Caffelatex švicarskega proizvajalca Effetto Mariposa, tekočina za tesnjenje na bazi sintetičnih polimerov, ki je prijazna do vaših obročev in pnevmatik.

"Inovativne mešanice"

Prav vsak proizvajalec tekočine za tesnjenje pnevmatik vam bo povedal, da v svoji tesnilni tekočini uporabljajo posebno “inovativno“ mešanico sestavin. Vendar sem še vedno skeptičen, saj je večina teh narejena na osnovi naravnega lateksa. “Skrivnostni“ recept Effetto Mairposa Caffelatex ne uporablja lateksa temveč sintetične polimere in drugačen način tesnjenja.



Sintetični polimeri še vedno delujejo kot lateks in prenašajo majhne delce na mesto predrtja. Tam zamašijo luknjo in jo počasi zaprejo. Effetto Mariposa Caffelatex pa ima lastnost, ki je druge tekočine nimajo. Ko se kolo začne vrteti, se Caffelatex namreč peni in pokriva celotno pnevmatiko, namesto da se valja samo na dnu.

Učinek metulja

Medtem, ko večina tesnilnih sredstev s centrifugalno silo pritiska tekočino na zunanje robove pnevmatike, se Caffelatex razširi po celotni notranjosti. Teoretično naredi Effetto Mariposa (učinek metulja) tekočino učinkovitejšo pri tesnjenju bočnih sten.



Effetto Mariposa v mešanici uporablja tudi manjše delce velikosti dveh mikronov. Zaradi tega je manj verjetno, da bi imeli težave z mašenjem ventila. Ti manjši delci upočasnjujejo pretok tekočine skozi predrtje, kar omogoča hitrejše tesnjenje. To hitrejše tesnjenje skupaj s penjenjem pomeni, da lahko Caffelatex tesni luknje v bočni steni, velike do 5 milimetrov.

Vitamina CL - za boljše in hitrejše "celjenje ran"

Boljše in hitrejše tesnjenje večjih lukenj omogoča dodatek. Imenuje se Effetto Mariposa Vitamina CL. To so majhne polimerne kroglice (videti je kot prašek), ki pomagajo Caffelatexu (in verjetno tudi drugim tesnilnim tekočinam) hitreje in učinkoviteje zatesniti večje luknje. Mešanje se dogaja v pnevmatiki, kar preprečuje neenakomerno disperzijo.

Vitamina CL je priporočljivo dodati v pnevmatiko preden jo dokončno namestite na obroč. V nasprotju s Caffelatex, lahko pri dodajanju skozi ventil tega zamaši. Nato napolnite pnevmatiko in nastavite želen tlak. Vožnja kolesa bo znotraj pnevmatike delčke V-CL enakomerno razporedila.



V-CL, dodan Caffelatexu, se je pri zapiranju večjih lukenj izkazal za učinkovitega, predvsem pa jih je zapolnil v krajšem času kot sam Caffelatex. Effetto Mariposa ta izdelek priporoča za dan dirke, saj večja količina dodanega praška lahko zapre tudi sam ventil. Ne zmanjšuje pa trajnosti same tekočine.

Effetto Mariposa priporoča, da preverite tekočino na vsaj dva meseca in da jo tudi v optimalnih razmerah po šestih mesecih zamenjate. Mešanica ne povzroča korozije obročev, saj ne vsebuje amoniaka. Ta lahko sčasoma poškoduje tudi lateks v tabularjih, zato tekočine z amoniakom zanje niso priporočljive. Caffelatex pa se prav tu izkaže.
 

Torej uporaba v tekmovalnih razmerah?

Sama uporaba in namestitev je zelo preprosta in ne zahteva veliko časa. Malo sem dvomil le o možnosti zapiranja lukenj na boku pnevmatike. Nato pa sem na treningu pred dirko Terra Magica na boku prebil pnevmatiko, napolnjeno z običajno tekočino.

Tekočina je ni zatesnila in pozneje sem prebil tudi vstavljeno zračnico. Posledica je bil udarjen karbonski obroč in večja luknja v pnevmatiki, prav na stiku z obročem. Rezervnega obroča in pnevmatike nisem imel s seboj in v stiski s časom in materialom sem v to poškodovano kombinacijo nalil precejšnjo količino Caffelatexa in Vitamine CL. Kompresor je dal od vse sebe in nekaj deset sekund je iz pnevmatike piskalo in škropilo, naenkrat pa se je vse ustavilo in ... držalo je.



Tudi preko noči pnevmatika ni spustila. Pred dirko sem nastavil svoj tlak in upal na najboljše. Dirko sem končal na drugem mestu in to brez težav s pnevmatikami! Ko sem pozneje menjal pnevmatike, sem v njih našel še nešteto trnov, ki jih je prav tako zatesnilo, ne da bi sploh opazil. Palec gor in puščica na top!
Še en bonus hitrega tesnjenja je, da skoraj ne opazite izgube tlaka. To je pomembno, ko vozite z nizkimi tlaki v pnevmatikah tubeless.

Caffelatex me je navdušil s hitrim delovanjem in enostavno uporabo. In ko to povežem s sposobnostjo, da zapira bočne stene, me Caffelatex prepriča.

Pozor!

Opozarjam pa, da vse tesnilne tekočine delujejo le, če so v pnevmatikah še v tekočem stanju. Zato priporočam, da preverjate tesnilne tekočine vsaj enkrat na mesec in pred vsako dirko preverite, če je potrebno tekočino doliti. Če je je premalo ali se je posušila, ne boste imeli veliko od nje. Zanašajte se nase in ne na priporočila proizvajalcev.

Caffelatex na Hrvaškem in v Sloveniji dobite v distribuciji Keindl Sport, pri nas pa še v Bajkmaniji in Kamplc Sport.

effettomariposa.eu

Foto proizvajalec

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.