Kolo: BMC Speedfox 02 (2017), velikost M


Značilnosti

Turno (trail) kolo z 29-palčnimi obročniki in s po 120 mm hoda na obeh koncih. Trikotnik okvirja iz karbona, nihajka iz aluminija.

Romantično razmerje

Znamka je spoštovanja vredna že zaradi švicarske natančnosti in tehničnih rešitev. Tradicijo ima sicer močnejšo na cesti, a so v mtb do kredibilnosti ubrali dobro bližnjico - “kupili” so enega največjih vseh časov v krosu, Juliena Absalona. BMC je našel prostor v letos odprtem Španovem kolesarskem centru, zato sem rad izkoristil priložnost za džojrajd, ko so pred poletjem dobili Speedfoxa.

Priložnost za furanje

Teden dni visokogorskega furanja v pogorju Queyras na jugovzhodu Francije z Outdoor Station avanture.


Vtisi

- Od začetka mi na hitri lisici marsikaj ni bilo všeč - zenfasta barva, brez potopne sedežne opore, na videz zelo generičen kokpit, ne prav debeli plašči, kompromisna oprema - zavore SLX, izvenserijska shimanova gonilka, zelo tanki ročaji in “le” 76 cm široko krmilo (zame sicer dovolj) … A reč je treba furat!
- Vpetju zadnje nihajke rečejo APS (Advanced Pivot System), je tipa s premikajočim se vrtiščem, enako ima tudi Absalonova XC raketa Agonist. Ne bom kompliciral: učinkovito.
- Dva prednja verižnika se sicer zdita odveč, a v strmih visokogorskih vzponih sem bil vesel malega.
- Tudi na videz nežna plašča Onza Ibex in Canis mi nista vlivala zaupanja, a sem bil pozitivno presenečen. Hitri plašči z dovolj oprijema in (pri malo višjem pritisku) ves teden čez milijon skal brez defekta.
- Na kolesu sem se hitro znašel, čeprav je velikost M po dolžini na spodnji meji zame. A 29 palcev z ne preveč hoda, to je moj format.
- Ko gledaš dele in težo (okoli 13 kg), bi si zaželel česa bolj luksuznega in kakšen gram manj. A resnici na ljubo: pri vožnji se ne pozna ne eno ne drugo.
- V čem je po mojem razlika od ameriških, azijskih, ameriško-azijskih znamk? Glej na BMC kot na švicarsko uro. Danes vse natančno kažejo čas, a vendarle … Švicarji so s tehnologijo in natančnostjo še malo bolj obsedeni.
- Niti za trenutek mi ni bilo žal, da sem za teden "hard" tur izbral Speedfoxa. Okej, morda na tisti turi, kjer je bilo več krajših vzponov in spustov. Saj veš, sedežna opora ...

Na jetra

Da ni potopne sedežne opore. Nekako jo pričakujem na vsakem potopnem kolesu za ture in enduro, recimo s ceno nad 2000 evrov. Moj prijatelj Boštjan Felc, ki mi je izročil kolo, je takoj vedel, da bo zato tarča kake zbadljivke.
Pa čiščenje prahu iz zavornih ploščič ter masti z verige z mat rumene nihajke, to mi ni bilo prav pri srcu. Že temne mat barve so nerodne, svetle pa …

Za koga

Za turne uživače, ki se ne bojijo velikih obročnikov. In ki razumejo, zakaj so kupili kolo s švicarskim rodovnikom.

Cena 3.499 €

To je model 2017, na strani BMC pa boste našli že modele 2018 - okvirji so enaki, barve in opremljenost pa precej spremenjena. Tudi potopne sedežne opore imajo vsi - iz domače hiše, integrirane z nastavitvami vzmetenja. Glej pod Trailsync.

Džojrajd omogočil Kolesarski center Špan

Več o kolesu na www.bmc-switzerland.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.