Potopne sedežne opore se počasi odmikajo od tega, da so primerne samo za vsegorska kolesa. KS ima 65-milimetrsko različico opore s karbonsko zunanjo cevjo, ki zadovolji vse, ki so obremenjeni s težo kolesa. Primerna je predvsem za kolesa za kros in maraton.

Tako kot vzmetne vilice, nato pa zadnje vzmetenje, kolutne zavore in pnevmatike tubeless, je tudi potopna opora potrebovala nekaj časa, da se je uveljavila v gorskem kolesarstvu.

Potopne opore so na trgu že dolgo, njihovo razširjenost v zadnjem času pa so omogočile različne možnosti montaže. Na trgu so opore z notranjo - skrito oziroma "stealth" napeljavo, zunanjo napeljavo, opore, ki jih nadziramo z vzvodom pod sedežem in tudi elektronsko aktivirane.

Lev Ci

Za kolesarje, ki želijo svoja kolesa voziti po zahtevnih kros in maratonskih progah, je KS razvil oporo s krajšim hodom in karbonsko zunanjo cevjo. KS Lev Ci ima 65 mm hoda. Uporablja se s kablom in bovdnom Ultralight Racecourse ter ročico za daljinsko upravljanje in tehta le 438 gramov. Večina običajnih karbonskih sedežnih opor tehta med 190 in 240 grami, zato je dodatek teže minimalen, prednost pa je očitna - boljši nadzor kolesa na težkem in strmem terenu.



Od A do Ž

Namestitev opore ni najlažja, ni pa prav zahtevna. Ker gre za mehansko aktivirano hidravlično oporo, to ni preveč težko. Bovden je super lahek, prav tako kot filament kabel, zaradi česar zahteva nekaj več natančnosti pri napeljavi skozi glavo okvirja do sedežne cevi. Namestitev vključuje natančno rezanje bovdna in kabla, s priloženimi navodili pa gre še lažje.

Če je kabel predolg, bo hod ročice upravljanja predolg. Kabel ima nameščen pritrdilni valjček, kar pomeni, da oporo lahko izvlečeš in odstraniš za servisiranje in vzdrževanje, ne da bi odstranil napeljavo. Napetost kabla je zelo pomembna. Če ni napet, potem ročka ne bo odprla ventila in spustila opore. Za hitrost dviga pa lahko nastaviš pritisk preko ventila na vrhu opore.

Na trejlih

Torej, trik "dropperja" na kros kolesu je ... da ga uporabljaš. Če gre za nadgradnjo na kros kolo, si verjetno navajen, da zlezeš za sedež in izbereš najbolj strmo linijo. Toda navada, da pritisneš na ročico in potisneš sedež navzdol, potrebuje nekaj vaje. Na začetku bo opora občasno obtičala in se tudi nekoliko posedla. Zato preveri pritisk in nastavitev kabla in težava bo hitro odpravljena. Kot vedno je tudi tu potrebno nekaj časa za uvajanje.



Kar zadeva uporabo opore KS Lev Ci na kolesu za kros, je potrebna vaja znova in znova, da boš vedel, kje ti prinaša največ prednosti. Če spustiš sedež za kratek odsek in moraš nato takoj stopiti na pedala, boš morda razočaran, ker ga boš moral znova dvigniti.



Za daljši spust, kjer moraš resnično nastaviti linijo in odpeljati tehnični odsek, je idealna. Tudi v ponavljajočih se bandah in celo ostrih zavojih je v pomoč, da lahko bolje postaviš svoje telo, ostaneš v središču kolesa in bolje pritisneš v zavoj.

Med profiji

Tudi gorskokolesarski zvezdnik Julien Absalon uporablja enako oporo na svojem BMC Fourstroke. In zlahka je videti, zakaj. Takoj, ko se jo navadiš uporabljati, je kot nalašč za dirke, tudi zato, ker njena teža ni visoka.

Če dobro pogledamo elitne tekmovalce, jih vse več uporablja potopne opore. Absalon je odvozil svojo celo zadnjo sezono na opori KS Lev CI. Maja Wloszczowska jo je uporabljala na svojem trdaku ne le na svetovnem prvenstvu (4. mesto v težkem zadnjem krogu), temveč si je privozila tudi srebrno medaljo na olimpijskih igrah.

Glede na majhno razliko v teži je to pametna odločitev za vse, ki si želijo svoji vožnji dodati nekaj hitrosti in zanesljivosti, na koncu pa je tudi zelo všečna komponenta, ki pritegne poglede.

Pod črto

Dobro - majhna teža, lepa in natančna izdelava ter vzdrževanje

Slabo - velika investicija (ki pa se hitro povrne z užitkom na trejlu)

Cena: Med 380 in 430 evri

Več informacij na strani kssuspension.com 

Foto Aleš Boben

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.