Odgovor na vaš nepravilni način prehranjevanja se skriva v eliminacijski dieti
Pomen diete je v tem, da nekaj odstranimo, izločimo. In ker na tem mestu govorimo o prehrani in njenem vplivu, je potrebno odstranili tisto vrsto prehrane, ki povzroča težave in ki ne godi našemu telesu. Učinki eliminacijske diete se pričnejo kazati že po dveh ali treh tednih. Za časovno obdobje dveh do treh tednov iz jedilnika črtaje jedi, ki jih bomo našteli in nato postopoma dodajate tiste, ki jih med časom trajanja diete niste uživali. Ob tem pa spremljajte, kaj se dogaja z vašim telesom in posledično počutjem.

Kako se lotiti eliminacijske diete in kaj je potrebno odstraniti iz diete?
Živila kot so gluten, mlečni izdelki, soja, jajca, koruza, svinjina, govedina, piščanec, fižol, kava, tropsko sadje, oreščki, žal ne bodo smela biti na vašem jedilniku v času diete. Verjetno se sliši veliko in se vam v glavi pojavlja vprašanje, kaj hudiča bom sploh lahko jedel?? No, ni tako grdo, kot je videti! Obstaja veliko alternativ, ki jih lahko uporabite. Riž, puran, ribe, jagnje, večino vse sadje in skoraj vsa zelenjava.

V veliko pomoč vam bo spodnja tabela, ki prikazuje živila, ki jih je potrebno odstraniti in nadomestiti s primernejšimi.

Primerno Neprimerno
Sadje Skoraj vse vrste svežega sadja Pomaranče, grenivka, limona, limeta
Zelenjava Skoraj vsa surova zelenjava (kuhana na pari) Paradižnik, jajčevci, krompir (sladki krompir je OK)
Škrob Riž, ajda Pšenica, koruza, ječmen, ržen kruh, oves ter vsi izdelki, ki vsebujejo gluten
Stročnice Tofu, sojino mleko, "soybeans", tofu, fižol, grah, leča
Oreški in semena Mandeljni Vse vrste oreščkov in semen
Mesni izdelki in izdelki iz rib
Ribe, puran, jagnje Govedina, piščanec, svinjina, slanina, hrenovke, razni prelivi, školjke, sojino meso
Mlečni in ostali izdelki Nesladkano riževo mleko, mandljevo mleko, kokosovo mleko Mleko, sir, pusta skuta, jogurt, maslo, sladoled, jajca
Maščobe Olivno, laneno ter kokosovo olje Margarina, maslo, procesirane in hidrogenizirane maščobe, majoneza
Pijača Čim več navadne sveže vode, zeliščni čaji Alkohol, kava, črni čaj, zeleni čaj
Začimbe Morska sol, poper, sveža zelišča (česen, kumina, koper, ingver, origano, peteršilj, rožmarin, timelj) Čokolada, kečap, gorčica, sojina omaka, vinski kis
Sladila Če potrebno, potem stevio Beli ali rjavi sladkor, med, javorjev sirup, koruzni sirup, posladki























Kot že omenjeno, eliminacijska dieta zahteva nekaj discipline in vloženega truda. Najlažje pridete do sprememb tako, da poskušate različne pristope in ob tem spremljate, kako se vaše telo odziva na njih. Edini opomnik gre pripisati dejstvu, da več živil kot jih izločite iz jedilnika, bliže ste spoznanju vaših telesnih potreb, ki peljejo do dobrega počutja in posledično kakovostnega zdravja.

Standardna in kolesarjem vsem znana vrsta hrane
Pašta, kruh, žitarice, čokolada, frutabele, pizze, coca-cola, sladkane pijače, sladice so vrsta hrane (ter pijače), ki se jo poslužuje veliko kolesarjev. Temu je tako, predvsem zaradi tega, ker so poceni, ne vzamejo veliko časa za pripravo in vsebujejo energijo. Vendar, če na hitro pogledamo seznam priporočenih živil, jih na njem ne boste našli. Razlog je v tem, ker omenjena vrsta hrane vsebuje na eni strani preveč sladkorja, bele moke in slabih maščob in glutena, ki v vsakdanji in prekomerni rabi povzročajo nezaželene posledice.
Če ste se našli v tej skupini, potem vas vabim, da poskusite omenjena živila zamenjati s takšnimi, ki vsebujejo precej manj sladkorja, so narejene iz polnovrednih vrst žit in ne vsebujejo tako skritih enostavnih ogljikovih hidratov kot skritih slabih maščob.

Koliko časa naj traja dieta?
Trajanje diete je pogojeno z starostjo in z simptomi, ki jih imate. Spremembe so lahko vidne že v času dveh do treh tednov trajanja diete. Ne komplicirajte preveč, razmerje živil in kalorijskega vnosa ni toliko pomembno. Edina pomembna stvar je, da izločite vsa tista živila, ki smo jih omenili v zgornji tabeli živil. Ne pozabite tudi na uživanje tekočine oz. vode. Dva do štiri litre dnevno bo dieti dodalo pravo vrednost in pomen!

Ponovna uvedba
Namen eliminacijske diete ni v tem, da se za vedno znebimo uživanju vaših najljubših živil. Bistveno je, da za nekaj časa prenehamo uživati tisto vrsto hrane, ki ima slab vpliv in nato to postopoma uvajamo nazaj v jedilnik. Po koncu tritedenskega trajanja diete pričnite zopet uživati tista živila, ki ste jih jedli pred pričetkom. Npr. ob ponedeljkih zaužijte mlečni obrok in nato spremljajte odzive v naslednjih dveh dneh. Če se v tem času ne pojavijo nobeni poznani simptomi, lahko potem zopet postopoma vpeljete uživanje npr. jajc. In zopet spremljajte odziv. S takšnim postopnim dodajanjem živil spoznavate, kaj godi vašemu telesu in katera živila za vas niso primerna.

Ključ pri vsem je, da se naučite poslušati svoje telo, ste ob tem strpni in ves čas spremljate vaše počutje. Prav tako pa je pomembno, da se ne počutite kot žrtev, ampak k stvari pristopite z dobro voljo, pozitivno naravnanostjo in veseljem po spremembi.

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.