Shimano in SRAM sta seveda v središču kolesarske javnosti, saj še kar naprej močno prevladujeta pred vsemi drugimi, ki igrajo le obrobno vlogo. Najpomembnejša novost Shimana je nova skupina Deore XT, za SRAM pa GX, ki nadomešča njihov celotni nižji srednji razred komponent. Resnici na ljubo je bil letošnji sejem Eurobike z vidika prestavnih sistemov bolj zanimiv za cestne kolesarje, saj je SRAM razkril brezžično in baterijsko skupino Red eTAP, FSA svojo elektronsko skupino, Rotor pa kar hidravlično krmiljene komponente. Kdo ve, morda bo šla ta tehnologija tudi na teren, podobno, kot je storil Shimano s tehnologijo Di2.

 

Shimano praznuje tudi 25. obletnico sistema SPD, ki je danes kar splošen pogovorni izraz za vsa pedala/sistem z vezjo za vpenjanje. Število prodanih pedal merijo v milijonih, gorskokolesarska populacija pa se še vedno prereka ali se je bolje zapeti ali ne. Zanimivo pa je tudi, da se četrt stoletja kasneje ni pojavila boljša rešitev, saj je sistem praktično enak kot je bil na začetku.

 

Tudi pri komponentah lahko zapišemo podobno kot pri celotnih kolesih - nobene revolucije, veliko evolucije. Poleg očitnih novosti zaradi standardna plaščev Plus gre izpostaviti vsaj še elektronsko sedežno opora Magura, nove ročaje WTB, ultra lahko zračnico Schwalbe in zavore Brake Force One, v katerih se namesto olja pretaka voda. Še več pa v naslednji galeriji.



Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.