SRAM nas je v zadnjih tednih postopno zalagal z novostmi “MY17” in skoraj si upamo trditi, da smo prišli do velikega vrhunca! SRAM predstavlja 1x12 skupini XX1 Eagle in X01 Eagle z naslednjo generacijo tehnologije X-Sync ter zadnjim verižnikom s kar 50 zobci.

“Eagle has landed”

Naslov je sposojen iz citata Neila Armstronga, ki je zganjal pravo revolucijo na odpravah Apollo, v sodobnem slengu pa je to izraz za dobro opravljeno delo. SRAM je zagotovo opravil veliko dela, odločitev ali je revolucija ali evolucija, pa prepuščamo vam. Novi skupini XX1 Eagle in X01 Eagle sta končno razkriti, v oči pa pade seveda predvsem 12-redni zadnji verižnik z razponom od 10 do 50 zob. Da, skoraj toliko kot veliki prednji zobnik na gonilkah cestnih koles! S tem so odvisno od velikosti izbranega prednjega verižnika dobili praktično enak prestavni razpon, kot ga imajo sistemi s tremi in dvema prednjima verižnikoma, seveda brez dodatne teže teh sistemov.

Na kratko o skupnih značilnostih nove tehnologije Eagle

X-Sync 2: Evolucija tehnologije, ki jo poznamo iz sistemov X1. Oblika profila zobcev je še bolj agresivna in očitno spremenjena, posledica tega pa je bolj mehko in učinkovito poganjanje, prav tako tudi zmanjšana obraba ter manjše nabiranje umazanije.

Flowlink: Nova oblika verige brez ostrih robov na notranjih členih, kar omogoča prestavljanje verige z manj trenja, tišje delovanje in daljšo življenjsko dobo izdelka. Veriga je postala tudi tanjša in po zagotovilih proizvajalca močnejša.

Menjalnik X-Horizon: Paralelogram omejuje vso gibanje po vodoravni osi (torej nič gor-dol), premikanje kletke s kolesci pa je še bolj ekstremno kot pri prejšnji generaciji. Slepega prestavljanja ni, tudi prestavljanje samo naj bi bilo hitrejše in bolj natančno.

X-Glide 2: Naslednja generacija kasete, tokrat s kar 12 verižniki. Poleg samega razpona je poudarek še na hitrejšem in bolj natančnem prestavljanju.


XX1 in X01

Tehnologija Eagle bo na voljo v dveh razredih - XX1 in X01. Prvi je namenjen XC in trail kolesom, drugi pa sega tudi že v razred enduro koles. Skupini se razlikujeta predvsem z vidika materialov, XX1 ima lažje in bolj toge karbonske gonilke (t. i. SRAM Carbon Tuned), karbonske prestavne ročice in malce bolj prestižne materiale na drugih komponentah. Obe skupini imata praktično enaki tehnologiji in obe tudi prednji verižnik z neposredno pritrditvijo na gonilke (brez pajka).
Kaj pa teža? 1456 gramov tehta celotna skupina XX1 Eagle, le petdeset gramov več na tehtnici pokaže X01 Eagle. A je razlika v ceni mnogo bolj opazna! Dobrih 1500 evrov proti 1300 evrov. Dobave se začnejo v juniju.

Pred dnevi je SRAM objavil video, nekakšen “nagrobni govor” prednjemu menjalniku in več kot očitno je, da s tem mislijo skrajno resno!

www.sram.com

Foto SRAM



Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.