V zadnjih dveh mesecih so ljubljanski gasilci gasili tri požare, ki naj bi jih povzoročilo polnjenje baterij električnih koles.

Nasprotniki te opevane prihodnosti kolesarstva so privoščljivo zbijali šale. Seveda smo si predstavljali gorska kolesa v plamenih.

Pri gasilski brigadi Ljubljana in policiji smo povprašali, za kakšna kolesa je šlo. Morda za kaj cenejšega, morda tudi dražjega, morda za napajanje na neoriginalnem polnilcu … Tako smo prišli le do odgovora policije, ki se glasi: “Točen vzrok požara na Linhartovi ta trenutek še ni potrjen. V septembrskem požaru na Kotnikovi pa je bil vzrok preobremenitev (hkratna polnitev dveh el. koles).”

Za tretji požar takrat še nismo niti vedeli, šlo naj bi za požar v servisu na severu mesta, v katerem je bilo več različnih koles. Zanj smo izvedeli od zanesljivega vira. Za ta požar naš vir ni mogel z gotovostjo trditi, da je bil vzrok enak kot pri drugih dveh. Za požara na Kotnikovi in Linhartovi pa je prepričan, da ni bilo blizu nobenega električnega kolesa. Le - električni skiroji!

Električni skiro je enosledno vozilce, po zakonodaji kolo z motorjem, ki ga lahko kupiš že za nekaj več kot 100 evrov. Toliko te bo stal le originalni polnilec za baterije najbolj razširjenih pogonov e-koles.

Gasilci "le" pogasijo in šibajo nazaj ali naprej. Policijski zapisniki pa žal ne ločijo med skiroji in kolesi.

Preventiva

Da bi ob polnjenju kakovostne baterije s kakovostnim (originalnim) polnilcem kar tako prišlo do požara, je zelo malo verjetno. Vendarle je dobro, če ob polnjenju pazimo na nekaj stvari.

Policija je svojemu odgovoru dodala: “Pomembno je opozoriti, da naj uporabniki upoštevajo navodila
proizvajalcev in da uporabljajo originalno opremo (polnilce).”

Mi pa dodajamo še priporočila trgovcem, ki so jih po letošnjem požaru v kolesarski trgovini na Nizozemskem objavili na strani Bike Europe:
- Baterijo e-kolesa polnite le ob prisotnosti osebja, ne ponoči.
- Če baterija pade na tla, je priporočljivo, da jo pregledate. Preverite pri lastniku kolesa, če je baterija kdaj padla na tla.
- Požara na bateriji ne gasite z aparati s CO2, prahom ali peno temveč z veliko vode ali s peskom. Najučinkovitejše je gašenje v zaprtem prostoru s suhim aerosolom.
- Goreče baterije ne potapljajte v vodo. Takrat pride do kemične reakcije, pri kateri ob stiku s kisikom nastaja zelo vnetljiv vodikov plin.
- Obnavljanje baterije je priporočljivo le če je opravljeno po vseh pravilih. Menjava le dela celic v bateriji ni priporočljiva. Baterija mora tudi po obnovi ustrezati standardoma EN50604 in UN 38.3.
- Za polnjenje baterij si priskrbite posebno omarico s sistemom za gašenje litijskih baterij.

Toliko za tiste, ki rokujejo z več baterijami, za zasebne uporabnike pa morda v razmislek predvsem prva alineja. Oziroma snemite baterijo s kolesa in jo odnesite polniti domov, ne pustite vsega skupaj priključenega v kleti ali garaži.

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.