Čeprav malo pred mojim časom na gorskem kolesu, v devetdesetih letih, je bila Onza ena velikih znamk pnevmatik za gorska kolesa. V zgodnjih letih 21. stoletja je malo poniknila, a je švicarsko podjetje zadnja leta na novo zagnalo razvoj in zgodbo znamke nadaljuje skozi velika vrata z veliko paleto pnevmatik.

Onza Canis Skinwall je ena izmed njih. Seveda pa ima Onza v svojem programu pnevmatike za vse gorskokolesarske discipline, od krosa do spusta in endura.

Canis Skinwall je nekako univerzalna pnevmatika za kros in vsegorsko vožnjo in obljublja majhen kotalni upor in dober oprijem.

Testiral sem plašč Onza Canis 29 x 2.25 C3 RC2 Tubeless Ready v izvedbi z bočnim robom v naravni barvi gume. Črke in številke v imenu pomenijo: C3 je Cross Country Casing z gostoto 60TPI in nekaj debelejšimi bočnimi stenami za večjo odpornost proti predrtju; RC2 pomeni dvojno mešanico gume, 65a na tekalni površini za daljšo življenjsko dobo in 55a na robovih za boljši oprijem.



Teža gume je deklariranih 700 gramov, na moji tehtnici pa 722 gramov. To je v okviru teže podobnih gum ostalih proizvajalcev.

Montiral sem jih na karbonske obroče Roval notranje širine 23 milimetrov. Montaža je bila izredno prijetna, saj nisem potreboval snemalca pnevmatik in sem jih namestil z roko. Vanje sem vlil Caffelatex in dodal Vitamino CL za boljši občutek ter prvo napolnil z geto bosterjem, drugo pa le s tlačilko. Sklepam, da bi tako lahko namestil tudi prvo.



Rob pnevmatike v naravni gumi ne samo da je dobro videti, da ji tudi mehak in otipljiv občutek pri vožnji. Čeprav ne ljubi preveč pritiska pod 1.3 bara brez zvijanja in valjanja po obroču, je precej bolj stabilna in manj nervozna v skalah in koreninah kot večina lahkih kros pnevmatik.

Na mokrem Golovcu me je pozitivno presenetil dober oprijem na razmočenih trejlih, ko se še niso spremenili v blato. Pnevmatika sicer ni namenjena takemu terenu a njen odprt profil je dobro čistil pnevmatiko in je zaradi tega dobro držala v zavojih tudi v mokrem.

Na suhih trejlih pa me je navdušil nizek kotalni upor. Pnevmatika je hitra! Makadami so kar izginjali pod njo. Na trejlih sem jo gnal do roba mojih sposobnosti, ki so recimo nekje, nekaj višje od povprečja, Cat 2. Po dalmatinskih otokih in kršu Dinare na mešanici ostrega kamenja, zbite zemlje in listja ter iglic so bile zelo predvidljive in lahko vodljive. Le v zelo globokem pesku je bila potrebna večja pozornost pri vožnji in nekaj več spretnosti pri vodenju z majhno hitrostjo. Nekdo z več znanja tehnike pa tudi s tem ne bo imel težav.



V vožnji na terenu sem jih napolnil na 1,4 bara spredaj in 1,5 zadaj in tu so mi dale najboljši občutek in vodljivost. Pritisk je zelo pomemben, saj že 0,1 bar lahko spremeni lastnosti pnevmatike, zato je potrebno najti pritisk, ki ustreza teži in spretnosti kolesarja.

Odpornost stranskega roba sem preizkusil na dirki Krka Trophy v grobih razmerah ostrih skal in kotalečih kamnov in čeprav ima guma vidne znake naslanjanja in udarcev na skale, je ostala cela in nepoškodovana. Koliko časa pa bo trajala, me vprašajte čez nekaj mesecev. Izkušnje drugih s trajnostjo te pnevmatike pa so zelo dobre.

V kratkem času se mi je ta pnevmatika zelo priljubila. Lepo dopolnjuje mojo vožnjo ter ponuja dober bočni oprijem in majhen kotalni upor. Za moj način vožnje in generalno za kros in maraton je ta guma dobra izbira. Onza Canis je pnevmatika, ki za svojo ceno ponuja veliko zmogljivost in odpornost pnevmatike za vse razmere.

Tele bom razvozil do konca. Sem že povedal, da hudičevo lepo pašejo na mojega Epica?



Cena okoli 50 evrov.

Onzo lahko na Hrvaškem in v Sloveniji dobite v distribuciji Keindl sporta, pri nas pa še v ljubljanskem kolesarskem centru Bauer.

onza-tires.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.