Tokrat malo drugačen Džojrajd test. Svoja čustva in občutke o preizkušenem kolesu je izlil gostujoči džojrajder, gorski in kolesarski vodnik Aljaž Anderle.

Kolo: Pivot Firebird 29 (2019)

Značilnosti

29-palčniki segmenta all mountain so že dolgo lanski sneg in odkar je Specialized z Endurom pokazal, kako se stvari streže, tu ni bilo videti kaj posebnega, razen tega, da je do danes vsaka znamka, ki da kaj nase, v svojo ponudbo dodala tudi twentyninerja dolgega hoda.

Pri eni znamki pa sem to zadnja leta pogrešal. Pa ne zato, ker bi bila znamka značilen pionir razvoja, pač pa zato, ker ima v asortimanu že odlična trail/turna 29-palčna kolesa, ki so milo rečeno v samem svetovnem vrhu v svojem razredu do 140 mm hoda.

Pivotovi modeli all mountain/enduro segmenta so tako lani končno dobili povsem novega dolgonogega bratranca – modelom Switchblade, Mach 6 in Firebird se je pridružil še Firebird 29. S triletno zamudo, a očitno je bil razlog za zamudo upravičen.



Firebird 29 prihaja v etablirano, 5 let staro druščino sorodnih koles. Specializedovemu Enduru 29 so se v tem času pridružili primerki iz  vseh največjih in najboljših družin – Trek Slash, Scott Genius 900, YT Capra 29, BMC Trailfox, Rocky Mountain Instinct BC, Santa Cruz Hightower LT, Ibis Ripmo, Radon Swoop, Moondraker foxy 29, Cannondale Jekyll 29, Orbea Rallon, Radon Swoop, pa še kateri.

To, kar se je prikotalilo iz razvojnih hal v Phoenixu, lahko mirno označimo kot odlično. Če jim je namreč uspelo zadovoljiti hype množične “long reach” histerije, zagotoviti več kot 160 mm hoda, zbiti težo pod 14 kg in hkrati ohraniti kolo odzivno, okretno, igrivo pri vseh hitrostih in naklonih tako navkreber, kot navzdol, … potem, potem … je vredno celo omembe v kakem članku.

Priložnost za furanje

Kolo sem najprej imel priliko preizkusiti v času EWS tekmovanja na Koroškem. Peca je bila kar pravšnji kraj za testni dan, še zlasti ker so enduro tekmovalci dodobra razkopali tekmovalne proge, ki so bile zaradi dežja še pošteno blatne. Poleg njih pa še tisti stari neskončni flow trail, ki ga sicer lahko prevozimo s ponijem, a je za seznanjanje z novim kolesom kar primeren.

Vtisi

Ko sem ga prvič dobil v roke, sem si mislil, da se bašem na Zetorja. Res lepega Zetorja. Ničesar kičastega in izumetničenega ni na njem. V primerjavi z 27,5-palčno različico iz 2017 so spremenili vse. Kolo ima povsem ravne, oglate linije, na prvi pogled je videti skoraj grobo izdelano, ampak le na prvi pogled. Pogled od blizu pokaže finese pri izdelavi, napeljavi notranjih vodil za kable, integrirane gumijaste zaščite okvirja in zadnjega trikotnika.

Čuti se razpotegnjenost okvira, položne vilice ter značilno spustaški občutek v krmilu, ki ga ne zbašemo naravnost skozi vsaka vrata in mimo vseh dreves. 800 mm je za večino ljudi v resnici preveč, vključno z mano, ampak moda je moda. Ko se kolesa, obuta v Maxxisove Shortije, začno kotaliti, pa traktorski vtis izgine in nadomesti ga … Nekaj med bojnim oklepnikom v napadu in Porschejem na vršiških ovinkih. Križanec  Merkave, Cayenna in Timberjacka. Skratka: kombinacija stvari, ki jih vsake zase ne bi nikoli imel, zmiksane skupaj … o, ja!



Kolo pleza brez težav in učinkovito, DW link skrbi za učinkovit  prenos moči na podlago, odlično sledenje terenu. Superenduro seveda ni na ravni bolj učinkovitih in lažjih trail koles, a pribrcaš lahko kamorkoli in to ne počasi. Na spustih … na spustih te pa pripravi do podiranja starih rekordov in to brez posebne drame. Hitreje kot se pelje, bolje se počuti. Vzmetenje pri tem igra pomembno vlogo – vilice Fox Factory Float 36 in amortizer Fox Factory Float X2 skrbita za to, da je kolo v odličnem odnosu s podlago. Nastavitve vzmetenja omogočajo prilagajanje vseh parametrov, tako hitre kot počasne kompresije in dušenja. Med testom sem se enkrat ustavil v Foxovem šotoru, da smo malenkostno prilagodili hitro dušenje, ker kolo ni zmoglo dovolj dobro blažiti številnih zaporednih kratkih grbin (brake bumpov). Za optimalne vozne lastnosti si je resnično treba vzeti čas za ustrezne nastavitve.

Na spustu me je sprva preveval občutek zmernega, a nezadržnega pospeševanja, v rokah sem čutil nenavadno veliko inercijo in precej energije sem porabil za hitro menjavanje smeri. V krvi imam namreč drugačno geometrijo mojega starega kolesa in nekaj časa potrebujem da se navadim na novega. Po nekaj vožnjah sva se spoprijateljila do te mere, da sva zavila na popolnoma spolzek in zoprn Thriller trail, ki so ga tekmovalci spremenili v blatno drčo. Kljub temu, da je bila vožnja tam bolj iskanje ravnotežja, pa je kolo odlično sodelovalo in vsakič, ko sem ga usmeril naravnost navzdol v kako kompresijo ali koreninast drop, mi je dalo vedeti,  da bom zvozil in tako je tudi bilo.



Kaj je oziroma ni novega

Firebird 29 ponuja enega izmed najbolj togih okvirjev v svoji kategoriji, ki pri teži 3 kg ustreza DH standardom glede togosti in robustnosti. Krmilna cev s kotom 65° je združljiva z dvokronskimi vilicami do 180 mm, ki kolo dejansko spremenijo v dirkalnik za spust.

Nov v tem razredu je 157 mm standard zadnje osi super boost, ki omogoča le 431 mm dolgo verižno cev, visoko togost in razmak za uporabo plaščev do 2.6 oziroma 3 palce. Okvir je namreč združljiv z obema standardoma, za 27.5 ga je treba le podpreti z drugačnim ležajem pod krmilno cevjo. S spremembo geometrije nihajke vzmetenja pa lahko povišamo višino gonilnega ležaja in kot vilic.

Kolo je prepoznavno na daleč. Izstopa po izjemni robustnosti, filigrantski usklajenosti geometrije in komponent, pozornosti na podrobnostih in brezkompromisni pripravljenosti na kakršnekoli izzive – tekme, sprehode, spuste, parke, skoke, padce, poziranja na tržnici in podobne ekstreme.

Za koga

Bolj kot čemu se vprašajmo komu je Firebird 29 namenjen. Poleg pozerjev s preveč denarja je namenjen vsakemu zahtevnemu kolesarju, ki od kolesa veliko pričakuje. Seveda od kolesa, orientiranega na spust. Kdor želi predvsem gamsa za vzpenjanje ali lahko kolo za potovanja ali maratone, potem Firebird seveda ni zanj. Vsak, ki se mu pa usta zares nasmejijo takrat, ko pride na vrh hriba in se nikoli ne spusti navzdol po cesti, pa bo v njem našel zaveznika za vsak izziv. Nič ne pretiravam, če rečem, da Firebirda 29 ne bo prav veliko ljudi izkoristilo v celoti, vesel ga bo pa vsak.

Post scriptum. Nekaj mesecev po opisanem džojrajdu sem si kolo tudi kupil in z njim v dveh mesecih naklepal približno 50000 višincev. Usta me od smejanja že bolijo, nasmešek se pa še vedno širi.

Cena od 6.099 €

Pri Firebirdu lahko izbereš šest različnih paketov opreme, pa še kakšno opcijo z obročniki, vse tja do 11.148 €.
Zelo priporočam karbonske obročnike in gonilni sklop Sram Eagle.


Džojrajd omogočil Factory Store, na www.factorystore.si najdeš tudi vse opcije in cene.

Še več tehničnih podatkov na www.pivotcycles.com

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.