Po dolgem času skoraj perfektnega vida so leta naredila svoje in bil je čas za očala. Slabši vid je bil moteč na vseh področjih življenja in prav na vrhu je seveda vožnja s kolesom v naravi. Samo nevednosti lahko pripišem, da nisem že prej našel kolesarskih očal s korekcijskimi stekli. Trudil sem se z navadnimi lečami in očali, a vse je imelo svoje omejitve.

Leče so se mi premikale in pod njih je prihajal zrak, pa čeprav sem imel tudi običajna kolesarska očala, običajna očala pa so drsela in bila zelo neudobna še posebej na tehničnih delih. Moje veselje in seveda občutek varnosti sta bila zelo zmanjšana, ko sem skoraj na slepo vozil preko lukenj, ovir in korenin, ki so bile samo temne packe v mojem vidnem polju.

Tega sem imel dovolj. Mora obstajati tudi boljša opcija. Malo bolj sem se poglobil v to in našel Sol.si. Tam imajo na razpolago precejšnje število modelov in znamk očal, v katera lahko namestijo korekcijska stekla.


Izbira

Najprej sem zvedel, da je zelo pomemben že okvir. Zaradi popačenja leče na krivini, zenične razdalje ali višine in oblike leč. Večina leč ima optimalno polje v sredini leče in ta se mora pokrivati z vašo zenično razdaljo.

Leče so lahko fotokromatske, t.j. občutljive na svetlobo, ali pa imajo barvni premaz, največkrat na sivo ali zeleno barvo, ki omogoča jasen vid tudi v slabši svetlobi.

Po premisleku sem se odločil za model Cébé S’Track s stekli z dioptrijo +2.00 in +2.50 ter sivim barvnim premazom.


Bobijeva očala Cébé S'Track s podatki

Takoj se mi je odprl nov svet. Opazil sem, da je moj slabši vid oviral mojo vožnjo precej bolj, kot sem domneval. Spet sem se spuščal hitreje in bolj sproščeno. Povečan kontrast je še dodatna prednost. Ovire in oblike so spet ostre in natančne v vseh razmerah in odprta oblika očal dopušča vhod zraka, kar je še posebej opazno na vzponu.

Običajna očala so mi drsela z nosu, še posebej ko sem se potil, in so bila tako neuporabna, saj sem gledal preko njih in ne skozi njih. Ta pa trdno stojijo na mojem nosu in se ne premikajo.

Največja sprememba pri varnostnem pogledu pa je, da pri pogledu nazaj ali pogledu na stran gledam skozi lečo in ne mimo nje kot pri običajnih očalih. Dioptrija namreč deluje tudi po krivini leče, pa tudi moteča svetloba ne vdira s strani.

Kot že rečeno, ne vem zakaj sem čakal tako dolgo. Denar je šel za čelado, čevlje, obleko … vse za dobro počutje, obenem pa sem zanemaril svoj vid, ki je pri vožnji s kolesom v naravi najbolj pomemben in največ doda k moji varnosti in zadovoljstvu na kolesu.

Ne ponovite moje napake.


Bobi zdaj ve, kam gre

Podatki in dejstva o korekcijskih steklih za športna očala, kot jih navajajo pri Sol.si

Športna korekcijska sončna očala za 99% vseh dioptrij - od +6 do -8 Dsph
Za večje dioptrije se uporablja tehnologija "Nano Active Design", ki omogoča izdelavo leč, ki so 72 % tanjše in 45 % lažje od običajnih korekcijskih leč.
Na so voljo monofokalne in progresivne leče.


Na izbiro je 15 različnih vrst leč za skoraj vsak okvir Cébé, Bollé in Serengeti.
Okvirne cene so od 190 € do 290 € glede na okvir in lastnosti leč (polarizacija, fotokromičnost, barvni zrcalni premazi).

Cébé npr. pri izdelavi leč uporablja algoritem, ki pri izdelavi korekcije in tanjšanju ohranja kar največjo centralno cono, na krivini pa kompenzira le to za kar najmanjše popačenje. Vsak izdelek je prilagojen receptu, okvirju in obraznim meram uporabnika.

www.sol.si



Skozi očala Cébé S'Track gleda tudi Devincijev enduro dirkač Damien Oton

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.