Pregled novih in prenovljenih koles za leto 2016, kjer ne najdemo revolucije, le zelo veliko evolucije. Še najbližje revoluciji sta standard plaščev Plus ter vsesplošno nameščanje električnih motorjev - a Plus koles le ni tako zelo veliko, kategorijo eMTB pa kar malo ignoriramo.


Dolgo časa je trajalo urejanje materialov s sejma, a končno je tudi prvi izmed člankov z novostmi na področju koles. V spodnji galeriji boste tako našli ogromno izboljšav, a očitne “naj” novosti sejma ni. Morda je največja novost standard Plus (27,5x2,0/3,0, za zdaj le v primeru Treka 29x3,0), ki se je lepo prijel pri mnogih proizvajalcih, spet drugi so zadržani. Morda je pri tem nekaj na dejstvu, da so mnogi zamudili vlak “650b” in se zdaj raje priključijo prej, kot prepozno. Vsekakor pa se zdi sistem Plus dobra ideja - ravno nekaj na pol poti med običajnimi plašči in t. i. debeluhi, brez teže slednjega in predvsem dobrim oprijemom.

 

Tudi Boost lahko označimo za enega izmed zvezdnikov sejma. Sistem prestavi zadnje verižnike na 148 mm širokem pestu za 6 mm bolj navzven, kar naredi ravno toliko prostora, da so prirobnice pest bolj razmaknjene in s tem kot naper bolj ugoden pri večjih obročnikih (650b in 29”). Ob tem je tudi prednji verižnik pomaknjen malce bolj navzven, kar daje več svobode pri širitvi okvirja, zadnji plašč je lahko tako bližje sedežni cevi, cevi ob verigi pa so krajše. Na prednji osi je sistem pesto enostavno razširil na 110 mm in omogočil izdelavo obročnikov s širšimi prirobnicami in manj strmim kotom naper.

 

Sejem je bil tudi v znamenju obletnic, saj je kar nekaj podjetij in znamk praznovalo visoke jubileje. Vsekakor je tudi še kar naprej več karbona, pa tudi nekaj novih vrhunskih aluminijastih izdelkov. Tudi prodor elektronike je več kot očiten. Pri vzmetenju očiten napredek na vseh področjih, enostavno vse deluje bolje.

 

Cene? Kar pripravite se, večinoma bodo šle navzgor.

 

Kaj pogrešate? Sejem je pred leti zapustil Trek, sledil je Specialized (oba imata svoje razstavne sejme za svoje kupce in medije), nato še Kona in letos Commencal.

 

eMTB? O tem bi lahko napisali kar nekaj reportaž, tako zelo veliko jih je. Nekaj teh koles boste našli tudi v spodnji predstavitvi novosti, a vendarle manj kot verjetno v vsaki nemški reviji. Nemci ta kolesa množično kupujejo, mi pač ne. Mogoče smo tudi v uredništvu še preveč pripadniki stare šole in mislimo, da se je treba malo namučiti na poti navzgor. Morda se bomo čez nekaj let ugriznili v jezik … Ponudba e-koles je dobesedno eksplodirala, na voljo so v vseh možnih oblikah in kategorijah, prvo ime za pogone ostaja Bosch. Sistem plaščev Plus se zdi ravno pravšnji za težja e-kolesa.

 

Dovolj besed, gremo na galerijo in lepotce z oznako 2016.

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.