Spark je tudi pri nas zelo priljubljeno kolo med tekmovalci v krosu in maratonu, po njem pa posegajo tudi netekmovalci, ki si želijo lahko in hitro raketo za izleto. Danes bomo največ pisali prav o tem modelu, ki je za sezono 2012 doživel popolno prenovo, obdelali pa bomo tudi druge novosti Scotta med gorskimi kolesi. V ločenem članku pa bomo predstavili še novosti na področju čelad in obutve, kjer dela Scott zelo velike korake naprej.

Scott ima Sparka v svoji ponudbi že kar nekaj časa, vendar je v zadnjih dveh sezonah pozornost za to kolo nekoliko zamrla, saj so medtem predstavili veliko drugih novostih, v razredu krosa je pozornost prevzel predvsem Scale. Novi Spark za sezono 2012 je na videz zelo podoben sedanji generaciji, toda v resnici gre za povsem novo kolo, ki bo na voljo v 26- ali 29-palčni verziji in s karbonskim ali aluminijastim okvirjem. Karbonska modela sta seveda boljša in lažja, zato bo več pozornosti v članku namenjenih njima; poleg tega pa smo lahko karbonska modela tudi sami preizkusili.

Pregled osnovnih značilnosti novega karbonskega Sparka:

Spark Carbon 26
hod: 120/80/0 mm
teža okvirja z amortizerjem: 1830 g
amortizer: Nude 2 (hod 50 mm)
okvir: karbon IMP5
hod vilice: 120/85/0 mm (RockShox DNA3)

Spark Carbon 29
hod: 100/70/0 mm
teža okvirja z amortizerjem: 1850 g
amortizer: Nude 2 (hod 37 mm)
okvir: karbon IMP5
hod vilice: 100/70/0 mm (RockShox DNA3)

Hitro lahko torej opazite, da ima novi Spark malenkost več hoda, nov amortizer, nov karbonski okvir, teža pa je ob tem ostala praktično enaka. Cilj ni bila nižja teža temveč kolo z boljšimi voznimi lastnostmi. Zato več hoda, prenovljena geometrija ter močnejša in bolj toga platforma. Enostavno povedano - novi Spark je bolj zabavno kolo za vožnjo in predstavlja majhen odmik od čistokrvnega tekmovalnega kolesa za kros. A s sistemom TwinLoc je še vedno več kot dovolj hiter za vsako dirko in vsak maraton.

Izboljšano vzmetenje
Glavno in najmočnejše orožje Sparka ostaja sistem nastavljivega vzmetenja, ki ga upravljamo z ročico TwinLoc (z načinom povsem odprtega vzmetenja, nadzorom oprijema in blokado). Krivulja hoda povsem novega amortizerja Nude 2, ki ga Scott izdeluje v sodelovanju z DT Swiss, je bolj progresivna kot prej, vmetenje pa je v t. i. traction mode veliko bolj učinkovito. Izboljšanje je tudi delovanje dušenja. Nude 2 je s težo 220 g za 10 g lažji od sedanje generacija, vendar ima amortizer bistveno izboljšan pretok olja, ki pripomore k večji razliki med posameznimi načini vožnje. Opazili boste tudi, da na amortizerju ni več "piggy backa" - dodatno komoro so le skrili in je sedaj vgrajena v ohišje poleg glavne komore. Zaradi tega na kolesu tudi ne bo več nobenih težav z vstavljanem bidonov, kar je bilo zelo izrazito pri majhnih okvirjih.
Scott je k tesnejšem sodelovanju povabil tudi inženirje RockShoxa in naredili so različico dušenja Motion Control, ki deluje z ročico TwinLoc. V vilici se skriva kartuša DNA3, ki nadzoruje pretok olja in omogoča izbiro med tremi načini vožnje, ki se ujemajo z delovanjem zadnjega amortizerja. Sprememba v kartuši je pravzaprav izredno majhna, namesto običajnih dveh so v njej tri luknje za nadzor pretoka olja.

Povsem nov okvir
Nov karbonski okvir je izdelan s tehnologijo IMP5, ki omogoča izdelavo glavnega trikotnika okvirja iz enega kosa. Povsem karbonski okvir ima storžičasto glavo okvirja, ohišje gonilne osi OS92 s press-fit ležaji, glavno vrtišče velikega premera, močnejše cevi zadnjega trikotnika, tri različne nosilce za zadnjo os … Okvir je pač optimiziran v vseh mogočih pogledih. Kljub izobilju karbona je nihajni vzvod na vseh modelih aluminijast, kar poveča togost, v zameno pa je tudi veliko ožji - 57 mm v primerjavi s prejšnjimi 72 mm. Hkrati dopušča tudi spremembo višine gonilne osi za 8 mm (model 26 - 330/338 mm, 29 - 322/330 mm), ki hkrati spremeni tudi kot vilice za 0,5 stopinje.
Nosilci zadnje zavore so na cevi ob verigi, kar zmanjša vibracije in omogoča postavitev zadnjega vrtišča bližje zadnji osi. Slaba plat te odločitve je, da zadaj ne bo mogoče uporabiti najmanjših rotorjev, zadovoljiti se bo treba s tistimi premera 160 ali 180 mm. Zares odlična rešitev pa so nosilci zadnje osi ISD-SL, ki smo jih sicer že videli na drugih modelih koles Scott (Genius LT). Na voljo so trije tipi nosilcev za pesta z običajno osjo in pesta z vedno bolj razširjenima pestoma 135/12 mm in 141/12 mm (slednje se uporablja tudi na tovarniško sestavljenih Sparkih z vrha ponudbe). V vsakem primeru pa je treba uporabiti ročico za hitro zapiranje DT RWS.

Pisana paleta modelov
Vsega skupaj bo v katalogu Scotta enajst 26-palčnih modelov in šest 29-palčnih modelov ter še ženski modeli Contessa. Cene se bodo gibale od 1.400 do 8.000 evrov. Najlažji model Spark SL tehta 8,8 kg, 29-palčni Spark Rc pa 10,2 kg.
Sami smo imeli priložnost preizkusiti karbonske modele RC z obema premeroma obročnikov in kolo se je hitro izkazalo za velik korak naprej. Težko je sicer izpostaviti posamezne izboljšave, saj je Spark preprosto boljši v vseh pogledih. Okvir je občutno bolj tog, hkrati pa bolj zabaven za voziti. Sam sem opazil še največji napredek v zares očitni razliki med povsem odprtim vzmetenjem in načinom za nadzor oprijema. Slednji način (traction control) deluje tako dobro, da uporaba blokade skoraj ni bila potrebna na večini terena. Novi Scott Spark torej ni revolucija, je pa dobra evolucija in združitev vseh najboljših tehnologij, kar jih ta proizvajalec ta trenutek ponuja.

Vse ostalo
Ostala gorska kolesa iz ponudbe so le minimalno spremenjena in imajo večinoma le izboljšave z vidika komponent. Vsa kolesa bodo imela širša krmila (Scale 680 mm, Genius 700 mm …), hkrati pa bodo imeli vsi 29-palčni modeli široka ravna krmila. Genius LT bo imel lažje vilice Fox in RockShox. Scale dobi verzijo SL, ki tehta le 7,4 kg. 29-palčni Scale pa bo na voljo tudi v majhni velikosti S. Novi model je Aspect 29 z udobno geometrijo in cenami od 500 do 1000 evrov. Spremembe v geometiji je doživela tudi serija Contessa, ženska modeli pa bodo tudi bolj barvno usklajeni. Spremembo bo doživel tudi spustaš Gambler, ki ima prenovljeno zadnjo nihajko, s katero so težo znižali za 300 g. Vse novosti bodo na ogled na sejmu Eurobike.

www.scott-sports.com
www.skm.si

Avtorji fotografij Marcus Greber, Scott Sports in Grega Stopar; na uvodni sliki legenda gorskega kolesarstva Thomas Frischknecht na svojem Sparku (foto: Markus Greber)

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.