Ob porastu števila električnih gorskih koles se pojavlja tudi vprašanje dostopa na poti, na katerih so si gorski kolesarji morda že zagotovili prisotnost. Po novi slovenski zakonodaji, ki velja od minule sobote, pa marsikatero od teh koles zaradi svoje moči, najvišje hitrosti in/ali načina delovanja sploh ni več kolo. Ali je kar moped ali celo motorno kolo, je drugo vprašanje, saj pravilniki, ki smo jih uspeli izbrskati, govorijo še o motorjih z notranjim izgorevanjem. Vsekakor pa na poti, ki so odprte za gorske kolesarje in zaprte za motorna vozila, ne bi smeli imeti dostopa.

Po noveli Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa je kolo naslednje:

“Kolo” je enosledno ali dvosledno vozilo, ki ga poganja voznik z lastno močjo, ali kolo s pomožnim motorjem, ki je enosledno ali dvosledno vozilo s pedali, opremljeno s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo 0,25 kW, katerega moč se progresivno zmanjšuje in končno prekine, ko vozilo doseže hitrost 25 km/h ali prej, če kolesar preneha poganjati pedala.

Kolesa s premočnimi e-motorji

Omejitev moči e-koles na 0,25 kW je evropska zgodba, v Veliki Britaniji in Avstraliji moč omejujejo celo na 0,20 kW. Na drugi strani pa v ZDA dopuščajo moč do 0,75 kW. Zato si lahko misliš, da se je tudi na evropskem trgu najdejo kolesa, ki so premočna, da bi bila legalna e-kolesa.

Obvezne čelade za mlajše od 18 let

Po novem morajo pri vožnji s kolesom zaščitno čelado uporabljati mlajši od 18 let, doslej je bila meja 14 let.

O novelah na mzi.gov.si

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.