Kakšna je razlika med spustaško ekipo s kolesi, kakršna lahko kupimo v trgovini, in tovarniško, ki iz tovarne dobiva okvirje po svojih željah?

Razliko lahko zdaj vidimo pri ekipi Unior/Devinci Factory Racing. Pokazali so svoje kolo za spust za letošnjo sezono, ki so ga ob objavi nove ekipe predvsem po želji dobaviteljev nekaterih komponent še skrivali. Kolesu se reče Devinci Wilson 29er in vsaj v modelnem letu 2018 še ne bo naprodaj.

Kolo so pri kanadskem proizvajalcu Devinci razvili iz že znanega modela Wilson s 27,5-palčnimi obročniki, le da ima tale za ekipo UDFR 29-palčne, kot se danes v svetovnem pokalu že spodobi. Res je, klasični Wilson je že nekaj časa na voljo v karbonski inačici, novi 29er pa le v aluminijasti. Devincijeve karbonske okvirje namreč izdelujejo na Tajvanu, aluminijaste pa v domačem obratu v Quebecu, kar pomeni, da lahko v vsakem trenutku zvarijo novega s kakšnim milimetrom ali stopinjo stopinjo manj ali več, tu ali tam. In ga pošljejo ekipi. Tehnologija in logistika izdelave majhnih serij okvirjev na Daljnem vzhodu je pač drugačna.
Kolo je opremljeno s SRAMovim paketom vzmetenja (vilice RockShox s spodnjim delom modela Lyrik, ki jih proizvajalec še ne namerava tržiti, ter zadnji blažilec Super Deluxe WC), pogona in zaviranja (Code RSC). Race Face je dobavil kokpit in obročnike Atlas, Maxxis pa plašče (na fotografijah kolo Daka Nortona s plaščema Minion DHF in DHR).


Jure Žabjek na treningu v San Remu na prvi inačici, dirkal bo z okvirjem rdeče barve. Foto Klemen Humar

Juretu je končno prav

Visokorasli slovenski prvak Jure Žabjek se je na treningih takole spoprijateljil z novim kolesom: “Že prvič, ko sem preizkusil 29-colskega Willsona na ekipnih pripravah v San Remu, sem imel zelo dober občutek. Sedaj sem se ga že bolje navadil ter ga nastavil in je občutek izjemen. Velikost kolesa s 133 cm medosne razdalje in 29-colskimi kolesi mi zelo ustreza. Končno imam občutek, da imam kolo prave velikosti.”


Foto Klemen Humar

O občutkih na progah pa: “Na Wilsonu 29erju sem občutil boljši oprijem v ovinkih z manj opore. Največja prednost pa je na hitrih tehničnih odsekih. Namreč ni ti treba več tako paziti, kje boš peljal čez kanale in luknje. Na začetku sem imel pomisleke, kako se bo kolo odneslo v zaprtih ovinkih. Tam se je mogoče potrebno malo bolj potruditi in nagniti kolo. Glede na to, da so v svetovnem pokalu proge precej hitre in odprte, mislim, da se bo kolo odlično odneslo na njih.”


Foto Klemen Humar

Prve stopničke v ZDA

Juretov moštveni kolega Dakotah Norton je z Wilsonom 29erjem minuli konec tedna osvojil drugo mesto na dirki ameriške serije Pro Gravity Tour v Tennesseju. Prehitel ga je le Danny Hart (Madison Saracen), tretji je bil Luca Shaw (Santa Cruz Syndicate). Ni slabo! Poročilo na pinkbike.com


Dakotah Norton, foto Sean Leader/Devinci

Dak o novem kolesu: “Kolo je neverjetno. Zdi se mi, kot da gre lahko neomejeno hitro. Sodobne proge so vse bolj grobe, hitre in vodijo naravnost, zato sem sanjal o kolesu, s katerim bi lahko prišel na stopničke. Po težkem terenu, na kakršnem se ponavadi ne sprostiš, samozavestno nabira hitrost, hkrati pa gre skozi zavoje enako dobro kot katero koli 27,5-palčno kolo na trgu. Sprva sem mislil, da bom z 29-palčnikom moral jemati daljše linije, a gre po istih, le z boljšim oprijemom. Z nizko gonilno osjo in položnim kotom vilic je kolo odlično tako za samozavest pri drvenju naravnost kot za nadzor v zavojih. Vzmetenje split pivot je progresivno na velikih skokih, hkrati pa na začetku hoda dovolj občutljivo na mokrih koreninah in skalah.”

Morda še kakšna podrobnost več na www.uniordevinci.com

Preberi še
V živo z Gregom Stoparjem o ekipi Unior/Devinci
Slovenija + Kanada = Unior/Devinci Factory Racing!

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.