Mitas 4 Islands 2018 je za za nami. Tekmovalni dresi so oprani, kolesa očiščena in namazana. S stezic, po katerih smo vozili, so že umaknili označbe, a se bomo na njih še vračali. Preveč so lepe, da bi na njih le tekmovali.

Lani smo se Rabu izognili, zato nas je letos za kazen pošteno nascal. Rab je bil težka preizkušnja za vse. Ampak gorski kolesarji smo trpežni in prenesemo marsikaj. Mokre nogavice, pesek v očeh in blato v hlačah. Manj prenesejo naša kolesa. Mokri ležaji zaribajo, pesek ukrade obloge z zavornih ploščic in blato ustavi delovanje vzmetenja.


Samo dobro pripravljeno kolo zdrži skozi vse 4 etape.

Priprava

Na zahtevno pot čez štiri otoke se moramo podati z dobro pripravljenimi kolesi. To ne pomeni, da mora biti kolo novo in drago. Nove morajo biti kvečjemu gume. Brez zračnic in napolnjene s tubeless mlekom se bodo najlažje spopadle z 250 kilometri ostrega otoškega kamenja. Veriga ne sme biti pretegnjena.

Če se med njene člene nabere blato, se bo ta začela navijati na zobnike. In čeprav smo na morju, zobniki ne smejo imeti oblike plavuti morskega psa. To je odličen recept za težave in teh si na dirki seveda nihče ne želi. V štirih dneh se na otokih nabere 5.500 višincev, to pa pomeni tudi prav toliko metrov agresivnih spustov in odzračene zavore z novimi zavornimi ploščicami nas najhitreje pripeljejo do cilja.


Dikramo

Najhitrejši pa niso vedno "najhitrejši". Štirje otoki so zahtevna dirka in zmagovalci so tisti, ki vzamejo pravo dozo poguma in previdnosti. Najlažje gume lahko izdihnejo pred koncem. Najlažji okvir se lahko zlomi pred koncem. In tekmovalec, ki v žepih nosi le malo orodja, lahko prvi prosi za pomoč. Njegova prošnja pa je ali ni uslišana. Sploh pa ima ob sebi partnerja, ki mu lahko pomaga. Težava enega je pač težava obeh, oba pa morata v ponedeljek spet v službo.


Vedno nasmejani slovenski kolesarji.

Z nahrbtnikom

Fair Play je seveda pojem, ki ga vsi poznamo, a si ga vsak drugače razlaga. S Tomažem vsako leto dirkava z nahrbtnikoma. V njih imava poleg rezervne zračnice tudi precej orodja. Če bi naju kdo prosil za kakšen kos, bi se le izjemoma ustavila. S seboj voziva zajeten komplet prve pomoči. Če bi jo kdo poteboval, bi se takoj ustavila.

V malhi imava tudi nekaj rezervne hrane in pijače. Letos je na tretji in četrti etapi primanjkovalo energijskih gelov. Če bi jih kdo potreboval, bi mu jih dala. Fair Play je tudi to, da se umikamo hitrejšim. Midva sva se jim umikala na vzponih in drugi so se nama umikali na spustih (pa tudi obratno).

Takole je izgledala zadnja etapa izza Mahovega krmila


Poklon

Dirkanje po neznanih terenih, selitve z otoka na otok in natrpan urnik včasih prestrašijo novince na štirih otokih. A najlažje se je prepustiti toku, saj organizatorji poskrbijo za vse: nastanitev, prehrano, prevoze tekmovalcev in prtljage ter servis koles .

Tudi nepredvideni dogodki jih ne vržejo s tira. Lani je zaradi vetra odpadla etapa na Rabu, a so že imeli pripravljeno rezervno traso na Krku. Letos so po mokrem in blatnem drugem dnevu skrajšali tretjo etapo na Cresu in nam prihranili blatno kopel za Punta Križo. Tekmovalci smo jim za to še posebej hvaležni.

Hvaležni smo tudi vsem, ki nam pomagajo. Naši bližnji razumejo, da moramo na otoke in se tam s prijatelji pomeriti, kdo bo prej prevozil rdečo črto v Sunčani uvali. Hvaležni smo prostovoljcem, ki nam pomagajo pred, med in po etapah. Hvaležni smo vsem, ki nas ob progi vzpodbujajo. 

Takrat znamo iz sebe stisniti še nekaj skritih Watov moči. Hvaležni smo soncu, ki nas greje in veseli smo vseh, ki ob nas vrtijo pedala. Dirka 4 Islands je odličnen kraj za druženje s prijatelji iz vsega sveta. Že med kolesarjenjem se stkejo mnoga nova poznanstva, še več pa potem, ko utrujeni odložimo svoja kolesa.


Brez okrepnih postaj in uigrane ekipe prostovoljcev pač ne gre.

Ni vse zlato, kar se sveti

A ko svoja kolesa odložita ekipi mtb.si 1 in 2, se zanju začne novo delo. Pogovoriti se moramo z udeleženci dirke, dobiti izjave zmagovalcev, izbrati in urediti fotografije z etape, zbrati rezultate, spisati poročilo in ga pripraviti za objavo. Zraven si seveda želimo čim hitreje odpelajti etapo, saj imamo tudi mi na krmilu štartno številko!

Foto Matej Hartman

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.