Kolesarjenje je hrana za dušo in telo, je pa tudi športna disciplina. Primeren in prilagodljiv trening pa ti vzame manj časa, kot si predstavljaš.

Platforma 2peak

Vsi uporabljamo sposobne kolesarke računalnike, na primer Garmin ali Polar, ki zelo podrobno beležijo podatke o treningih. Z analizo teh podatkov in določenim znanjem pa je možno načrtovanje treningov za doseganje želenih rezultatov. 2peak je platforma "virtualnega trenerja", ki vam to delo močno olajša.

Kolesarji imamo že tako malo časa za kolo in ne želimo veliko časa nameniti še načrtovanju treningov, bolj tekmovalno usmerjeni pa zato sodelujejo tudi s trenerji. Ostalim so na voljo razne aplikacije, ki omogočajo analize in pomagajo pri odločanju kako trenirati. Za uporabo takšnih aplikacij je še vedno potrebno vsaj osnovno poznavanje športnega treniranja, predvsem pa precej časa.

Te analize lahko avtomatiziramo, na podlagi rezultatov pa točno določimo, kakšen trening naj uporabnik opravi.

Če sodelujemo s trenerjem, ta stalno pregleduje naše opravljene treninge in preverja, če sledimo navodilom. In tudi ta del je v 2peak samodejen. Sistem preveri in oceni vsak trening, pri čemer zaznava tudi, če so bili opravljeni vsi intervali. Če opravimo predpisane intervale se tedenski načrt ne spremeni v nasprotnem primeru pa se trening avtomatično prilagodi.

Prav tako je s količino treninga. Na začetku vnesemo število ur, ki smo jih pripravljeni nameniti treningu, kasneje pa nam platforma, glede na podatke, ponudi povečanje ali zmanjšanje količine, ki jo lahko sprejmemo ali pa tudi odklonimo.

Seveda se to ne more primerjati s sodelovanjem s trenerjem, ponudi pa podobno izkušnjo na bolj preprost način, kar je še vedno bolje kot sledenje fiksnemu načrtu treningov.

2peak je torej za kolesarje, ki želijo pred vožnjo prebrati navodila za današnji trening, po vožnji pa za opravljen trening dobijo povratne informacije in analizo.

Moja izkušnja

Približno leto dni treniram po dinamičnem treningu 2peak. Moj prvi cilj je bil osemdnevna etapna dirka Cape Epic, na katero sem se želel kar najbolje pripraviti. V platformo 2peak sem vnesel svoje podatke in želene cilje. Izračunal mi je periodizcijo in dnevne treninge in tako sem začel.

Prvih nekaj tednov v novembru sem bil skeptičen, a več kot je 2peak dobil podatkov, bolje se je prilagajal mojim željam in potrebam in kar naenkrat sem začutil, da stvar deluje. Seveda je zelo dobro, če imate merilec moči, a tudi podatki o srčnem utripu zadostujejo za delovanje platforme. Moji časi na določenih intervalih so se izboljšali in moj funkcionalni prag moči se je povišal na primeren nivo, ki me je postavil v zgornjo tretjino primerljivih letnikov.

Na Cape Epic sem prišel pripravljen optimalno in ga tudi brez težav in z dobrimi etapnimi časi dokončal. Po Cape Epicu sem odvozil še 4 otoke in Premanturo, kjer sem tudi beležil boljše čase kot prejšnja leta.

Spomladi sem zaradi osebnih zadev trening malo zanemaril in moja pripravljenost je drsela proti ničli. 2peak je tudi ta del redno in natančno spremljal in ko sem prišel k sebi in se spet posvetil kolesu, me je na nežen, a hkrati intenziven način spet spravil v primerno formo, ki upam, da bo konkurenčna za jesensko sezono maratonov, ki prihajajo eden za drugim.

Čutim prednosti prilagodljivega načrta treninga in uspešno se izogibam pretreniranju, za katerega sem prepričan, da je pri rekreativcih največja težava.

2peak pa ne more delovati optimalno, če ga ne hraniš s podatki. Tu ne mislim samo na trening aktivnosti, temveč tudi podatke o počutju, prehrani in regeneraciji. Ti lahko zelo vplivajo na izračunavanje potrebne dolžine in intenzivnosti treninga.

In pa seveda cilji (tekme), ki ste si jih zastavili, morajo biti vnešeni, da platforma lahko nastavi cikle in mikro cikle vašega treninga. Številni parametri za fino prilagajanje intenzivnosti vaših treningov, kot tudi urnik treningov, naredijo 2peak zelo poseben in za sedaj brez primere. Priznam, da je trajalo nekaj časa, da sem ga obvladal. Bolj izkušenim športnikom je zagotovo lažje.

Seveda pa 2peak ne deluje, če se ne držiš načrta ali ga izpolnjuješ le delno. Disciplina pri treningu je nujna. In po mojem mnenju je 2peak dobra pot, da vidiš, ali ti ta način dela odgovarja in ali imaš motivacijo in željo za rezultati. V tem primeru je 2peak platforma dober začetek. Ko pa tvoji cilji postanejo višji in bolj daljnosežni, potem ti svetujem osebnega trenerja, ki bo opravil teste in ti na podlagi teh naredil načrt treninga, ga prilagajal in ti osebno svetoval pri težavah ali spremembi načrtov.

2peak.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.