Občinski svet občine Bohinj, ki je nedavno sprožil vrsto polemik in protestov zaradi urejanja plovbe po jezeru, se je pred poletno turistično sezono lotil še urejanja kolesarjenja. Tako smo izvedeli neuradno od svojega vira.

Velik del občine Bohinj sega v Triglavski narodni park. Tudi zato je bilo doslej legalno kolesarjenje v občini omejeno skoraj izključno na ceste, makadame in kolovoze. Z izjemo parka na Voglu. A lokalni gorskokolesarski aktivisti in nekateri turistični igralci so vztrajni in dolgoletno dogovarjanje z občino, lastniki parcel ter s TNP bodo očitno končno obrodili rezultate.

Že letos naj bi odprli prve gorskokolesarske poti. Dva spusta naj bi vodila z Vogla v dolino - eden je po smučarski progi Žagar, drugi je 8-kilometrski takoimenovani Vogel-Vzhod. Atraktivna se zdi tudi povezava Vogla s Soriško planino. Na drugi strani jezera načrtujejo spust s planine Vogar, ki bo zaradi konfiguracije terena in dostopnosti po cesti primeren tudi za dirke v spustu. Prvo poskusno morda priredijo že letos, kmalu po dirki na Soriški planini. Povezovalna proga v dolini bo vodila okoli jezera, kjer vsaj zdaj vsaj po severnem bregu kolesarjenje ni bilo možno.


Ena od poti na južni strani jezera, ki čaka ureditev

“Pay 2 play”

Občinski svet si je zamislil tudi vir financiranja gradnje in vzdrževanja gorskokolesarskih poti. Na poteh v kombinaciji s prevozom z gondolo na Vogel bo šel za poti del cene vozovnic. Za druge poti naj bi prodajali dnevne, tedenske in celoletne “prepustnice” v obliki nalepk. Nalepke bodo na voljo pri turističnih ponudnikih, v trgovinah, gostinskih lokalih in tudi pri občinskih redarjih. Cene še niso določene, neuradno pa smo izvedeli, da naj bi dnevna stala manj kot 5 evrov, tedenska največ 10 evrov, sezonska pa 30. Nekaj več kot veslaške torej, kar naj bi utemeljevali z večjimi “obratovalnimi” stroški.

Če bo ob plačevanju za kolesarjenje morda kdo negodoval, pa med njimi verjetno ne bo dosti uporabnikov takoimenovanih tolstih ali bajsastih koles (fat bikes) s premerom gum nad 3,7 palca. Po predlogu občinskega svetnika Bojana Travna (je tudi kolesar) in na osnovi raziskav, ki dokazujejo manjši vpliv teh koles na podlago, bodo za celoletno kolesarjenje na poteh lastniki takšnih koles odšteli simboličnih 10 evrov. Ne vemo pa še, kam po bohinjsko spadajo “plus” širine plaščev.

O urejanju veslanja na Bohinjskem jezeru si preberi na naši sestrski strani supmagazin.si

Na uvodni fotografiji razgled s spusta Vogel-Vzhod


Primer ureditve poti na strmem terenu