Presenečenje s sedeža Mednarodne kolesarske zveze (UCI) v Aiglu v Švici: v prihodnji sezoni ne bodo odprli vrat v mednarodni koledar enduru temveč tudi v Sloveniji zelo priljubljeni disciplini - vzponu. Vzpon (kratica XCH za "hillclimb") bo postal tudi nova uradna disciplina svetovnega pokala in svetovnega prvenstva.

"Pripravljamo že mednarodna pravila za disciplino, ki smo jo tako dolgo zapostavljali. Ne bodo zelo toga, najpomembneje je, da je cilj višje kot štart in da vmes spusta ni več kot za odstotek vzpona," pravi koordinator za gorsko kolesarstvo in ciklokros pri UCI Peter Van Den Abeele, nekdanji tekmovalec v ciklokrosu in ob koncu kariere tudi v mtb krosu. "Tehnične prvine v gorskem kolesarstvu so precenjene. Tekmovalci in gledalci nočejo gledati skokov in padcev, želijo si vzpona, dirkanja na lahkih kolesih brez vzmetenja. Prirediteljem bomo priporočali trase, na katerih se bodo odlikovala 29-palčna kolesa, ki so tržna uspešnica," še doda.

UCI v uradnem sporočilu omenja, da naj bi bila teža koles kot na cesti omejena navzdol, najmanjše dovoljene teže pa ne navajajo. Dirke bodo glede na traso s skupinskim štartom ali kot posamična vožnja na čas.

Prvo svetovno lestvico v vzponu bodo sestavili kar na osnovi testov na trenažerjih. "Rezultati bodo natančno pokazali realno stanje, saj so za dober rezultat na trenažerju potrebne enake sposobnosti kot v vzponu," je prepričan Van Den Abeele.

Novico so objavili v petek in zaenkrat še ni veliko odzivov iz sveta endura - rastoče discipline, ki si je obetala priznanje UCI. Razočaranje je razumljivo.

Slovenski specialist za to vrsto vzdržljivostnih tekmovanj, ki smo ga poklicali, za novico še ni vedel. "Vedno smo verjeli v vzpon. Takoj se bomo pozanimali, če lahko kandidiramo za izvedbo dirke svetovnega pokala na Mariborskem Pohorju. To bi bil tudi posel za vzpenjačo za prevoz udeležencev nazaj v dolino. Gledalcev bi bilo gotovo več kot na svetovnem pokalu v spustu. Morda bi lahko razmišljali tudi o opustitvi pravila o nošenju čelad. Sam je na treningu skoraj nikdar ne nosim, saj dam vse od sebe na vzponu, potem pa se previdno spustim v dolino po cesti," pravi pristaš vzpona, ki ni želel biti imenovan.

Novica na strani UCI