Kolo: Trek Fuel EX 9.8 29 (2017), velikost L


Značilnosti

Polnovzmeteni črni vranec s karbonskim okvirjem in nihajko, 130 mm hoda spredaj in zadaj, torej turne ali “trail” namembnosti. Z 29-palčnimi obročniki.

Romantično razmerje

Hej, če je črne barve, vzamem vse :) Če je še devetindvajsetica z ne preveč hoda, pa sploh. Trek je ena izmed treh največjih znamk, kar pomeni, da ne boš imel edini na furi kolesa te znamke, a saj vemo, kakšne tehnološke in finančne prednosti imajo danes veliki, da ti lahko ponudijo dobro kolo.

Priložnost za furanje

ar na 50 km trasi maratona Black Hole s 1800 višinci. Pač tisti vikend nisem nikjer ujel kolesa za maraton in se nisem pustil zmesti …


Vtisi

- Najprej o teži. Ko vidimo karbonsko kolo s še kakšnim karbonskim kosom (tokrat krmilom), takoj pomislimo, da mora biti super lahko. Ni nujno, saj so trdni in garaški karbonski okvirji le malenkost (recimo 200, 300 g) lažji od aluminijastih. Za trdnost gre!
- In Fuel EX je trdno kolo, kar se pozna tudi pri mirnosti in voldjivosti na spustih. Res je letelo navzdol. To je to, kar rabiš za rokersko turo.
- Težko pa je (brez pedal in z mojim sedežem) malenkost pod 13 kilogrami.
- Kar se tiče vzpenjanja, sem že imel kakšno kolo enake namembnosti, ki je šlo bolje navzgor. S širokimi plašči (Bontrager XR3 Team Issue 2.4) na širokih obročih so kolesu zagotovili oprijem, ne pa nujno hitrega vzpenjanja po makadamu. Kolo se solidno vzpenja, a brez čudežev. No, da navkreber nisem ravno zmagoval, bom vseeno pripisal sebi …
- Ob pogledu na debel okvir sicer vsi pomislijo, da si prišel s kolesom za enduro - kot pri zadnjič preizkušenem BMC-ju. Potem vidijo, da je hoda malce manj. Ko jih nato prehitiš na spustu, morda še enkrat pomislijo enako, haha.
- Pogon in zavore, vse z napisom Shimano Deore XT. Prednja verižnika sta dva, tako da sta na levi strani krmila dve ročici (poleg menjalnika še za potopno sedežno oporo), ampak na maratonu se nisem pritoževal. Pri pogonu 2x11 sem imel na voljo tudi zelo lahke prenose z zelo majhnimi preskoki.
- Vzmetenje Fox, tudi vse v črnem.
- Kokpit več kot soliden, brez potreb po kakšni menjavi.
- Bontragerjeva sedežna opora ima (verjetno namenoma) priročno vmesno stopnjo.

Na jetra

Pravzaprav nič. Da na maratonu navzgor ni šel sam od sebe?

Za koga

Ni poceni, a je kar zelo zaresna zverina. Za ljubitelja tur, takšnega, ki razume, da ni vse v 160 mm hoda in da se da tudi brez tega lepo drveti. In za takšnega, ki ima rad črno na črnem.

Cena 4.999 €

To je bil model 2017, ki je razprodan. Za 2018 je cena enaka za modela z opremo SRAM (pogon GX Eagle) ali Shimano XT. Ni pa več čisto črn, je v barvi “gunmetal”. Na voljo je tudi inačica s plašči 27.5 plus (gredo tudi v ta okvir in vilice).
Kolesa bodo v Funsportsu v februarju, z Eaglom je že dobavljiv.

Cenejših modelov, tudi z okvirjem iz aluminija, je kar nekaj. Dražji pa je samo eden, 9.9 z XX1 Eagle, karbonskimi obročniki …


Džojrajd omogočil Funsports, www.funsports.si

Več o kolesu (2018) na www.trekbikes.com


Džojrad ima sponzorja

Ker vsako testno kolo dobimo brez prednjega blatnika in ker ne žvečimo radi blata, so s pokroviteljstvom Džojrajda vskočili prijatelji Enantrideset z blatniki Ass Saver. Nosilec za bidon pa sem si kar kupil.


Blatno je bilo samo v rudniku...

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.