Scottovi novi trendi


Čeprav je Scott dokaj pozno vstopil na trg 29-palčnih polnovzmetenih koles, saj je šele v letošnji sezoni naredil manjšo revolucijo s Sparkom, ki je po temeljiti prenovi na voljo v klasični in taveliki izvedenki, pa tokrat koraka v ospredje s povsem novim Geniusom, ki bo na voljo kot 29er kot tudi 650b (27,5 palcev). Po skoraj desetletju: leta 2003 je bil predstavljen prvotni Genius, ki je že v prvi sezoni, takrat s 120 milimetri hoda ter značilnim vzmetenjem, ki je delovalo na razteg, pod taktirko Thomasa Frischknechta osvojil naslov svetovnega prvaka. Genija so v naslednjih sezonah dograjevali in tako na njem preizkušali novosti, kot je na primer ročica TwinLoc, ki je zaklepala tako sprednji kot zadnji del. Postopoma so mu dodajali hod ter kot piko na i na koncu naredili kolo, ki je bilo odličen plezalec ter dober spustaš, saj je bilo hod na Equalizerju 2 moč nastavljati med 0, 9,5 ter 15 centimetri.

Za sezono 2013 pa je prišel čisto nov koncept kolesa, na las podoben Sparku, s klasičnim vzmetenjem postavljenim pod zgornjo cev, nastavljivo geometrijo s pomočjo ovalnega vložka ter močno ojačanim zadnjim delom, na katerem so nosilci zavor prestavljeni na spodnjo – verižno – cev. Pri boljših modelih se ponaša tudi z nosilci zadnje osi ISD SL, ki omogočajo izbiro med različnimi osmi. Genius bo oziroma je na voljo v treh različnih izvedbah okvirjev – aluminijasti ter karbonskih HMX ter IMP, ter dveh različnih velikostih obročnikov – 650b in 29er. Cenejše različice okvirjev so opremljene z zadnjim blažilcem DT Swiss M3, dražje pa z blažilci NUDE 2 LTD, ki jih Scott razvija skupaj z DTjem. Vsem pa je skupna ročica TwinLoc s tremi načini delovanja (LTD: Lock – Traction – Descent). Vsi modeli so opremljeni z vzmetnimi vilicami Fox ter po večini s komponentami Syncros. Znamko je Scott namreč kupil konec lanskega leta.

Genius pokriva vse tri velikosti obročnikov
Zadnji predstavljeni Genius s ''staro'' zasnovo je bil tisti z oznako LT, ki so mu leta 2011 namenili 180 milimetrov hoda in še vedno ostaja v ponudbi. Družbo mu sedaj delata novinca, serija 900 in serija 700. Serija 900 je 29er, ki so mu namenili 130 milimetrov hoda, serija 700 pa 650b s 150 milimetri hoda. Lahko zapišemo tudi tako, da je Scott z enim imenom pokril skoraj vse popularne trende gorskega kolesarstva (enduro, vsegorsko ter trail).

Preskušeni kolesi
Tokrat sva z Andrejem dobila na krajši preizkus obe novi modelni izvedenki. Andrej je osedlal tistega z oznako 740, ki predstavlja vstopni model različice s 150 milimetri hoda, sam pa sem se, kot je že v navadi, pozabaval z 29erjem z oznako 930, ki predstavlja najboljše opremljeno aluminijasto izvedenko.

Serija 700 ima 5 plus eno modelno različico. Tista dodatna je namreč Contessa, ki je rezervirana za dame. Naša je bila najnižje rangirana 740. Aluminijast okvir z nastavljivo geometrijo, ki se giblje plus/minus pol stopinje in sicer spredaj med 67,7 in 68,2 ter zadaj med 73,8 in 74,3. Vzmetenje je mešanica DT in Fox. Spredaj Fox 34 Float 650b Evolution, zadaj pa Scott DT M3. Tri načine delovanja (pri naj osnovnejši različici se imenuje LRD – Lock –Ride/Platform –Descent). Železnina je v domeni Syncrosa, prav tako tudi sedež. Pogonski sklop je Shimanov in sicer mešanica Deore, SLX ter XT. Tudi zavore so Shimanove – BR – M596. Obročniki so sestavljeni iz Shimano 595 zadnjega, Formula CL 81 prednjega pesta ter obročev Syncros XC 55. Plašči so Schwalbe Nobby Nic Performance širine 2,35'', pedala pa Shimano M 505.

Serija 900 je razdeljena na pet modelov, tokrat brez različice Contessa. Testno kolo je bilo najbolje opremljena aluminijasta različica z oznako 930. Spremenljiva geometrija plus/minus pol stopinje. Spredaj 69 in 69,5 ter zadaj 74 in 74,5. Vilica je Fox 32 Float 29 Evolution CTD, zadnji blažilec je Scott Nude2. Vzmetenje nudi tri načine delovanja in tudi tri različne dolžine hoda. 0, 90 ter 130 milimetrov. Železnina ter sedež so tudi pri seriji 900 v domeni Syncrosa. Oprema je Shimano in sicer mešanica XT ter SLX, vključno z zavorami. Ravno tako so Shimano tudi pedala in sicer model M 520. Obročniki so skupek pest SLX ter Formula in obročev Syncros XC-49. Te poznamo tudi pod oznako Alex XC 49, ki so krasile lanskega Sparka. Plašči so kevlarski Schwalbe Nobby Nic Evo širine 2,25''

Novi ''Genij'' na preizkusu oziroma mnenje modelov stare šole
Kolo sva preskusila dva s podobno, ne ravno včerajšnjo dirkaško zgodovino in uživaško sedanjostjo. Tu sta najini mnenji.

Uroš pravi: Genij z velikimi obročniki

Glede na to, da sem letošnjo sezono večji del preživel na 29-palčnem Sparku, se nisem prav nič lovil, ko sem sedel na Genija, ki je po mojem mnenju vsaj v tej različici (29er) dejansko le predimenzioniran Spark. No, morda pretiravam, a takoj ko sem sedel nanj, sem začutil potrebo po dirkanju. In res je tako. Super in dokaj kratek zgornji del okvirja, ne previsoka krmilna cev ter konkretno tog zadek. Amortizer, ki je tokrat za razliko od prejšnje serije postavljen pod zgornjo cev, deluje mnogo bolj prefinjeno ter predvsem enostavneje. Sodelovanje Scotta in DTja je obrodilo sadove, saj so na dodobra ''naštudirali'' tako pozicijo kot delovanje in le nekaj igranja z nastavitvijo blažilca nas popelje v čisto drugačen svet - svet užitkov.
Vožnja je lahkotna. Ročica TwinLoc, ki jo pri Scottu poznamo že dolgo časa, je kot na mestu. Na klanec je pri čistem zaklepu zelo hiter, miren in kljub malenkost bolj pokončni, ne tako kroskantrijaški drži, je na trenutke še bolj odziven od Sparka. Določene klance se da obvladovati kar v srednjem, pol odprtem, položaju ročice. Odvečnega gibanja ni veliko in tudi prenašanje moči na zadnji obročnik ne prinaša velikih izgub. Kolo je zelo okretno in zdi se mi, da je po treh letih, odkar se preganjam zgolj s 29erji, meja med njimi in klasičnimi kolesi končno zabrisana. To se pozna tudi pri spustih. Navzdol gre 900 kot po tračnicah, stabilnost kolesa je skoraj neverjetna, 730 mm široko krmilo in dokaj kratka krmilna opora dajeta zelo dober občutek. Zadnji del kolesa je zelo stabilen in miren in človeka kar prime, da bi gnal zverino do konca in še naprej. No, malo šale. Dejansko se mi zdi, da so pri Scottu tokrat zadeli v polno. Nekako pa pač ne gre mimo dobrih in slabih stvari, kar se tiče celote.

Najprej dobre. Zagotovo sedež, ki je zelo udoben in ne drsi! Nekako ne morem mimo Shimanovih SLX zavor (sam sem oboževalec Avida, sicer ne vem zakaj …), ki so skoraj neslišne in delujejo zelo suvereno, hkrati pa je zelo dobra tudi oblika ročice, ki jo z lahkoto krotimo s kazalcem.
Kaj pa slabe? Najbolj me moti to, da sta samo najboljši, karbonski različici opremljeni s potopno sedežno oporo, ki se mi zdi že skoraj nepogrešljiv del kolesa v tem razredu. Druga stvar so ročaji. V izvedenki 930 so sicer že z ''lock on'' pritrditvijo in se ne vrtijo, a bi si želel nekoliko mehkejše s pritrditvenimi obročki na obeh straneh. Vilice, ostala oprema ter barvna usklajenost testnega kolesa pa so na visoki ravni. V moji garaži sicer ne bo nadomestil Sparka, bi bil pa vsekakor zelo primeren za daljše vikendaške podvige, kjer iščem nove enoslednice ter uživam v vožnji.

Zelo na hitro o 27, 5 palčnem Geniju
Po kratki vožnji s 740ico lahko napišem le to, da je kolo po obnašanju mnogo bližje klasičnim kolesom, se pravi tistim s 26-palčnimi obročniki. Kar se tiče vožnje navzdol bi dodal samo to, da sem s svojim 29erjem na dokaj koreninastem in rahlo spolzkem terenu z lahkoto sledil Andreju na 650b-ju. Mnenja o novi velikosti obročnikov si še ne morem ustvariti, saj je srečanje zgolj z enim kolesom premalo, da bi si ustvaril končno podobo tega znova obujenega standarda. Lahko zapišem le to, da ima 29er v sebi nekaj več dirkaškega/maraton pridiha, med tem ko se 650b nagiba v vsegorsko smer. To pa je bil po vsej verjetnosti tudi cilj Scottovih inženirjev.

Andrej pravi: Le matematično na polovici

Verjetno sva ga polomila, da je Uroš vozil predvsem devetko, jaz pa le sedemko. Ni bilo časa za več navzkrižne ježe.

Sam sem letos končno začutil 29-palčno kolo. Na srečo ne tako, da bi ga po salti dobil v glavo. Doumel sem njegovo poslanstvo in uporabo. Kljub temu, da ima polnovzmeten 29-palčnik olimpijsko zlato, dirkaški del mojih možganov te furmanske obročnike še vedno vidi predvsem na trdaku. Uživaškemu delu mojih možganov pa je precej vseeno, kako hitro gre kolo, da je le zabavno - torej mu 26-palčna klasika še vedno ustreza. Ali pa tudi teoretični poldrugi palec večja.

Zato sem bil vznemirjen pred svojim prvim stikom z vmesnim standardom 27,5. Je to "to"? Zame in še za koga? Odzval pa sem se bolj mlačno kot sem pričakoval. 27 in pol ni na polovici med 26 in 29! Že z natančnim metrom v roki ne, saj so te številke le približne oziroma le ob določeni višini plašča (razlika med 26 in 27,5 je v resnici manjša kot 27,5 in 29). Izza krmila pa še manj.

Če bi me uspel nekdo tako nasankati, da bi mi dal kolesa preizkušati tako, da ne bi vedel, na čem sedim, bi pri 29-palčniku zaradi vseh prednosti brez dvoma takoj zastrigel z ušesi. Pri 27,5 pa … Verjamem grafom, le čutiti tega ni prav izrazito.

Kolo je na videz zelo všečno. Ne najdem pravega izraza, nekako vzbuja mojo "enduro strast". A kljub primerni zalogi hoda (recimo da zaradi večjih obročnikov teh 15 cm hoda še malo zraste) zaradi strme vilice to ni enduro kolo. Če bi bil kot vilice bolj položen, pa kolo ne bi lezlo tako lepo kot leze zdaj. Zlasti ne pri revneje opremljeni verziji, pri kateri z ročico TwinLock uravnavaš le odzivnost blažilcev, ne pa tudi dolžine hoda. LTD je super. LRDja pa tudi če ne bilo, krmilo bi bilo brez tega čudesa in dveh dodatnih pletenic videti bolje.

740 je kar precej kompromisno opremljeno kolo za 201 evro manj kot 3 jurje. Kam smo prišli? Res delujoči, a za ta razred zelo poceni kosi so gonilka, zavore in obročniki. Gumijast ročaj sem v vlažnem dnevu z eno potezo snel s krmila. Dražji modeli so povsem druga zgodba, a so … dražji. Stari šoli je gotovo tudi kar težko gledat napis Syncros, ki je nekdaj pomenil inovativno špico industrije. Očitno so znamko odkupili brez patentov, saj mi je bila sedežna opora Syncros bolj všeč pred 20 leti. Meni pa so silno zoprne tudi gume, na katerih sem se vedno počutil kot začetnik, ampak to je še najlažje zamenjati.

V marsičem se strinjam s testom na testisih. Kar nas s 26" ne bo prebegnilo na 29", bomo kmalu in brez bolečin vozili 650b.

Posodil: Proloco trade d.o.o.
Splet: www.skm.si, genius.scott-sports.com

Genius 740
Cena: 2.799 evrov
Teža: 13,5 kg (velikost M)

Genius 930
Cena: 3.299 evrov
Teža: 13,1 kg (velikost M)

Vse foto Anže Furlan/psgt-productions.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.