Danes, v ponedeljek 12. julija, se je iztekel rok za oddajo komentarjev na osnutek sprememb in dopolnitev uredbe o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju (obelodanjen 9. junija letos). Svoje pripombe in predloge je na Ministrstvo za okolje in prostor poslala tudi neformalna iniciativna skupina, ki zastopa interese kolesarjev.


Osnutek najdeš tukaj >>

Iniciativa, ki jo sestavljajo predstavniki Kolesarske zveze Slovenije - odbora za gorsko kolesarstvo in BMX, Planinske zveze Slovenije - Komisije za turno kolesarstvo in Klub gorskih kolesarjev Volja kot del Slovenskega gorniškega kluba Skala, zakonodajalcu sporoča, da imajo predlagani osnutek za velik korak naprej pri urejanju odnosov med različnimi uporabniki naravnega okolja.

Spisali so naslednje pripombe:

Na 1. in 6. člen
Predlagamo, da se iz besedila Uredbe črtajo členi, ki prepovedujejo in kaznujejo ustavljanje koles v naravnem okolju, kot je to že urejeno za parkiranje ostalih vozil.

Na 1.a člen, 5. točka
Določilo navaja definicijo skupine za motorna vozila in za kolesa.
V zvezi s tem se nam postavlja vprašanje, kako ustrezno definirati skupino kolesarjev. Posebno v primeru gorskega kolesarstva je skupina treh do petih kolesarjev najbolj osnovna in primerna, ne le iz družabnih razlogov temveč predvsem zaradi varnosti (podobno velja za turno smuko ali za pohodnike, kjer samohodstvo na zahtevnih poteh prav tako ni zaželeno). Zato predlagamo, da se skupino opredeli z večjih številom kolesarjev, po naši oceni bi bilo primerno število največ osmih oseb.

Na 7. člen
Kazni za vožnjo s kolesi po poteh v naravnem okolju so primerljive s kaznimi za hude prekrške iz Zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP). Menimo, da so morebitne posledice kolesarjenja po poteh v naravnem okolju neprimerno manjše kot posledice kršitev ZVCP. Zato predlagamo, da najvišja kazen za posameznika ne preseže 100 EUR, pa še to le v primerih, kjer so ugotovljene škodljive posledice v naravnem okolju zaradi vožnje s kolesi zunaj poti.

Dodatno so še predlagali ustreznejši izraz za poimenovanje prostora za uporabo gorskih koles, saj zakonodajalec pogosto uporablja neprimerni izraz "poligon". Predlagali so izraz "vadbeni objekt", kot ga že določa Zakon o graditvi objektov za najrazličnejše športne površine, ki jih je možno umeščati v naravno okolje. Poligon je namreč omejen prostor, dobesedno mnogokotnik, in kot takšen primeren le za nekatere zvrsti gorskega kolesarstva.

Tema na Tabli

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.