sedanji The Grand Tour mojster, avtomobilistični nergač Jeremy Clarkson, navdušen nad alfami, pa čeprav ve, da dizajn ni vse, je podobna zgodba tudi s Formulo. Formula ima, tako kot Alfa Romeo, športno srce. Zgodovina sega že v sedemdeseta leta, sicer pod drugim imenom, a se ime Formula pojavlja od konca osemdesetih let, predvsem v povezavi z motociklizmom. Leta 1993 so Italijani predstavili prvo hidravlično kolutno zavoro za gorska kolesa, tako se je začela nova kolesarska era. Formula je bila vsa leta drugačna. Nekateri so jo hvalili, drugi grajali. Tokrat so snovalci zavore, predstavljene lansko leto aprila, zgodbo zapeljali v drugo smer.


Poleg zavore smo na preizkus dobili tudi rotorje.

Druga kri

Po žilah nove Cure se pretaka drugačna kri. Formula je šla na mineralno olje. Zavorni bati imajo kar konkreten premer, ki znaša 24 milimetrov. Zato je zavora primerna za mnogo več kot le kolesa za kros in maraton. V bistvu s Curo dirkajo tudi v svetovnem pokalu v spustu. Video zgodbo o Formuli smo objavili že lansko leto. In še en sladkorček so pripravili. Kabel zavore lahko enostavno odstranimo s čeljusti in zavoro premestimo na drugo kolo. Brez zračenja … Zanimiva rešitev. Imenuje se Speed Lock.


Klik, klik, to je magični klik. Enostavna odstranitev kabla stran s čeljusti. Brez krvavitve.

Priložnost za furanje

Uroš na svoji tolsti zverinici po lokalnih enoslednicah. Ker tam vsaj približno ve, kje in kdaj zavirati. Jan je bil bolj zmrzljive sorte in se je odločil pobegniti na primorski konec. Tam je opravil kar nekaj voženj, Uroš pa dva lokalna kroga s posamičnimi spustaškimi odseki, ki niso bili daljši od dveh minut.

Vtisi

Uroš pravi: Če zadnjih deset let furaš samo Avid/Sram in čeprav veš, da obstaja še več znamk, se zaradi “matchy-matchy” prepričanja držiš le ene kot pijanec plota. Po drugi strani, ko voziš kakšno testno mrcino, ki ima na sebi zavore japonskega Shimana in se jih navadiš na prvem spustu, jih hvališ v nedogled, a jih ne daš na kolo, ker se bo potem Japonec tepel z Američanom, potem je s teboj res nekaj narobe. A ostajam na Sramu. Zakaj? Enostavno sem se navadil na tisti stisk ročice.

In kako sva se ujela s Curo? Kar ok. Na prvi stisk, kot bi zaviral s Shimanom. Skoraj enak občutek na ročici in zanesljiv prijem. Predvsem pa zelo solidna moč. Še posebej, če izpostavim to, da sem s tolstim kar dosti tvegal po zamrzneni podlagi in s skoraj čisto novimi zavorami (rotor in ploščice) nisem bil ravno na ti. Doziranje moči je res lepo, morda manjka le še pika na i pri čistem blokiranju. Do te točke pa ne moreš priti po le dveh furah. Ampak ja. Cura je zavora, ki prekaša mnoge že uveljavljene modele drugih blagovnih znamk.

Jan doda: Prva stvar, ki me je pritegnila na zavori, je to, da je Formula Cura njihova prva zavora, ki uporablja mineralno olje. Ker iščem zavore za sezono 2017, sem se odločil za test. Najprej sem opazil, da je zavora lepo narejena in tudi ročica zavore je majhna, kar mi ustreza, saj imam krajše prste. Že med prvo furo sem imel občutek, da je zadeva močna in da se ročka ustavi, ko pride do določene točke. To mi je všeč, ni tako kot na primer pri Guide R, ko ročko stiskaš in ne veš, kdaj bo točno prijela. Všeč mi je moč in doziranje.

Uporabljal sem rotorje Sram in Formula in nisem opazil posebnih razlik. Sam bi si želel, da bi lahko ročico nastavil še bližje krmilu. Zadeva deluje podobno kot Shimano SLX, vendar se mi zdi Formula Cura močnejša. Če gledaš ceno in delovanje, se mi zdi, da je Formula zadela lep kompromis med ceno in delovanjem.


Lepo oblikovana in ne predolga ročica.

Za koga

Za tistega, ki si kolo sestavlja po kosih. Za tistega, ki je zvest italijanski znamki in konec koncev predvsem za tistega, ki ne želi posegati po zavorah za 200 ali več evrov po kosu in ni komercialno naravnan na enega izmed obeh S-jev.

Na jetra

Hm, hm. Težko bi rekli, da gre kaj na jetra pri zelo solidni zavori za dobro ceno. Med kratkim in sladkim preizkusom je zavora delovala brez težav. Je pa tudi res, da so zavore na splošno izbira posameznika in tisto, kar nekomu ni všeč, je drugemu neznansko fantastično. Tokrat brez praženih jetrc.

Cena: 124,99 in 129,00 €

Cenejša izvedenka je v črni barvi, dražja je srebrna - polirana. Cena velja za posamezno zavoro, brez rotorja.

Džojrajd omogočil Vizija Sport iz Logatca
Več o zavori na www.rideformula.com

 

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.