Kolo: Yeti SB150 (2019), velikost M

Značilnosti

Polnovzmeteno enduro kolo z 29-palčnimi obročniki, 150 mm hoda na zadnjem kolesu in 170 mm na vilicah. Karbonski okvir in nihajka, drugega pri Yetiju že nekaj let ne delajo. In mislijo resno, ko kolesa razdelijo na “Race” in “Rip”. Tole je definitivno za dirkanje.

Romantično razmerje

Hej, govorimo o Yetiju, legendarni znamki iz Kolorada, ki že od osemdesetih izdeluje dirkaška in uživaška gorska kolesa v tovarniški turkizni barvi, ki je (spet) v zasebni lasti in ki (še) nima e-kolesa. Jasno, da imava romantično razmerje.

Priložnost za furanje

Že spomladi sva se družila na večih lokacijah, pa sem se tako zabaval in odlagal članek, da sem ostal brez kolesa. Nedavno sem na Šumbalandu 2 obnovil občutke in zdaj boš spodaj prebral-a vtise.

Vtisi

Nedavno preizkušena Specialized Enduro in Devinci Troy sta mi pustila nekaj občutka za dirkaško in uživaško furanje na vsaj približno podobnih 29-plačnih kolesih. Recimo, da bi bil SB150 vsaj teoretično nekje vmes. A kljub temu, da sem ga že vozil spomladi, nisem bil pripravljen nanj.

Tokrat sva šla na mokri Šumbaland 2, kjer sem že drvel tudi z zgoraj omenjenima. Pa sem bil tokrat vseeno bolj potnik kot pilot in mokro listje in korenine pod gumami niso opravičilo.

Takole bom strnil: naravnost čez vse pospeši kot bi obrnil ročko za plin, požre vse, kar pride pod kolesa. Warp speed. Ko pridejo odseki, kjer bi moral zadeti in držati linije, pa mu iskreno nisem bil kos. S tehniko ga moraš prisiliti tja, kamor želiš, pa tudi moč in napadalnost ni odveč. Ne gre nežno. V mojemu primeru pač malo sem in tja ter iz ovinka počasneje, kot bi si želel. Nemara bi bilo v idealnih razmerah bolje, ampak …

Izkušnja je precej drugačna kot pri starih preizkušenih, tistih z decimalko v imenu. Beri: Džojrajd: Yeti SB5.5

To je okvir s trdnostjo po standardih za tekmovalno kolo za spust. Ni se brez veze model na svetovnem pokalu v Mariboru prikazal na štartu na takšnem z DH vilicami. In Richie Rude na zelo podobnem kot je tale preizkušeni zmaguje na dirkah EWS.

Sicer pa, s to agresivnostjo na stran: kolo zelo dobro leze navkreber in je primerno za dolge ture!

Vseeno bi sam raje izbral “civilni” model SB130, z dvema cm hoda manj, pa tudi z drugimi prijaznejšimi lastnosti, zaradi katerih se pri Yetiju uvršča v družino “Rip”.

Številki vam tu zapišem le dve: pri velikosti M medosna razdalja 122,3 cm, kot vilic 64,5 stopinje.

Aja, slovenski distributer b-23 ima v svojem portfelju tudi komponente FUNN, zato je kolo opremljeno s krmilom (karbonskim) in oporo te znamke. Pa zavorne komponente Braking (rotorji in ploščice), ki mi na zavorah XT v mokrem niso pomagale pri kontroli, to je pa res “metanje sidra” namesto zaviranja, terja nekaj privajanja.

Vpetje nihajke Switch Infinity. Ga zdaj že razumeš? Da ne gre za dva blažilca? Da je druga zlata reč le vodilo, s pomočjo katerega se seli vrtišče? Pri SB150 je vse še malce drugače uglašeno, bolj dirkaško.

Je tole vključeno?

Tokrat lahko "zapiskom" s terena tudi prisluhneš. Svoje je dodal inženir Marko Obid, ki sicer dosti presedi na temle testnem kolesu, tudi v ZDA ga je letos popeljal na srečanje Yetijevega plemena.



Na jetra

Kot že zgoraj napisano, (zame) preagresiven za sproščeno igračkanje.

Pri starem SB5.5 in njegovih sorodnikih sem vedno bentil čez to, da sem imel bidon lahko le pod okvirjem. No, zdaj ga imam v okvirju, pa mi je zato noseča oblika okvirja manj všeč. A bi se lahko navadil.

Pa poceni niso in Mare mi ne more dati fuuuulllll popusta niti če bi hotel. :D

Za koga

Moraš biti kar samozavesten glede svojega furanja, pa ne škodi, če imaš “malo našparano”. Potem pa lahko trgaš na SloEnduru, na zahtevnih turah in tudi v parkih, če ti ni preveč škoda tega malega bogastva.

Cena glede na opremo od približno 6.150 do skoraj 11.000 €

Preizkušeni za ceno 7.800 € je bil opremljen s paketom Sram X.0 (pogon), Shimano XT (zavore), Fox Factory Kashima (vzmetenje) … na okvirju iz karbona Turq. Slednje ne pomeni bistveno dražjega okvirja temveč kombiniranje z dražjimi blažilci.
Za 2020 so modeli zastavljeni drugače, preveri na strani proizvajalca.

Džojrajd omogočil slovenski distributer b-23, FB @b23mtb, IG @b23mtb

Več o kolesu na www.yeticycles.com

Fotografije Marko Obid/b-23