Nadobudni strojnik Primož Dernulovec je Kamničan, ki se je poskušal v spustu in tudi motokrosu. Letos je sedel na že drugo kolo za spust, ki ga je lastnoročno zasnoval in zvaril. Nekaj znanja, spretnosti in rezultat je povsem uporabno DH kolo za sprejemljiv strošek.

mtb.si: Osnovni podatki: material, geometrija, hod, teža ... ?
PD: Okvir sem imel namen narediti iz aluminija, vendar sem se zaradi raznih toplotnih obdelav, ki so potrebne pri aluminiju, ter težje dobave materiala, potem odločil, da bom ostal kar pri jeklu. Zato je tudi teža okvirja malo višja, 4982 g. Okvir ima 210 mm hoda, medosna razdalja je 1156 mm, kot vilice 64-65°, razdalja med zadnjo osjo ter gonilnim ležajem je 427 mm, dolžina krmilne cevi 110 mm.

Si štel ure dela, izračunal strošek?
Ufff, težko bi govoril v delovnih urah, bilo je približno tri mesece dela, s tem da nisem delal vsak dan in da je projekt vmes kar nekaj časa tudi miroval. Skoraj polovico časa mi je vzelo samo konstruiranje vzmetenja, saj je način vzmetenja popolnoma moja ideja in ni kopija številnih koles, ki so si med seboj glede tega zelo podobna. Vzmetenje je skoraj identično kot pri mojem prvem projektu, le da sem sedaj spremenil nekaj detajlov, ki jih večina niti ne opazi. Stroški izdelave so bili nekje od 200 do 300 evrov, s tem da sem veliko stvari dobil zelo ugodno oziroma zastonj, npr. CNC obdelavo ter barvanje okvirja, tukaj bi se rad zahvalil Aljoši Osmanoviču ter Borutu Bavčarju.

Kakšen je bil namen, kakšne cilje si si zastavil za kolo?
Glavni namen je bil, da bi imel spet DH bajk za furanje, in glede na to, da se mi je v zadnjih letih v garaži nabralo tolk delov, da mi je potem manjkal samo še okvir, mi ni preostalo drugega, kot da se spet lotim dela in si izdelam še en okvir. Glavni cilj je bil zmanjšati težo na 4,5 do 5 kg, saj je bila pri prejšnjem mislim da 5,8 kg, kar je veliko preveč, ter izboljšati malenkosti pri vzmetenju in videz kolesa.

Kako si zadovoljen z rezultatom?
Po več kot pol leta sem kolo res dobro stestiral, ter mislim, da mi je precej dobro uspelo izpolniti cilje, saj sem kljub manjši teži naredil bolj tog okvir, z vzmetenjem, ki daje zares dobro vodljivost. Vendar pa bo nekaj stvari še vseeno potrebno popraviti.

Prihaja tretja generacija ali si tako zadovoljen, da boš fural kar tega?
Pri tem me moti edina večja pomankljivost, zračnost v nihajki, saj sem namesto klasičnih ležajev izdelal oilonske puše, ki pa se ne obnesejo tako, kot sem mislil. Za naslednji projekt imam namen še zmanjšati težo okvirja ob isti ali celo boljši togosti. Na projektu sem že začel delati, trenutno delam na analizi okvirja v programu Abaqus, ki pa ni ravno preprosta, poleg tega pa mi vzame še zelo veliko časa.

Fotogalerija na pinkbike.com

Na uvodni fotografiji Primož in njegova doma spitana žverca. Foto Klemen Humar.