Kolo: Mondraker Foxy RR 29 (2019), velikost M

 

Značilnosti

Novo polnovzmeteno kolo, karbonski okvir in nihajka, 150 mm hoda na zadnji osi in 160 mm na vilicah, ki stojijo pod kotom 66 stopinj. Medosna razdalja pri tej velikosti pa je 121 cm. Če je bil dosedaj Foxy na 27,5 palcih prej ko ne turno kolo in le pogojno tudi enduro, je tale zver že čistokrven enduro dirkač.

Romantično razmerje

Španska dirkaška znamka je že nekaj let čisto pri vrhu v spustu, enduro pa je pri njih očitno vreden malo manj. Naš Vid Peršak je kar njihova prva pištola endura. A temu, na čemer drvi Vid, modelu Dune s 170 mm hoda spredaj/zadaj namreč, zdaj rečejo “super enduro”. Ne bi bil presenečen, če se drugo leto na dirkah tekmovalci namesto na Dunu pojavijo kar na tehle Lisicah 29.

Priložnost za furanje

Nekaj krogov na Jezercih, Muciju in Rock’n’Flowu na Krvavcu, tudi v mokrem, in malo poganjanja po stezicah na domači Rašici.


Vtisi

Kot sem namignil zgoraj, Foxy ni več za hecanje in ture, Foxy 29 je za hitrost in dirkanje. Kolo je zaradi povsem karbonskega okvirja in močnega linka (aluminij + karbon) togo in hitro.

Je eno izmed tistih koles, na katerih si hiter, ne da bi vedel. Pa ne, da lahkotno in udobno drviš, samo drviš, zaradi togosti in dobrega oprijema imaš nadzor, nato pa ponesreči poletiš tam, kjer sicer ostaneš na tleh, pa tudi kakšen ovinek lahko zgrešiš. Kontrola in hitrost torej zaradi geometrije, togosti, vzmetenja … Zaradi nizke teže pa je hkrati odzivno, poskočno.

Sicer pa kot vsa kolesa z Mondrakerjevo “Forward” geometrijo Foxy 29 terja nekaj privajanja. Težišče naprej in gremo. Šele pri koncu prve fure Jezerca + Muci sem jaz začel vozit njo (Lisico), do takrat je bolj ali manj ona mene. Pa je bil M, za dirkanje bi mi verjetno priporočili L, ki bi se ga privajal še dosti dlje časa.

Sprašujem se, koliko ljudi s prav velikimi modeli Dune povsem izkorišča svoje kolo in niso potniki? Pri Foxyju je malo lažje, a vendarle.

Dirkalec torej, trd in brezkompromisen. Tudi do telesa kolesarja, ki mora delati bolj kot na čem bolj udobnem.

Kako bi bilo, če bi bili na kolesu še karbonski obroči? Verjetno že boleče.

Tudi barve povedo, da je Lisica strupenjača za na dirke.

Vid Peršak Foxyja 29 še ni dobro preizkusil, a goji visoke upe.

Navzgor gre sicer vsaj korektno, tu morda celo vzamem nazaj, da je le za dirkanje v enduru. No, tudi tam je treba dobro plezati, a kolo je zato primerno tudi za ture.

Kljub kar visoki ceni je kolo še malce kompromisno opremljeno - z zavorami Sram Code R, obroči DT Swiss E1700 Spline, mešanim Sramovim pogonom Eagle …

Plašče so prav čudno sparili - spredaj Maxxisov Minion DHR II, kar v bistvu čisto v redu deluje, zadaj pa hitri Agressor, ki ima dober oprijem, a je za te hitrosti in skale malo pretanek in sem ga tudi dvakrat predrl.

Hej, pa še en bonus: zaradi tankih cevi gotovo ne bo nihče mislil, da si na elektriki!

Teža brez pedal: pod 13,5 kg.

Na jetra

Ker zadnji blažilec prekine sedežno cev okvirja, je kolo omejeno z dolžino (potopne) sedežne opore. Pri velikosti okvirja M ima opora Onoff Pija tako le 125 mm hoda, pri velikostih L in XL pa 150. Pri modelu Dune je enako. Če ti M ni prevelik, jo seveda lahko takoj nadomestiš s 150-milimetersko.

Pa te frdamane osi DUB, moje orodje ne gre notri …

Za koga

Si upam trditi, da bolj za dirkača SloEndura kot za uživača na turah in v parkih. Če se ne strinjaš in meniš, da se da s tekmovalno opremo tudi prijetno voziti in uživati, potem priporočam, da si za pozimi omisliš še tekmovalne veleslalomske smuči, kot jim ima denimo Hirscher. Se mi zdi kar dobra vzporednica.

Osebno mi je na koncu malce žal, da Foxy 29 ni izpadel kot uživaško kolo. A so kolesarji, ki ga bodo zato cenili še veliko bolj.

Cena 6.299 €

Dražja je inačica XR, cenejša pa R. Na voljo le a karbonskim okvirjem!

Džojrajd omogočil Kolesarski center Špan.

Več o kolesu na www.mondraker.com

Preizkus v parku Cerkno

Foxyja 29 in druge modele koles Mondraker letnika 2019 lahko preizkusiš v soboto 8. in nedeljo 9. septembra v Bike & Fun parku Cerkno. Dogodek na Facebooku

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.