Nov okvir, vzmetenje, geometrija, hod … hitrejši, lažji in še pametnejši!

Pedigre, ki se ponaša z naslovi svetovnih in olimpijskih prvakov, z zmagami v krosu in maratonu, ter prestižnimi zmagami na Cape Epicu. Zagotovo jih je več, kot jih lahko preštejemo. In če bi bilo kolo vsota njegovih priznanj, bi Epic sedel na vrhu prestola. Novi Epic ima povsem preoblikovan ekstremno lahek okvir, geometrijo, ki navdihuje zaupanje in popolnoma nov zadnji amortizer Brain, ki je zasnovan tako, da zaznava teren za kar najbolj učinkovito vožnjo, zaradi česar je najhitrejše kros kolo na planetu.



Teža

Letnik 2018 je lažji kot predhodnik. Še vedno ostajata mesti za dva bidona in SWAT. Vsi bovdni po novem vstopajo v okvir v krmilni cevi, podobno kot pri bratu HT. Tako je kokpit lep in pregleden, brez nepotrebnega viška. Bovdni so še vedno v polni dolžini, od krmila pa do zadnje osi in menjava kabla tako poteka brez težav, pa tudi nastavek za bovden pred menjalnikom ni potreben.



Prav tako ni več viška pletenic pod gonilnim ležajem, saj so podobno kot pri Enduru speljani nad ležajem in vstopajo v zadnji trikotnik za ležajem. Silhueta novega Epica je čista in všečna.

Sedežna cev je sedaj premera 30,9 mm in je tako združljiva s potopno sedežno oporo Command Post. Čeprav bodo vsi modeli na voljo le s klasično oporo, je Specialized poskrbel, da bo vsakdo lahko uporabljal oporo, ki jo želi. Seveda je tudi napeljava za daljinsko upravljanje skrita v okvirju.

Poleg tega se obeta tudi S-Works Command Post, ki bo karbonski in celo lažji kot sedanji XC post!

Glavna novost in prihranek pri teži!

Pri zadnji osi ni več ležaja! To velja tako za karbonski kot tudi aluminijasti trikotnik. Specialized je z nalaganjem slojev karbona in tudi oblikovanjem aluminija dosegel približno 10 mm upogiba, ki ga zadnji trikotnik potrebuje za svoj hod. Zaradi tega so odstranili ležaja pri zadnji osi in prihranek pri teži je občuten.



Okvir S-Works je tako skoraj 400 gramov lažji, ostali modeli celo preko 500 gramov. Drugi pomemben podatek je tudi ta, da so sedaj vsi modeli Epic bodi si popolnoma karbonski ali pa aluminijasti. Model Comp je prvi, ki je popolnoma karbonski.



Spremenjen je tudi zadnji amortizer, ki je prihaja iz hiše Rock Shox. Pravzaprav njegovo vpetje in napeljava cevke sistema Brain, ki vstopa v amortizer že na vpetju in je tako manj podvržena napetostim pri delovanju vzmetenja, seveda pa je tudi videz neprimerno lepši. Sam Brain je sedaj za zadnjo osjo in je še manjši. Ima svojo pritrditev na okvir. Pritrdi se z aluminijastim nosilcem. Tako je še bolj odziven in natančen. Servisni interval Braina je 200 ur!

Epic 2018 bo stal na novih obročih Roval Control ali Control SL.

Geometrija

Boost spredaj in zadaj. Hod vzmetenja spredaj in zadaj znaša 100 milimetrov za vse modele. Kot krmilne cevi je bolj položen in sedaj znaša 69,5 stopinj. Za okoli 10 milimetrov je podaljšana zgornja cev, to pomeni tudi krajšo krmilno oporo in boljšo vodljivost navzdol, ob tem je pri vzponu še vedno raketa.



To Epicu omogoča tudi nov ofset vilice, ki znaša 42 milimetrov. Pri spremenjeni geometriji to omogoča tudi veliko okretnost pri nizki hitrosti in tehničnem terenu, obenem pa ni ovira pri hitrih spustih. Spremenjen kot sedežne cevi, ta je sedaj skoraj stopinjo bolj pokončna, omogoča normalno nastavitev sedeža, brez kreativnosti pri obračanju sedežne opore ali nastavljanja sedeža v skrajni položaj.

Spremenjen zadnji trikotnik je omogočil tudi krajše cevi ob verigi. Epic bo tako lahko v skrajnem primeru sprejel pnevmatiko širine 2,4 palca, čeprav je pričakovati, da bo večina uporabljala pnevmatike od 2,0 do 2,3 palca.

Ženski model

Novost je velikost XS, a samo v aluminijasti različici. Karbonski modeli bodo na voljo v velikostih od S do L. Razlika pri ženskih modelih je seveda v nastavitvah vzmetenja, saj je le-to prilagojeno manjši teži in telesni moči kolesarke in specifičnih komponentah, ki so prilagojene kolesarkam.


Sveže iz Andore! Kolo Kate Courtney. Foto Brad Copeland

1 x …

Novi Epic je prilagojen sistemu s samo enim verižnikom. Tako SRAM, kot tudi Shimano. Največji verižnik spredaj ima lahko 38 zob. 12-redni Eagle bo na vseh karbonskih modelih. Gonilni ležaj je BSA, zaradi večje odpornosti in lažjega servisiranja, pa tudi večje trdote gonilnega sklopa.



Inovacija ali smrt

Tri besede, ki opredeljujejo Specialized. Izzivalne? Seveda. Toda zajemajo srce blagovne znamke. Obsedeni snovalci, ki prebedijo noči, da prikažejo naslednjo veliko stvar, majhno stvar ali stvar, za katero sploh niste mislili, da je mogoča. Naj bo to izboljšanje voznih lastnosti ali subtilen dizajn, cilj je vedno izboljšati vožnjo z inovacijami in potiskanjem obstoječih meja.

Novi BRAIN


Foto Specialized

Novi Epic


www.specialized.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.