Kolo: Orbea Rallon 10 (2018)

oprema nadgrajena po naročilu, velikost L

Značilnosti

29-palčno enduro kolo z okvirjem in nihajko iz karbona. Masivna reč, zlasti spodnja cev, mimogrede kdo posumi, da v njej skrivaš baterijo. Že stari Rallon (izgovori “rajon” kot pravi Španci oziroma Baski, pomeni pa očitno nič, pravi Google) je bil pri nas kar priljubljen in tudi novega zaradi razmerja med ceno in vsem, kar nudi - vključno z izmišljevanjem pri komponentah in barvi - ne gre prezreti med ameriškimi in nemškimi tekmeci.

Romantično razmerje

Baskovska znamka je simpatična že zaradi svoje zgodovine, je namreč sprva orožarska družba, ki kolesa izdeluje že od leta 1930, do dandanes pa deluje kot kooperativa ali zadruga. Pri nas ji daje kredibilnost (vsaj v enduru, pa še v čem) že to, da jo lahko kupiš oziroma naročiš pri našem XC olimpijcu in svetovnemu veteranskemu prvaku v enduru Primožu Štrancarju (SportR.si).

Priložnost za furanje

Podaljšan pomladni vikend, med drugim na stezicah dirk serije SloEnduro v Grožnjanu in nad Ajdovščino. Veliko višincev se je nabralo, tudi s pomočjo avtomobilov.


Vtisi

- Tale “custom” konfiguracija je prva reč, ki pade v oči. Jerry, lastnik preizkušenega konjiča, je tako od standardnega modela 10 nadgradil zavore (na Shimano Deore XT) in vzmetenje (na Fox Factory). Izmišljuješ si lahko pri ergonomiji (dolžina opore krmila), barvah (dve barvi okvirja, detajlov, logotipa …), mu izbereš ime, ki ga zapišejo na vrh spodnje cevi … Veliko reči, da je kolo, ki ti ga pošljejo, res TVOJE.

- Potem pa asimetrično vpetje zadnjega blažilca, na račun katerega je bilo kar nekaj šal, zlasti ko je nekaj mesecev za Orbeo zelo podobno kolo - Stumpjumperja - pokazal še Specialized. V resnici je rešitev precej logična in praktična, sta jo pač uporabila dva proizvajalca … Togosti je čez glavo, teža je nižja, prostora je za blažilec večje prostornine, lažje ga je nastavljati, več je prostora za bidon in še kaj.

- Zavore torej XT, spredaj z rotorjem 203 mm, pogon Sram GX z Eaglom vred. Ta kombinacija me vedno navduši.

- Za omenit od opreme: potopna sedežna cev Race Face Turbine, tudi kokpit iz iste hiše, obroči DT Swiss M 1900 Spline, vodilo verige FUNN, plašči Maxxis Agressor/Minion DHF …

- Zadnji blažilec Fox Float X2 EVOL, moj prvi takšen. Res je malce več dela, da ga dobro nastaviš. Za navzdol mi je uspelo, za poganjanje pa mi ga ni uspelo dobro dušiti, za kar lahko obtožim tudi zelo aktivno nihajko tipa FSR. In verjetno premalo truda z nastavljanjem. V klanec je tako šlo solidno za enduro razred, a brez presežkov.

- Po vzmetenju je to udobno kolo, po togosti okvirja pa bolj dirkaško. Takšno za pritiskanje skozi zavoje in skozi zastavljene linije.

- S karbonskim okvirjem so očitno želeli doseči predvsem slednje, saj s 14,30 kg (brez pedal) to ni najlažje kolo. Obolelim za gramitisom preostane tolažba z dražjimi modeli z lažjimi komponentami.

- Geometrija povsem v trendu - nizka, dolga, s položnim kotom vilic (65 stopinj, če obrneš vpetje amortizerja, pa pol stopinje več), strmim sedežnim kotom … Skupaj z lastnostmi vzmetenja in okvirja to res pomeni dober nadzor pri hitrosti, s kratko cevjo ob verigi (435 mm) pa tudi vodljivost.

- V glavnem, kar se tiče drvenja navzdol: še eno 29-palčno enduro kolo, ob katerem bojazni o neokretnosti teh “kočij” izginejo.

- In ker sem dobil kritike, zakaj vedno bašem o tem, katero velikost sem vozil in da mi je bilo kolo prekratko ali predolgo: Rallon potrjuje, da velikosti ne smeš izbrati le po nazivu “medium”, “large” itd, ampak po milimetrih v geometriji. Skrčili so se! Sedel sem na M (zelo kratek, meni pri 179 cm absolutno prekratek), L (preizkušen, paše) in tudi XL (še vedno bi ga raje vozil kot M).


Na jetra

Ammmmm … da bi si MORAL izbrati svoje barve :D Pa da sem se moral z vsakim, ki malo spremlja trg, pogovarjati o Stumpjumperju in kdo je komu kaj ukradel.

Za koga

Za nekoga, ki ga veseli hitro spuščanje, morda ima tudi tekmovalne želje in cilje. In za tiste, ki bi radi, da drugi tako mislijo. Da mu tudi barve kaj pomenijo in da ima nekaj proračuna za enduro kolo, pa ni treba ogromnega. Pozor! To je enduro kolo, za ture res raje poglejte, kaj nudi Occam (AM ali TR).

Cena 4.499 €

To je polna cena, ob prednaročilu pa je precej nižja - 3.199 €. A konkretno model 10 letnika 2018 je razprodan, dražjega (Team, LTD) bi se dalo še kakšnega dobiti. Sicer pa sprejemajo naročila za modele 2019, dobavljati naj bi jih začeli že v avgustu.

Džojrajd omogočil “Orbea Jerry” oziroma trgovina SportR

Več o kolesu na www.orbea.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.