Odgovori, ki jih je hišni modrec Jazbec stuhtal za decembrsko/januarsko številko revije Bicikel. Kako postati kolesar leta? Zakaj kolesarka težko najde opremo? Je Sram XX res le za tekmovalce?



Dragi Jazbec,
zanima me ali lahko postaneš kolesar leta tudi če se ne udeležuješ dirk, kot so Tour, Giro, Vuelta, svetovno prvenstvo ...
Jože iz Ljubljane, po e-pošti

Dragi Jože,
naziv kolesarja leta si na srečo lahko pridobiš na le v svetovnem merilu, ali v časopisih L’Equipe, Velo News, Bicikel, na spletni strani mtb.si, v Kolesarski zvezi Slovenije ali Odboru za gorsko kolesarstvo in BMX, temveč tudi v svoji vasi, društvu, skupinici, družini ... Saj poznaš slovenske navade, kako radi smo prvi na vasi!
Kar se tiče nas, navadnih ljudi (in jazbecev), pa je ob koncu leta najpomembnejše, da smo zadovoljni sami s seboj, ne pa da si rečemo: “Tale sezona je bila res eno veliko sranje. Drugo leto bo pa res bolje.” Seveda ne gre za osvojene zmage, naslove, denarne nagrade in podpisane pogodbe za naslednjo sezono. Gre le za občutek, da nisi preveč lenaril in da si nabral še kar zadovoljivo število turic in kilometrov; da nisi težji kot pred letom dni; da si izkoristil drago plačano opremo (najdražja je tista, ki je ne uporabljaš); da si kolesaril s prijatelji; da si se kaj novega naučil; da si po možnosti še koga navdušil za kolesarjenje ... Če je odgovor večkrat DA kot NE, si lahko iz novoletnih okraskov sestaviš kolajno/plaketo/pokal, nanj napišeš “Kolesar leta” in si ga slovesno podeliš.



Zakaj je v kolesarskih trgovinah tako težko dobiti stvari (oblačila, kolesa, šprintarce itd.) za punce?
Pinky, s foruma Bicikel.com

Draga Pinky (sklepam, da si dama in ne tisti cestni rekreativec, ki razvaža pizze, čeprav je tudi on rad v roza oblekah),
zelo rad bi za ta nerodni položaj okrivil majhen trg in razmeroma majhno “obračanje” zaloge v kolesarskih trgovinah. Trgovci se sredi noči prepoteni zbujajo ob sanjah, da naročajo nekaj, kar ne gre v promet, zaloga pa raaaste in raaaste. Zato zjutraj naročijo samo tisto, kar bodo najbolj zanesljivo prodali.
V resnici smo v kolesarstvu taglavni moški, vodimo tudi veliko večino znamk in trgovin. Ženske invazije v kolesarstvo se kar malo bojimo, saj ženske marsikaj počnejo bolje ali vsaj lepše. Zato se nam tudi ponudba ženskih koles in opreme ne zdi najpomembnejša na svetu. Tudi majice mtb.si z mojo podobo so tako na voljo le v moški izvedbi, a za prihodnost obljubljajo tudi ženske.
Ampak priznaj, da je vsako sezono boljše in da tudi naši trgovci, ki se morajo boriti za vsakega kupca, vse bolj upoštevajo tudi potrebe kolesark.



Spoštovani Jazbec,
v neki reviji sem prebral, da je novi Sram XX namenjen zgolj tekmovalcem, kajti prestavno razmerje naj bi bilo pretežko za navadnega rekreativca.
Zanima me kolikšna je cena, ki bi jo morale moje noge plačati, da bi tudi sam vozil XX?
Matjaž iz Mežice, po e-pošti

Dragi Matjaž,
ne gre le za razmerje vatov in kilogramov. Trije prednji verižniki oziroma razpon razmerij, ki jih nudijo, je na marsikateri progi za kros res odveč. V resničnem življenju, izven pvc trakov, pa večkrat pride prav mlinčkanje v dolge strme vzpone ali pa vrtenje tavelikega cirkularja po cesti. Ne glede pa no, koliko te je v hlačnicah. Je pa en podatek o teži, ki je pomemben za to, ali boš imel na svojem kolesu XX ali ne: teža tvojega mošnjička. Še ena primerjava, ne morem si kaj: Je pa en podatek o premeru, ki je pomemben za to, ali boš imel na svojem kolesu XX ali ne: debelina tvoje denarnice. Če pozabiš na X-X in ostaneš na IX-IX-IX, naj te ne bo Sram.



Jazbecu lahko vprašanje zastaviš v forumih tabla.mtb.si in bicikel.com (slednjim jih je očitno zmanjkalo) ali po e-pošti.
Objavljena vprašanja so po novem tudi nagrajena.

Podobo Jazbeca lahko nosiš tudi na majici ali kapucarju iz trgovine na strani mtb.si.