Nino Dušak iz Varaždina je še pred nekaj sezonami nastopal na dirkah v spustu, danes pa s svojo znamko trka na vrata mednarodnega trga koles. In to ne kakršnih koli. Govorimo o novih rešitvah v spustu z gorskimi kolesi, ki bi lahko v že tako napreden segment vrhunskih okvirjev prinesle nov napredek. Nino je v svoji dirkaški karieri pri kolesih našel vrsto pomanjkljivosti, zato se je odločil te izkušnje združiti s svojim znanjem na področju CAD oblikovanja ter najti nove rešitve. Tako bi lahko na kratko opisali zateček projekta HardCore Industry.

Te dni bodo prototip kolesa prvič preizkusili "na bojišču", za krmilom pa bo eden on najboljših tekmovalcev v spustu v Sloveniji Jan Cimperman iz Mozirja, član MTB Trbovlje. Najprej ga že ta konec tedna čaka nastop na evropskem prvenstvu na Portugalskem, nato teden dni pozneje še prva dirka evropskega pokala iXS na Pohorju nad Mariborom. Prvi globalni preizkus za HardCore Industry pa bo 21. in 22. aprila na prvi dirki svetovnega pokala na Lošinju.

Start-up, ki reši težavo "pedal kicka" in zadnje zavore

"Cilj projekta HardCore Industry je bil izdelati funkcionalen kompozitni prototip okvirja za spust s 100-odstotno aktivnim zadnjim vzmetenjem," pove CEO tega start-upa Nino Dušak. "Želel sem si razviti vpetje nihajke, ki nima ne težav s 'pedal kickom', niti se ne odziva na vplive sil zadnje zavore. Po prvi skici na papirju in ko sem okvirno že vedel, kaj vse bom potreboval, je bilo ključno vprašanje, če lahko s sredstvi, ki sem jih imel na voljo, tak okvir tudi izdelam, oziroma kdo so ključni partnerji in kakšne so njihove zmožnosti? Ko je teoretični del računalniškega modeliranja napredoval, je prišla potreba po izdelavi kalupa, vijakov, po modeliranju kompozitnih materialov, analizah napetosti okvirja, simulaciji gibanja vzmetenja itd, in tako so se izkristalizirale potrebe projekta. Delo v CAD programih sem že obvladal in projekt se je začel," doda Dušak.


Inovativna geometrija: zadnje vzmetenje 50/50, pogonska os bližje zadnjemu kolesu ...

Na vrsto je prišla faza financiranja projekta. Nino se je prijavil za sredstva programa "Štartaj nekaj svojega" (Pokreni nešto svoje) v organizaciji skupine ACT iz Čakovca. "V konkurenci 432 projektov so izbrali mojega in še pet projektov," pove Dušak.

HCI je nato uspel na še nekaj razpisih in Dušak je tako zbral dovolj sredstev za začetek, za izdelavo prototipa in za iskanje novih vlagateljev.

3-piece technology in 50/50 suspension

"Tehnologijo za izdelavo kolesa sem delno prevzel iz letalske industrije in ladjedelništva," pravi Dušak. "S takšno tehnologijo smo lahko bolje izkoristili prednosti materiala in se izognili številnim lepljenim spojem, ki so potrebni pri monocoque konstrukciji. Okvir je tako izdelan iz le treh delov, prednji del okvirja je namreč iz dveh, nihajka pa pride iz kalupa v enem kosu. Zato smo konstrukcijo imenovali "3-piece technology".

Pri specifikacijah kolesa smo največ pozornosti posvetili geometriji in vzmetenju, saj smo želeli izdelati kolo, ki ne upočasnjuje v bandah in ki je že samo po sebi hitro na počasnejših tehničnih odsekih ter stabilno pri visokih hitrostih. Zaradi specifičnega gibanja linkov smo vzmetenje imenovali "50/50 suspension system". Po tipu sodi med vzmetenja VPP (Virtual Pivot Point). Povratno silo na pedalih (pedal-kick) in vpliv zadnje zavore na vzmetenje smo skoraj povsem izničili. Celo bolj, kot smo računali," še pove.


Jan Cimperman leti na jugu Francije

Pri projektu sodelujejo tri znastvene ustanove: Fakulteta za organizacijo in informatiko, Fakulteta za strojništvo in ladjedelništvo ter Vseučilišče Sjever. Okvir so v celoti izdelali v Varaždinu.


Kaj pravi testni pilot Cimperman?

Prototip je prejšnji teden drvel po legendarnih progah Italije in Francije, v Liguriji in na Azurni obali. "Zdaj moramo prototip okvirja preizkusiti na terenu, odpraviti pomanjkljivosti in nato zahko začnemo s proizvodnjo," na kratko pove Dušak.

Jan Cimperman je uradni testni kolesar na prototipu HCI, ki ga v naslednji treh vikendih čakajo tri pomembne dirke - evropsko prvenstvo na Portugalskem, evropski pokal na Pohorju in prva dirka svetovnega pokala na Lošinju. Sezono bo nato nadaljeval na dirkah evropskega in svetovnega pokala ter Uniorjevega DH pokala.


Cimpi si za trenutek oddahne nad San Remom

Takšni so Janovi vtisi po prvih dneh testiranja minuli teden v San Remu, San Romolu in v Franciji: “Kolo ima zelo nizko težišče in je zelo stabilno pri večji hitrosti, prav tako je gonilna os pomaknjena nekoliko nazaj, kar se je pri testiranju na progi izkazalo zelo pozitivno, saj kolo zelo hitro pospešuje pri pumpanju skozi grbine in na izhodu iz zavojev. Nihajka s sistemom vpetja 50/50 deluje odlično! Spodnji in zgornji nihajni link zadnjega blažilnika delujeta skoraj v enakem razmerju, zato se vpetje imenuje 50/50 linkage system. Delovanje vzmetenja se tudi ne čuti na pedalih. Pri vožnji čez kamnite tehnične odseke je kolo zelo stabilno, prav tako je prava igrača za skoke!”

Več informacij najdeš na uradni strani hcibikes.com ter na družbenem omrežju na www.facebook.com/HardCoreIndustry 


Na naslovni fotografiji Jan Cimperman na progi nad San Remom; vse akcijske fotografije foto Oliver Kunz/HCI

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.