Take in podobne izjave lahko slišimo vsakič, ko pride ven nov model kolesa, ki je namenjen predvsem tekmovalcem in je bolj ali manj reklama za kolesarsko znamko, saj sta v njem združena vse znanje in razvoj.

Kdo si ne bi želel imeti vrhunskega gorskega ali cestnega kolesa?

Najdražji modeli so vedno najbolj zaželeni, saj tisti, ki jih proizvajajo, vedo, kako jih takšne tudi narediti. A ta visoki visoki razred je tudi reklama, način, da znamke pokažejo, kaj so sposobne, in ko se spustite za razred ali dva, se razmerje med ceno in kakovostjo bistveno popravi.

Ni Eagle XX1 ampak X01 ali GX; ni Red temveč Force ali Rival. Skratka, osnovne zmogljivosti kolesa visokega razreda so prenesene tudi v visoki srednji razred.
In zelo pogosto precej nad našimi voznimi in telesnimi sposobnostmi.



Kolo ne naredi kolesarja. To sicer vsi vemo, toda koliko nas to sprejema?

Prepričan sem da zelo malo. Še večja napaka pa je presojanje kolesarja po njegovem kolesu ali športni opremi. In kako velika napaka! Kakšne lekcije nato dobivamo od kolesarja, ki se nam je zdel slabše opremljen.

Da, ampak kolo še vedno stane preveč ...

A kolo ni nujno potrebno sredstvo, kot na primer (pogojno) avto. To je preživljanje prostega časa, zabava in strast več tisoč Slovencev. Koliko je reči, ki sprožijo podobno strast in katerih cena se dviga v višave? Hi-Fi sistemi, motorna kolesa, športni avtomobili, lovsko orožje, televizorji in vsi tisti izdelki, ki so povezani s strastjo in niso nujno potrebni. In ko je v igri strast in ko se pojavi čarobna in zapletena mešanica med kakovostjo izdelkov, grbom blagovne znamke in zmožnostjo ponujanja izdelka, poznanega kot trženje, potem se cene dvignejo. In to močno.

Kljub temu, da je kolo vozilo s kolesi, sedežem in pedali, še zdaleč ni isto kolo, kot ga uporabljajo profesionalni gorski ali cestni kolesarji. Podobno kot golf in ferrari, čeprav sta oba prevozni sredstvi, sta vseeno dva povsem različna avtomobila, namenjena različni vožnji. In proporcionalna razlika v ceni med tema dvema je podobna tisti, ki jo najdemo pri kolesih visokega in srednjega razreda. Podobnih primerov je v izobilju. Tehničnih razlogov, zaradi katerih kolesa visokega razreda dosegajo take cene, pa je tudi na pretek.



Cena in vrednost predmetov sta dve različni stvari. Dve stvari, ki gresta včasih z roko v roki, a ne vedno. V kolesarskem svetu je vrednost kolesa odvisna od številnih dejavnikov - to so zanesljivost, uporabljena tehnologija, zmogljivost, vrednost rabljenega ipd.

Seveda je tu še več stvari, a te štiri so bistvene. Torej, kolo ali komponenta, ki veliko stane, mora zagotoviti najvišjo raven teh štirih dejavnikov. Če manjka samo ena, se cena zniža.

Vrhunski model = “vrhunska” cena

Cene vrhunskih modelov so se povišale in na žalost tudi cene srednjih modelov, vendar pa njihove zmogljivosti niso niti približno primerljive s kolesi pred deset leti ali več.

Na področju gorskih, cestnih in električnih koles pa je v primerjavi z drugimi produkti opazno, da se visoko kakovostni izdelki glede na zmogljivosti in delovanje le malo razlikujejo od tistih v srednjem razredu. Kakovost materialov in njihova teža se seveda spremenita, a vseeno XX1 Eagle deluje skoraj kot GX Eagle, glavna razlika je predvsem teža.

Torej se za zmogljivost na visokem nivoju ni nujno potrebno ozirati na najdražja kolesa. To je pozitivna stran modernih koles, ki je ne upoštevamo dovolj.



Visoko, višje, najvišje

Seveda lahko nadaljujete z gonjo proti visokim cenam koles in njihovih sestavnih delov, toda upoštevajte tudi sledeče - vsak izdelek obstaja v več cenovnih in kakovostnih razredih. Tudi kolesa srednjega razreda imajo visoko stopnjo zmogljivosti!

1. Kolo ne naredi kolesarja!
2. Cena in vrednost kolesa gresta z roko v roki, ko je kakovost na visokem nivoju!
3. Kolo je najprej užitek in nato športno orodje in da, posedovanje objekta poželenja ni nujno najboljše za vas!



In ko sešteješ ure razvoja za računalnikom, v vetrovniku, na terenu, uporabljene materiale, ki niso prinesli zadovoljivih zmogljivosti in so jih zavrgli, pripravo za proizvodnjo, za katero se zavedate, da bo bolj kot ne butična, potem vas cena objektov poželenja ne sme presenečati. Kot že rečeno - to je razlika med avtomobilom srednjega razreda in raketo, ki jo v bistvu lahko spustiš z vajeti samo na dirkališču.

In koliko nas je, ki smo sploh sposobni za dirkališče?

Foto proizvajalci

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.