Polni pričakovanj smo končno dočakali kraljevsko skupino japonskega giganta. Boljši kot kadarkoli do sedaj, lepši, a še vedno hladnih barvnih tonov ter kot smo pri Shimanu navajeni, izdelan s filigransko natančnostjo. To je novi XTR M9000.

Tudi Shimano gre v gorskem kolesarstvu na enajstredni verižnik zadaj in nudi izbiro med 11, 22 in 33 prestavami. Nekaj nove tehnologije, predvsem pa začetek bitke z že uveljavljenim Sram X-11.

Gonilka z verižniki
Dva različna tipa gonilk in tri opcije verižnikov (1x, 2x, 3x). 1x11 je je namenjena tekmovalcem v krosu in tistim v enduru. 2x11 predstavlja najboljšo možnost za vse uživače in tudi tiste, ki imajo rajši še kakšno rezervno prestavo. Sistem 3x11 pa naj bi predstavljal tako imenovano železno klasiko, ki omogoča največje udobje in najširši prestavni razpon. Dve opciji gonilk. Prva, imenovana FC-M9000, je ustvarjena za dirkanje. S Q–faktorjem 158 mm in možnostjo uporabe z enim ali dvema prednjima verižnikoma. Druga gonilka, FC-M9020, ima nekoliko močnejšo konstrukcijo (hladno kovanje) in klasični Q-faktor 168 mm ter je primerna za vse tri tipe verižnikov. Novi gonilki omogočata tudi zelo preprosto menjavo verižnikov, pro dvojnem in trojnem so vsi verižniki pritrjeni z enim kompletom štirih vijakov.

Prednji menjalnik
Novost je predvsem Side-Swing, drugačna postavitev menjalnika, ki poleg lažjega prestavljanja nudi 15 milimetrov več prostora za širše plašče. Pri Shimanu so imeli v mislih predvsem nove smernice proizvajalcev okvirjev, ki uporabljajo vedno krajše verižne cev ter nova standarda velikosti obročnikov (650b in 29er). Zaradi sistema Side-Swing so spremenili tudi namestitev pletenice menjalnika, kar po mnenju proizvajalca pripomore k boljšemu in učinkovitejšemu prestavljanju.

Zadnji menjalnik
Poleg novega dizajna je bil zadnji menjalnik deležen korenite spremembe sklopke, ki sedaj deluje mehkeje in omogoča lažjo nastavitev. Novost je tudi Shadow RD+, ki glede na predhodnika deluje še natančneje, predvsem pa je menjalnik v spodnjem delu kletke stabilnejši.

Zadnji verižnik
11-redni verižnik z razmerjem 11-40 ponuja zelo širok spekter prestavnih razmerij. Naj si bo v kombinaciji s tri-, dvo- ali enorednim prednjim verižnikom. Japonci so po sistemu, ki mu rečejo “rhythm step”, izračunali razmerja med zadnjimi zobniki tako, da se veriga preko menjalnika kar najhitreje premakne na naslednji zobnik in da kolesar ne izgublja preveč energije pri prestavljanju ter ob tem ne izgublja ritma pedaliranja. K lepšemu teku verižnika in učinkovitejšemu premikanju med prestavami naj bi močno pripomogla tudi veriga s tehnologijo SIL–TEC (predstavljena že lansko leto na festivalu Sea Otter, v 10-redni izvedenki).

Zavore
Zavore Shimano so vedno slovele kot zelo dobre, saj so Japonci na tem področju vrsto let opravljali najrazličnejše raziskave, tako pri materialih kot tudi pri posamičnih procesih pri zaviranju – segrevanju, moči in prožnosti. Nove zavore XTR bodo na voljo pri obeh izvedbah, Race in Trail. Race bodo nekoliko lažje, kar zagotavlja ohišje čeljusti, narejeno iz magnezija, ter zavora, katere glavni del bo ravno tako magnezijev, ročica pa karbonska. Čeljust izvedenke Trail bo narejena iz enega kosa, s tehnologijo Ice (zavorne ploščice) ter klasično – aluminijasto zavorno ročico. Skupaj s preverjenimi rotorji FREEZA SM-RT99 naj bi bilo delovanje nove zavore Trail optimalno v vseh razmerah.

Ročice menjalnika
Ročica menjalnika je v najnovejši izpeljanki narejena iz karbona ter ima nedrsečo strukturo, ki omogoča čim bolj pristen stik prsta z ročico. Na voljo bo v dveh izvedenkah – posamično, z lastno objemko ter z adapterjem in v izvedenki I-spec II z direktnim pritrdilom na zavorno ročico. Notranjost bovdnov je za čim bolj efektivno pretikanje premazana s polimeri, enakimi, kot jih poznamo pri skupini Dura-Ace. Pretikanje z novimi ročicami XTR je v primerjavi s starimi učinkovitejše za 20 odstotkov.

Obročniki
Karbonski obroči, 28 naper spredaj in zadaj, novi, lažji ležaji in osi ter tehnologija Cup&Cone, poznana iz pest Dura-Ace. Za dirkanje v krosu ali pa za zlorabo na vsegorskih kolesih, v dveh dimenzijah 650b in 29er.

www.ridextr.com

Fotografije proizvajalec in Uroš Ložar, spodaj pa še tri video predstavitve posameznih tehnologij


Tehnologija Side-Swing


Zadnji menjalnik RD-9000


Tehnologija SIL-TEC

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.