Kakšna je korist merilca moči? Kaj mi dejansko prinese? Bom postal hitrejši? Kako se počuti profi, ki vrti približno 450 vatov, kar lahko vrhunski kolesar zdrži kako uro?

Kdo sem in zakaj potrebujem merilec moči?

Sem kar dober gorski kolesar veteranske kategorije. Nekje zlata sredina, bi rekel. Potovanja in tekmovanja na velikih dirkah zahtevajo strukturiran trening, ki sem ga do sedaj spremljal z merilcem srčnega utripa. Srčni utrip pa z leti postane nepredvidljiv in zaradi tega ne daje natančnih podatkov o opravljenem treningu. Torej je bil naslednji korak merilec moči!

Rotor InPower

Na zunaj Rotor InPower ni videti nič drugače kot ostale gonilke tega proizvajalca. Aluminijasta gonilka, lepo obdelana s pomočjo tehnologije CNC, trdna in všečnega dizajna. Znotraj vretena pa se skriva sistem, ki omogoča merjenje moči na levi nogi. Ko ga preko protokola ANT+ povežeš s kolesarskim računalnikom, si lahko na njem ogledaš moč v wattih in kadenco.

Od zunaj je merilec moči opazen samo po enem detajlu. Pokrovček baterije in antena za prenos podatkov. Pokrovček se odpre z lahkoto in baterijo lahko zamenjaš res hitro, seveda ko je to potrebno. Baterija je standard AA, ki jo lahko dobiš tudi na črpalki. Merilec ti sporoči, kdaj se baterija bliža koncu, tako, da imaš dosti časa za menjavo. Baterija zdrži približno 300 ur delovanja.

Povezave

Povezava z napravo Garmin je enostavna. Ta ti ponudi tudi kalibriranje merilca. Postopek je enostaven in je lepo opisan v priloženih hitrih navodilih. Greš samo skozi meni, ki ti ga predlaga Garmin, in po kakšni minuti je merilec pripravljen za vožnjo.

Preberi navodila

Seveda je koristno, da si pred tem prebereš nekaj besed o treningu z merilcem moči. Samo vožnja z njim ti ne prinese veliko in absolutni watti so le za šov. Nastaviti je potrebno trening območja. V Garminu imaš test FTP (Functional Threshold Power), ki ga narediš zelo enostavno. Ta ti pove tvojo največjo moč, ki jo lahko držiš v eni uri. Iz te moči si potem izračunaš območja treninga.


Kaj prinese?

Po mojih šestmesečnih izkušnjah veliko. Rotor InPower je natančen in absoluten v svojih meritvah, medtem ko telesno počutje in spremenljiv srčni utrip, v mojih letih in pri moji velikosti, nista natančna in zanesljiva pokazatelja. Tako so intervali, še posebej tja do 3 minute, natančni in narejeni pravilno, medtem ko srčni utrip variira in je varljiv pokazatelj napora. Presenečenje pa je še večje pri nižjem naporu.

Čeprav imam laktatni prag in cone srčnega utripa nastavljene po “laboratorijskem“ testu, mi je InPower pokazal, da veliko preveč časa kolesarim v tempo coni. Ta cona pa ne prinaša ničesar, če ni pravilno vpeta v intervalne enote. Tako sem na vožnjah za vzdržljivost prebil kar kako polovico časa v tempu, kar sicer ni težava sama po sebi, je pa absolutno preveč napora za pridobivanje vzdržljivosti in zaradi tega ne pridobivaš na njej, za moč in hitrost pa premalo, tako, da ni ne tič ne miš.

Da se razumemo, tempo je vsekakor pomemben, saj prinaša konstanto napora, ki ga lahko držiš dolgo časa, a mora biti opravljen v pravi fazi treninga.



Odpornost

Gonilka merilca moči in sam merilec sta zelo odporna. To se je lepo pokazalo na Cape Epicu - v prahu, vročini in pranju z visokotlačnim čistilcem. Prav tako pa tudi na dirki 4 Islands v blatu in pesku rabske etape, ki je od materjala terjala skoraj nemogoče. A Rotor InPower je zahteval le zunanje čiščenje in je v ekstremnih razmerah deloval brez težav.

Torej?

Rotor InPower je primeren za vstop v svet merilcev moči. Absolutno zanesljiv in ne potrebuje posebnega vzdrževanja. Natančnost je za večino zelo zadovoljiva. Tudi brez merjenja na desni strani so podatki zanesljivi. Kdor pa bi rad spremljal tudi porazdelitev moči na levi in desni, se lahko ozre za sistemom Rotor 2INPower.

Pod črto

Gonilka se zelo lepo zlije s kolesom, brez dodatnih delov in senzorjev. In če rečem, da je lepa in dovršena in pritegne pozornost, se ne bom zlagal. In kako se čuti 450 wattov v eni uri? Zelo dobro, a le za nekaj minut, nato postane zelo boleče.

Slovenski zastopnik za Rotor je 11-11.si

rotorbike.com

Naslovna fotografija Aleš Boben

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.