Carve je nova linija gorskih koles s prednjim vzmetenjem in 29-palčnimi kolesi, s katero Specialized samo še povečuje svojo že tako veliko ponudbo v tem segmentu. Carve se umešča nad rekreativni model Rockhopper, ki je na voljo tako v 26- kot tudi 29-palčni različici, in pod veliko bolj tekmovalno usmerjeno in dražjo serijo Stumpjumper HT, ki je prav tako na voljo v obeh različicah. Stumpy je ob tem seveda na voljo tudi v karbonski verziji in še kot prestižni dirkaški model S-Works. Serija Carve vključuje tri modele Comp, Expert in Pro, sami smo na terenu preizkusili srednjega.

Okvir in oprema
Črno-bela kombinacija aluminijastega okvirja z oznako M4SL dokazuje, da se barvni (beri: beli) trend v kolesarski industriji nadaljuje že od sezone 2008/09. Značilnosti okvirja so predvsem tanjšane cevi, skoraj nevidni gladki vari, stožčasta glava okvirja in seveda geometrija, prilagojena 29-palčnim kolesom. Da je geometrija nekoliko drugačna, najbolj nazorno prikazuje rahlo ukrivljena podsedežna cev, ki je oblikovana podobno kot pri višje rangiranem Stumpjumperju. Za blaženje skrbi RockShoxova vilica Recon Silver TK SL 29 Solo Air z 80 milimetri hoda, nastavljivim dušenjem ter zaklepom. Pogonski sklop je Shimanov in sicer po večini razred Deore. Izjema sta le zadnji 10-redni menjalnik Deore XT Shadow ter gonilka z verižniki, ki je prav tako Shimanova, vendar izvenserijska (prilagojena 30-prestavnem mehanizmu), a z ne ravno najnovejšim sistemom sredine (Octalink). Za zaviranje skrbijo Shimanove hidravlične disk zavore M505. Obročniki so sestavljeni iz pest Formula s klasično, 9-milimetrsko osjo, ter obroči domače izdelave, ki nosijo enako ime kot model kolesa – Carve. Železnina (krmilo in opori) je domače blagovne znamke, tudi sedež je plod domačega znanja, ki se predstavlja pod blagovno znamko Body Geometry. Enako velja za plašče The Captain Control širine dveh palcev, pripravljeni na vgradnjo brez zračnice in z dvojno zmesjo povrhnjice.

Gor, dol in po ravnem
Kolo se na prvi pogled spogleduje z boljšimi, tekmovalno naravnanimi stroji in tudi prvi občutek pedaliranja navzgor da vedeti, da so pri Specializedu veliko mislili ravno na bočno togost, saj pretiranega zvijanja dobrega aluminijastega okvirja ni zaznati in tudi sila pritiska na pedale se lepo prenaša na zadnji del kolesa. Prav v tem se Carve tudi razlikuje od nekoliko nižje pozicioniranega in pri Specializedu dobro znanega rekreativnega modela Rockhopper. Sedež je dovolj udoben in tudi tisti, ki se navzgor, še posebej če je to makadamski vzpon, po večini peljete sede, boste zelo zadovoljni. Plašči imajo zelo dober oprijem in tudi kotalni upor je sorazmerno nizek, saj The Captain Control deluje zelo suvereno. Za tiste, ki se želite še malo igrati s še boljšim oprijemom, naj omenim, da so plašči ''2Bliss Ready'', kar pomeni, da jih lahko uporabite tudi brez zračnice, kar se bo poznalo predvsem v spustih. Kar se tiče samega prestavnega sistema, mu ne morem oporekati prav ničesar, razen tega, da je zame (kot sem omenil že v enem izmed prejšnjih  člankov) 30 prestav enostavno preveč. A po večini bodo kupci tega kolesa naravnost navdušeni nad količino razmerij, ki jim ga sistem ponuja, saj bodo z lahkoto prevozili skoraj vsak še tako zahteven klanec.

Carve ima "le" 80 mm hoda in navadno prednjo os, a naj vas to ne odvrne od zabavnih spustov. Manj hoda se kompenzira z večjim premerom plaščev, togost prednjega dela pa je rešena s pokrovčki pest prednjega pesta, ki zagotavljajo večjo stično površino z vilico in s tem tudi močnejši prednji del. Za lažje manevriranje poskrbi ravno in široko krmilo, ki v kombinacij z dokaj kratko krmilno oporo naredi sprednji del odzivnejši. Zaviranje z diski M505 je popolnoma zadovoljivo in tudi 180-milimetrski rotor spredaj je ravno prav, da se pri malo daljšem stiskanju na zavorne ročice ne pregreva. Nadležnega cviljenja in drsanja oblog po zavorni površini tudi pri več zaporednih agresivnih stiskanjih zavor ni bilo opaziti. Morda so edina ''slabša'' točka  kolesa vilice, saj imajo podobno rangirana kolesa običajno nameščeno RockShoxovo Rebo, ki je sicer starejša v RS paleti, vendar bolj preverjena in pokriva širši spekter. Vožnja po ravni in makadamski površini je zaradi klasično velikega velikega verižnika spredaj in v kombinaciji z 29-palčnimi obročniki zelo hitra in udobna.

Izvleček
Kolo priporočam gorskim kolesarjem, ki se prvič podajajo v svet 29-palčnih koles in potrebujejo zanesljivo ter dobro kolo. Carve je vsestransko kros kolo, ki so mu najljubše podlage makadam, urejene gozdne poti in pa predvsem lepi, tehnično ne preveč zahtevni vzponi in spusti. Obenem pa se pri trdnosti in odzivnosti spogleduje s Stumpjumperjem HT. Kar se tiče cene, Specialized zagotovo ni najcenejši, vendar so določene rešitve, ki jih ponuja, še vedno malce pred tekmeci. Razvoja namreč ne usmerja samo v okvirje temveč tudi v posamezne komponente, ki jih razvija v svojih ostalih oddelkih (Body Geometry, Roval, plašči, Brain, pesta), zato v mojih očeh opraviči nekoliko višjo ceno.

Cena: 1.499 EUR

www.specialized.com
www.factorystore.si

Avtor fotografij je Anže Furlan.

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.