Ko je Mednarodna kolesarska zveza UCI konec septembra rekordno pozno objavila koledar svetovnega pokala za naslednje (letošnje) leto, je bilo morda še največje presenečenje to, da v njem ni bilo Lošinja. Da bi nov prireditelj dirko gostil dve leti zapored, bi bilo tokrat možno prav zaradi zamude s koledarjem, saj so sicer prireditelji za naslednje leto znani že več kot leto prej. Tudi vse precej zanesljive insajderske informacije med sezone so kazale na to, naposled pa so šli lošinjski prireditelji za eno leto “na led”. Svetovni pokal bodo zopet gostili v sezoni 2020.

Zdaj se je izkazalo, da so prireditelji spusta na Lošinju, MTB Trbovlje in AK Lošinj, izpadli — zaradi premajhne višinske razlike na svoji 1300 m dolgi progi! Novost, ki smo jo spregledali v novem pravilniku, ki je prišel v veljavo s 1. januarjem.

Po novem je najmanjša dovoljena višinska razlika med štartom in ciljem dirke v spustu za svetovni pokal 250 metrov. Če po spletu brskate za podatki o nadmorski višini vrha Kalvarija, na katerem stoji cerkvica sv. Ivana Krstitelja (Janeza Krstnika), nekaj metrov stran pa lesena štartna konstrukcija proge za spust, boste našli zelo različne navedbe. Kar za okoli 20 metrov gor ali dol.

“Pri UCI so s pomočjo satelita pridobili natančno višino terena na štartu in sicer 240 metrov nad morjem,” nam je zaupal direktor dirke na Lošinju Sebastjan Zmrzljak. “Minus recimo meter, saj je cilj na pomolu dober meter nad gladino, odvisno od plimovanja, plus štiri metre štartne rampe, pa smo po njihovem na 243 metrih višinske razlike. Sedem metrov premalo in očitno nam ne nameravajo pogledati skozi prste.”


Pogled s štarta proti cilju - očitno ni tako daleč, kot je videti. Foto Miha Skrt.

Štart bo 251 m nad morjem!

Na vrhu, ki je izpostavljen močnemu vetru, bi bila gradnja 11 m visoke konstrukcije prezahtevna, smo še izvedeli od Sebastjana. Niti montažne za teden dni jim ne bi dovolili postaviti. Nova štartna rampa bo visoka 7 m. Preko dosedanje lesene, ki je delo trboveljskega mizarskega mojstra Janeza Cestnika, bo pot vodila na tri metre višjo novo jekleno.

Ampak prej bo potrebno zvišati še Kalvarijo. Za štiri metre. Projekt je pripravljen. Material je zagotovljen. V boj za dovoljenji so se prireditelji podali že jeseni, a jih še nimajo in brez njih del ne bodo začeli. Majska mednarodna dirka bo vsekakor na dosedanji progi, potem pa naj bi sredi turistične sezone, ko računajo na dovoljenja, začeli z deli.

Z višjo štartno hitrostjo s 7 m visoke rampe pa bo takoj sledil sledi še nov skok, največji na progi.

V glavnem - svetovni pokal na Lošinju 9. in 10. maja 2020 je skorajda že rešen.

To ni edina premajhna mera na Lošinju za UCI

Potem, ko so zadnja leta dirko 4 Islands zaključevali v Sunčani uvali, bo letos cilj zadnje etape rivi v mestu Mali Lošinj. Kopanje po zaključku petdnevne preizkušnje bo tam res manj prijetno, zato pa bo širina cilja ustrezala pravilom Mednarodne kolesarske zveze.



Foto Mitas 4 Islands

Naslovna fotografija Klemen Humar

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.