Na letošnjem Roc d’Azur je Look predstavil svoja nova pedala za gorsko kolo - X-Track. Sam Gaze, zvezdnik ekipe Specialized Factory, si je pred mesecem dni v avstralskem Cairnsu na njih že privozil naslov svetovnega prvaka v kategoriji pod 23 let.

Teorija

Pedali prihajajo v štirih modelih za kros in dveh za enduro. S podobno obliko, kot jo imajo pedala vodilne znamke v kolesarstvu, in celo s ploščicami SPD, so pedala bolj razvoj že znanega kot revolucionarna novost. Dodatek karbona in titana pa zmanjšuje težo in velika površina pedal ponuja boljši prenos moči kot prejšnji modeli tega proizvajalca.

Prav prenos moči je bil glavni razlog za takšno obliko. Razvojni inženirji so preverili točke stika čevlja in pedala. Rezultat tega je 12 odstotkov večja kontaktna površina kot pri prejšnjem modelu S-Track in kar največje razmerje izkoristka moči proti teži pedal. Široka oblika s 515 kvadratnimi milimetri kontaktne površine omogoča stabilnost in prenos moči, ki je vodilni v kategoriji.

Velike odprtine omogočajo hitro čiščenje umazanije, ki se nabere na ploščicah in čevljih. Odpenjanje pedal je sedaj nastavljivo z vijakom na vzmeti. Nova oblika osi ima pušo na zunanjem delu in kroglični ležaj na notranjem.

Zunanja in notranja tesnila omogočajo popolno vodoodpornost. To so preverili z dvema milijonoma ciklov, pri 100 obratih na minuto, s pritiskom 90 kilogramov, kar je dvajsetkratnik normalne uporabe.



Test

Osnovni model X-Track, ki mi ga je za test posodil Keindl Sport, sem privil na gonilko S-Works, ploščice pa na zbite čevlje S-Works, ki so prehodili tudi Ligurijske Alpe in pol blatne Parenzane. Prva stvar, ki sem jo občutil, je lažje zapenjanje in presenečenje, tudi tišje - brez glasnega klika.

Oblika pedala lepo vodi ploščico in ni nepotrebnega iskanja vzmeti pri vpenjanju. Kot dolgoletni uporabnik pedal S-Track sem navajen določenega “playa“, ki pa je na X-Trackih bolj kontrolirano in nežno. Tudi pri pritisku na pedal je občutek prenosa moči boljši in čevelj res stoji na platformi in ne samo na vzmeteh. To pomeni, da podplat pri ploščicah ni toliko obremenjen in vzmeti ne uničujejo podplata na najbolj občutljivi točki - pri vijakih.

Edina zamera pri S-Trackih je bila, da je bilo pogosto potrebno menjati ploščice. Hitro so se izrabile in čevelj se je lahko odpel v najbolj neugodni situaciji. Zaradi tega sem nabavil izrabljene SPD ploščice in z njimi odvozil segmente na Golovcu, kjer sem imel z neželenim odpenjanjem največ težav.

No, X-Tracki so se izkazali tudi na najlažji nastavitvi vzmeti. Z neželenim odpenjanjem med vožnjo nisem imel težav. Na testu sem zakoračil tudi po ilovici na Zidovniku pri Sežani. Seveda se je v ploščicah nabralo blato, listje in vejice, a čevelj se je vpel brez težav. Bil sem malo presenečen, da je bilo tako lahko, in sem to poizkusil še nekajkrat, a z vpenjanjem blatnih čevljev res ni bilo težav. To pa je ena glavnih lastnosti, ki jo iščem pri lastni izbiri pedal.

Ponudba in cene

Kot rečeno, štirje modeli bodo na voljo v novembru. Cena? 47 evrov za osnovni, aluminijasti model X-Track s težo 390 gramov za par. 60 evrov za X-Track Race, ki ima kompozitno ohišje in težo 364 gramov. 100 evrov bo cena modela X-Track Race Carbon s karbonskim ohišjem in težo 348 gramov. 200 evrov pa bo potrebno odšteti za model X-Track Race Carbon Ti, ki ima titan os, teža pa se ustavi pri 300 gramih.
Look ni pozabil niti na enduro in bo ponudil model X-Track Rage z zunanjo kletko. Le-ti bodo naprodaj spomladi 2018. X-Track Rage s težo 454 gramov in X-Track Rage Plus s težo 436 gramov. Cene bodo znane v kratkem.

Foto Aleš Boben

lookcycle.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.