Kolo: Yeti SB4.5 (2017), velikost M

Značilnosti

Polnovzmeteno turno (trail) kolo z 29-palčnimi obročniki, “le” 114 mm hoda zadaj in 140 mm na vilicah, karbonski okvir in nihajka.

Paket opreme na testnem je bil vstopni XT/SLX s pogonom 1x11, zavorami SLX, vzmetenjem Fox (vilice 34 Performance za os Boost, blažilec Float Performance), gonilkami, potopno sedežno oporo in kokpitom Race Face, obročniki DT Swiss M1900 …

Romantično razmerje

Lansko sezono džojrajdanja sem navdušen zaključil z Yetijem SB6, letošnjo z veseljem odpiram z njegovim malim bratom z velikimi obročniki. Priznam, znamka iz Kolorada mi seže v srce. Ko je kolo odeto v tovarniško turkizno barvo, še bolj. Ob tem sem še neprikrit ljubitelj 29-palčnikov brez pretiravanja pri hodu. Vendarle si zelo želim sesti še na Yetijevega večjega 29-palčnika SB5.5, ki ima zadaj 140 mm in spredaj 160 mm hoda.

Priložnost za furanje

Podaljšan vikend ali kratek teden na sveže naštudiranem krogu iz jazbine mtb.si pod Golovcem (vključuje en spust pri Žabjekih), pa s staro tolpo na Rašici in s fotoaparatom ob Kras krosu.

Vtisi

- Nekdo pri slovenskem distributerju B-23 je obrnil oporo krmila nazdol, kar je kolesu čisto ustrezalo.
- Narejen za rokerske turice. Saj navzgor ni čista XC raketa, ampak za kolo, ki zmore toliko navzdol, gre odlično.
- O geometriji tudi za navzdol vse najboljše. Na zadnji konec, ki ima pri tej filozofiji manj hoda kot prednji, pa je potrebnega nekaj privajanja. Na male udarce namreč ni tako občutljiv kot SB6, saj vzmetenja očitno niso le zmanjšali, tudi vrtišča so prestavljali. Hod je progresiven in ko ga zares pritisneš, dobiš nadzor nad zadnjim delom. Kolo se pri hitrosti umiri in lepo drži smer. Če ga le neodločno božaš in crkljaš, pa je vzmetenje prijaznejše poganjanju.
- Da, pri poganjanju je vzmetenje učinkovito. O vpetju Switch Infinity smo že pisali pri šestici. Na vzponih sem imel blažilec na T (trail), C (climb) ni bil potreben. Lahko kakšen krajši vzponček odbiješ tudi na D (descent), pa se ne počutiš trapasto in neučinkovito.
- Naj o vzmetenju zaključim z ugotovitvijo, da ga gotovo nisem optimalno uglasil, ker sem len “tjuner”.
- Ponuja se primerjava z jeseni preizkušenim Scottom Sparkom 920 s 120/120 mm hoda. Oba sta turna, a recimo, da se Spark spogleduje z maratonom in ne skriva XC genov, SB4.5 pa je na še malo bolj podivjani strani “traila”. Oba sta sicer izvrstna plezalca in zelo prepričljiva navzdol. Tudi zgornjo cev ima Scott le malenkost daljšo, značaj pa mu je bistveno določala še daljša opora krmila, pa seveda krajše vilice.
- Pogon 1x11 mi še na nobenem kolesu ni tako lepo deloval kot tale s kaseto 11-46, ročico SLX in srednje dolgim menjalnikom XT.
- Plašči Maxxis Ardent so prav prispodoba značaja kolesa: hitri, manj agresivni, a se jih da z nekaj več dela in občutka odlično pognati navzdol.
- Kolo je kompromisno opremljeno, a se to pri uporabi ne čuti. Bolj pri ceni, saj dobiš za razmeroma dostopno ceno veliko kolesa.
- Tehntnice še nismo kupili, proizvajalec kot težo okvirja navaja 2,4 kg, celega kolesa s to opremo pa 12,98 kg.

Na jetra

Na testnih kolesih se po navadi pritožujem, ker nimajo nikdar blatnika in nosilca bidona. Tu zaradi slednjega niti cvilit ne morem, ker res ne želim imeti bidona pri gonilnem ležaju. Drugega pa prav nič.

Cena 4.620 €

SB4.5 je na voljo kot okvir v karbonski izvedbi TURQ, paketi opreme pa so poleg testiranega še trije in tja do paketka TURQ/XX1 Eagle se cena igračke več kot podvoji … Dobrih 700 g lažji, z vzmetenjem Foc Factory in obročniki Enve se gotovo tudi malo drugače pelje. A preizkušeni ni za 6 tisočakov slabši!

Džojrajd omogočil B-23
Več o kolesu na yeticycles.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.