Giant Trance X 29er, letos predstavljeno kolo proizvajalca, ki je med zadnjimi vstopil v svet 29-palčnih koles, je zadetek v polno. Trail 29er z rahlo futurističnim okvirjem, solidno opremljen za zmerno ceno in dobrodošla izbira za različne tipe kolesarjev.

Okvir in oprema

Trance X je tako kot vsi boljši Giantovi aluminijasti modeli narejen iz zlitine ALUXX SL. Nekoliko nekonvencionalno oblikovan okvir, seveda s pomočjo hidroformiranja cevi, je res prepoznaven in je v klasično obliko prednjega trikotnika vpeljal (vsaj pri Giantu) nekaj svežine in drugačnosti. Tudi zadnji, vzmeteni del so nekoliko prilagodili velikim obročnikom. Maestro in 130 milimetrov hoda ter 452 milimetrske cevi ob verigi so terjali svoj davek, saj so morali snovalci okvirja umestiti vertikalno oporno cev zadnjega trikotnika v dokaj natlačen del zadnjega trikotnika, a s tem posegom niso okrnili trdnosti zadnjega dela. Za blaženje zadnjega dela pri dvojki, ki velja za vstopni model, skrbi RockShox Monarch R, spredaj pa je nameščena vzmetna vilica RockShox Recon Silver s 120 milimetri hoda.

Železnina je, kot je že v navadi, plod domačega znanja in sicer so sedežna opora, krmilo in krmilna opora označeni z imenom Giant Connect. Krmilo je rahlo dvignjeno, tako imenovani ''low rise'', sedežna opora pa je premera 30,9, kar močno olajša izbiro skoraj katere koli potopne opore. Tudi sedež nosi oznako Giant in sicer Performance Trail ter nadomešča včasih pri Giantu zelo priljubljene sedeže proizvajalca Fizik.

Tudi pri obročnikih se pojavi oznaka Giant, vendar je tu opazno tudi sodelovanje s švicarskim proizvajalcem DT-Swiss. Obroča ter pesti nosijo oznako S-XC29 2, kar jih po proizvajalčevem vrednotenju umešča v sredino ponudbe xc/trail obročnikov. Plašča sta zložljiva Schwalbe Nobby Nic širine 2,25 palca. Pogonski sklop bazira na komponentah Sram, prevladuje X5 (zadnji menjalnik in prestavne ročice), prednji menjalnik je postavljen razred višje (X7), gonilka pa nosi oznako S1000 z razmerjem verižnikov 24-38. Za zaviranje skrbi japonski Shimano z modelom M395 ter rotorjema premera 180 milimetrov. Trance X 29er je na voljo v petih velikostih od XS do XL. Tako letos kot za 2014 so modeli trije: 0, 1 in 2. Verzije z okvirjem iz karbona ni na obzorju, saj je Giant vso pozornost posvetil svoji liniji koles s 27,5-palčnimi obročniki.

Andrej pravi

O zabavnih 29-palčnikih se je v zadnjem letu precej pisalo. Da naj te kočije ne bi bile samo za vzdržljivostno dirkanje, da so proizvajalci res naštudirali geometrije itd. O Giantovem Trancu so vsi preskuševalci pisali, da so presenečeni, kako igrivo je to kolo. Pa sem bil zadržan in se držal svojega prepričanja, da je 29 palcev predvsem za trdake in da kadar je za polnovzmetence, so to kolesa za kros in maraton. Kakšno 29-palčno kolo, na katerem sem sedel letos, me je kljub temu že malo popraskalo po možganih. Naprimer Orbea Occam in Specializedov Stumpjumper.

Omenjena sem spoznal v vrhunski karbonski izvedbi, Gianta pa aluminijasti z "vstopno" opremo. Dvojka je gotovo kompromis z opremo, a vse dela odlično. Kompromis tako pomeni le nekaj višjo težo in manj možnosti nastavljanja vzmetenja. Kljub temu na zadnjem blažilcu tudi pri bolj enduro nastavitvi z več posedanja nisem pogrešal kakšne platforme, morda ne bi bila odveč pri agresivnejšem poganjanju ali poganjanju v stoje. Potrebe po krajšanju hoda vilice pri 12 cm hoda ni. Da so želeli sestaviti cenovno dostopno in delujoče kolo, dokazuje izbira shimanovih zavor M395, ki po delovanju še vedno prekašajo dražje modele drugih znamk.

Na prvo vožnjo sem se odpravil s takšnim kolesom, kot sem ga dobil. Odlična lokalna furca. Potem pa sem iz rokava potegnil trik s 75 cm krmilom in 55 mm oporo. Morda si kdo na takšnem kolesu res zaželi 70 cm široko krmilo in 9 cm dolgo krmilno oporo, kakršno kombinacijo so mu namenili ... A potem ima bolj ali manj turno kolo.

S širšim krmilom in krajšo oporo se je Tance X 29er spremenil v precej bolj popadljivo žverco, brez opaznih kompromisov tudi za enduro uporabo. 12 cm hoda spredaj in 13 zadaj je opravilo vse naloge, z bolj sofisticiranim vzmetenjem bi bil nadzor še boljši. Kolo je mirno pri hitrostih, tudi čez skale in korenine je lepo vodljivo in tudi kakšna tesna situacija je rešljiva z malo več dela s telesom. Teoretiziranje, da Giant zaradi svojega vpetja zadnje nihajke z navideznim vrtiščem težko naredi dovolj kratko cev ob verigi, da bi bilo 29-palčno kolo živahno, v praksi ne zdrži. Pri 45,2 cm dolgem "chainstayu" te težave ni. In nenazadnje: tako kot se da zarezati zavoj z dobro uravnoteženim 29-palčnikom, kot je Trance X, ne glede na hitrost, se po mojih izkušnjah ne da z ničemer drugim. Čista fizika težišča.

Trance X 29 je gotovo med kolesi za sprevračanje sovražnikov 29-palčnih koles v navdušence, saj je zabavno in lahkotno vodljivo. Zaradi te izkušnje pa še težje čakam novo Giantovo kolo Trance 27.5. Kaj mi lahko ponudi? A na devetindvajsetki so se moja pričakovanja kar vzdignila, beri predvsem gornji stavek o zarezovanju zavojev.

Ostanejo nam le trije razlogi proti 29erju: če se res ne moreš navadit na njegov videz na kolesih z voza; če ne želiš imeti prevelike prednosti pri furanju s prijatelji na 26-palčnih (27,5-palčnih) kolesih; in če ti po dolžini ne gre več v avto! Morda še četrti: počakajmo na vsa ta 27,5-palčna čuda.


Uroš pravi

Tokrat je bil Andrej pri preizkusu kolesa prvi in kot sva dogovorjena, kadar kolo preizkušava oba, si občutkov ne deliva. A tokrat je bilo drugače. Andrejev telefonski klic in besede: ''Zmeden sem''. Ok, le kaj bi to pomenilo, vedel sem edino to, da je Gianta nekoliko posodobil in namesto originalnega krmila ter krmilne opore namestil komponente Funn. 750 milimetrov široko krmilo ter 55 milimetrov ''kratko'' krmilno oporo. Okeej. To vsekakor pripomore k večji kontroli navzdol, a kako se bo kolo obnašalo v kompletu gori doli naokoli, pa se mi ni sanjalo.

Zapeljal sem se na svoj tako imenovani testni poligon, kjer poznam vsak kamen in vsako korenino, ter se namenil narediti nekaj krogov, da se spoznam s kolesom, a niti en krog ni bil potreben, ko je že letelo. Občutki navzdol so fenomenalni in čeprav ima dokaj strm (69,5 stopinj) kot krmilne cevi, so svoje naredili taveliki obročniki in pokončnosti krmilne cevi skoraj ni čutiti. 120 milimetrov hoda in ''takratek setup'' so trail kolo postavili v drugo dimenzijo. Premagljiva je bila kakršna koli podlaga in čeprav je spredaj nameščen RS Recon, ki v izvedenki Silver ni ne vem kako agresivna vilica, je šlo navzdol skoraj samo od sebe. Na določenih odsekih mi ni mogel slediti niti fotograf na svojem Slashu. Tudi RS Monarch R na zadnjem delu je kljub temu, da ima samo funkcijo nastavi in pelji, s pomočjo Maestra deloval uglajeno, brez nepotrebnega ''nabijanja'' v zadnjico. In prav v tem je čar. Preizkusiti model kolesa, ki predstavlja osnovno izvedbo, saj se tako najbolje vidi, kako so inženirji naštudirali geometrijo in delovanje. In Giant je v tem pomenu zelo, zelo dober, da ne zapišem odličen. Vodljivost na spustih je fenomenalna, tako v hitrih zavojih kot tudi ''šusih'' čez korenine. Navzgor je glede na kratko oporo in izdatno široko krmilo normalno vodljiv, ni pa pričakovati, da bi z njim dosegali rekordne čase v vožnji navkreber. Čeprav ima zaklep vzmetenja samo spredaj se, če poganjamo kolikor toliko brez dodatnega pozibavanja v zgornjem delu, peljemo zelo dobro, saj se Maestro povsem umiri.

Plusi: hiter, okreten, nenormalno dober navzdol. Čeprav osnovna in na nekaterih delih rahlo podhranjena oprema navzven ne kažejo tega, je Trance X 29er vsekakor tudi v osnovni modelni različici lahko z nekaj manjšimi izboljšavami vrhunsko kolo! Presenetijo tudi, če lahko zapišem, osnovne zavore Shimano, ki delujejo prepričljivo, saj je pri stiskanju ročice vedno enak občutek, kar pripomore k dobršni meri samozavesti pri vožnji navzdol. No, pa tudi za skeptike nad komponentami Sram X5. Menjalnik in prestavne ročice pri pretikanju delujejo nekoliko bolj grobo kot X7, vendar je prestavljanje še vedno zelo solidno in natančno. Izpostaviti velja tudi ''olraunderske'' plašče Nobby Nic, ki so v kombinaciji s tem kolesom enostavno prava izbira.

Pri minusih pa takole: največji je vsekakor manko potopne sedežne opore, ki bi naredila kolo še bolj uporabno (pri boljših dveh modelih je na voljo serijsko). Drug minus je sedež, na katerem močno trpijo lešniki, za kolo razreda trail je močno pretrd, saj je vožnja na takšnem kolesu bolj pokončna kot na neki xc/maraton raketi. Kritiki bi lahko našli še kakšen minus, a za ta denar je tale dvojka (Trance X 29er 2) skoraj ultimativna. Če pa želite boljšo opremo in bolj sofisticirano vzmetenje, je na voljo tisti s končnico 1, le da je za kakšnih petsto evrov dražji.

Posodil: Freestyle www.freestyle.si
Proizvajalec: Giant www.giant-bicycles.com

Cena: 1.749,90 evra, v akciji za gotovino 1.400 evrov
Teža: 13,7 kg (velikost M brez pedal)

Vse foto Anže Furlan/psgt-productions.com


Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.