Giant, kolesarski velikan, je dokaj pozno vstopil v razred 29erjev. In kljub temu, da velja za enega izmed pionirjev pri izdelavi karbonskih okvirjev, je tudi tukaj čakal dolgo časa, preden je predstavil karbonskega prednjevzmetenca na ''tavelikih'' obročnikih. Tokrat smo po okoliških gričih priganjali cenejšo verzijo kroskantrijaša XtC in sicer Composite 29er 1.

Okvir in oprema
Okvir iz karbonskih vlaken T600 je ročno narejen po prilagojeni monokok izdelavi, pri Giantu ji pravijo tehnologija Composite, kar pomeni, da nima zunanje plasti, ki jo poznamo pri okvirjih razredov Advanced SL in Advanced. Kljub temu pa mu ne manjka hišnih inovacij, kot sta spodnja cev MegaDrive, ki je pravokotne oblike in skupaj z odebeljeno zgornjo cevjo pri poganjanju skrbi za večjo trdnost, ter čelna cev stožčaste oblike OverDrive, ki poskrbi za natančnejše upravljanje kolesa. Okvir se ponaša tudi z asimetričnima verižnima cevema in ohišjem gonilne osi PowerCore.
Za blaženje skrbi vilica Fox FLOAT F29 RL Evolution s 15-milimetrsko osjo in 100 milimetri hoda. Pogonski sklop je Sramov in sicer razreda X7. Gonilka je dvoredna Sram S1400, verižniki pa 10-redni PG 1050. Tudi zavore so iz Sramove podružnice Avid, model Elixir 1. Sestava prednjega in zadnjega obročnika je nekoliko drugačna, saj je prednji obročnik Giantov P-XC29-2 (tako 15-milimetrsko pesto kot tudi obroč), zadnji pa ima pesto Shimano 525 s klasično osjo. Plašči so Schwalbe Racing Ralph širine 2,1 palca. Železnina je plod domačega znanja in se skriva za oznakami Giant Connect (obe opori) in Giant Contact (700 milimetrov široko krmilo).

Mnenje modelov stare šole
Kolo sva preskusila dva s podobno, ne ravno včerajšnjo dirkaško zgodovino in uživaško sedanjostjo. Tu sta najini mnenji.

Uroš: ''Lahkoten in okreten z lepotno napako''
Ko sem prvič sedel na kolo, sem imel pomisleke glede kokpita. Predvsem me je zmotila dolga krmilna opora (sam sem na 29erjih navajen na krajše opore) ter ravno krmilo z malce premajhnim upogibom (le 6 stopinj). Pri vožnji navkreber pa so se dvomi o dolžini opore razblinili, ostalo je le negativno mnenje glede upogiba sicer ravno prav širokega krmila. Na nekoliko strmejših klancih, ko prednji del vlečeš k sebi, bi potreboval malce bolj nazaj zavito krmilo, ki bi omogočilo boljši občutek in nadzor. Kolo je drugače pri vožnji na klanec odzivno, zelo togo pri poganjanju v stoje in tudi porazdelitev teže je dobra. Na kožo mu je pisan tudi prestavni sistem 2x10.  Na spustih mu je v veliko pomoč Foxovo vzmetenje, ki deluje odlično, 15-milimetrska os pa skupaj z odebeljeno glavo okvirja (OverDrive) poskrbi da je prednji del zelo miren in natančen tudi pri večjih hitrostih, tako na gladki kot tudi grobi podlagi.
Pohvaliti velja tudi odlično geometrijo, saj je bilo kolo tudi pri hitri kombinaciji zavojev zelo okretno. Glede na to, da je kolo večinoma opremljeno s Sramovim sistemom X7, me je najbolj zbodlo to, da so nanj pričvrstili zavore Elixir 1. Ne morem reči, da so odlične, pač  pa opravljajo osnovno nalogo in to je zaviranje. Osebno bi na kolesu raje videl zavore s kakšno višjo številko, recimo 5 ali 7 in posledično tudi kakšno nastavitvijo več. Res je, da XTCjeva modelska različica s končnico 1 ni najvišje na Giantovi lestvici, vendar za 10 centov manj kot 2000 evrov dobite odličen karbonski okvir, super delujočo vilico in solidno opremo. Če bi ocenjeval od ena do pet, si kolo zasluži štiri in pol. Pol točke sem si drznil odvzeti zaradi krmila in dokaj osnovnih zavor.

Andrej: "Dirkaško, lahko še bolj zabavno"
Pred nekaj leti sem sedel na 29erju, ki me je pustil hladnega. Takrat sem si rekel, da bom spet sedel na kolo z velikimi obročniki šele, ko se pojavi kakšen res dober. To je bila prava priložnost in ni mi žal, da sem čakal.
Giant navzgor kar vabi k dirkanju. Za moje današnje bolj uživaške kriterije res ni čutiti nobenega zvijanja. Tudi mene je zmotila dolga opora krmila, ki pa je za tekmovalne potrebe verjetno utemeljena, saj okvir ni pretirano dolg. Če si ne želiš treking kolesa, pa moraš zaradi visokega prednjega dela (kot na vseh 29-palčnikih) oporo obvezno obrniti navzdol.
Tudi glede zavitosti krmila nazaj sva z Urošem ugotovila enako. Pri tolikšni širini krmila (ki je za dinamično vodenje velikih koles obvezna) bi bilo prijetneje imati ročke pod nekaj večjim kotom, zlasti za molžo v strmih vzponih.
Prestavna razmerja so prijazna, tako da se nikomur ni treba bati le dveh prednjih verižnikov. Za popoularno ceno so največ prihranili pri komponentah, X7 in izvenserijska Truvativova gonilka delujejo, tisti vajeni filigrana in občutkov najvišjih razredov pa boste pač morali seči v žep za 800 evrov dražji XtC Composite 0.
Kolo res leti po terenu, hkrati je odlično vodljivo in ni mi jasno, zakaj bi kdo še dirkal s čim drugim. Spomnilo me je, da sem po duši vendarle dirkač. Hkrati je kolo tudi zabavno in prijetno v smislu vsakodnevnega furanja po stezicah in turic, kontrola v zavojih je nora. S spremenjenim kokpitom bi temu namenu kolo še bolje služilo in takšno bi lahko našlo prostor tudi v moji štali.

Cena: 1999,90 evra
Teža: tehtnica je pokazala 11,45 kg za preskušeno velikost M
Posodil: Freestyle, www.freestyle.si, www.giant-bicycles.si

Vse fotografije AD

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.