Imaš doma staro gorsko kolo, ki miruje na toplem, ker ga je nadomestila nova zverinica? Z minimalnim posegom mu lahko spremeniš namembnost in vožnja z njim bo spet v veselje. Eden izmed predlogov, in to zelo aktualnih, je preobrazba v nekakšno gravel - ciklokros kolo, s katerim bo tvoje odsluženo gorsko kolo zasijalo v novi luči.

Najprej načrt

Na začetku si moraš zastaviti jasne cilje, kaj želiš na kolesu spremeniti. Tako boš lažje nabral vse potrebne dele, ki jih boš zamenjal pri preobrazbi. Glede na to, da gre za staro kolo, je smiselno za želene dele preveriti po domačih omarah ali pa pri prijateljih, saj bo projekt tako cenejši. Če se boš lotil spremembe v ciklokros kolo, bo potrebna menjava vilice, krmila, prestavno-zavornih ročk, gum ter še kakšne malenkosti.

Enostavnost

Poskušaj se držati načela več je manj ter ne kompliciraj pri izbiri. Navsezadnje bo kakršna koli vožnja s starim kolesom boljša kot nobena. Vilice lahko uporabiš kar tiste nevzmetene, ki so namenjene gorskemu kolesu, krmilo in prestavno zavorne ročke pa naj bodo cestne. Glede na to, da ima večina gorskih koles le še diske, boš zavore enostavno in ugodno usposobil, če boš uporabil mehanske čeljusti. Ne boš verjel, presenetljivo dobro služijo svojemu namenu! Namesti gume za ciklokros, profil teh pa prilagodi svojim ciljem vožnje. Priporočam kombinacijo s sistemom brez zračnic, saj so zaradi nizke višine gum težave s kačjimi ugizi še večje kot pri gorskem kolesu.


Franken bike. Kreacija Andreja Dekleve, ki jo je prvič predstavil na dirki Dust Lust. Pa še v enoprestavniški izvedbi je. Foto AD.

Namen projekta

V prvi vrsti je namen takšnega projekta ponovno oživiti staro kolo. Motivacija je pri vožnji z nečem drugačnim vedno večja, zato je takšen hibrid pravilna izbira za nove dogodivščine. Razbij monotonost ter se s kolesom udeleži kakšne ciklokros tekme. Ko se ga naveličaš, zamenjaj kašen del, ali pa ga preobrazi nazaj v MTB različico. Tako bo kolo stalno v pogonu. "Frankenbike" lahko v končni izvedbi izpade čudno, vendar je to sekundarnega pomena. Uživaj v ustvarjanju nečesa novega. Igraj se z nastavitvami ter tako sestavi kolo, ki bo služilo novemu namenu.

Stroški

Če se znajdeš, ne bodo visoki. Uporabiš lahko ves odslužen materjal preteklih sezon. Gonilka je lahko obdrsana, menjalnik, ki je bil na tvojem tekmovalnem gorskem kolesu zaradi padca nekoliko opraskan in morda zvit, lepo poravnaj. Verigo, če ni preveč raztegnjena, uporabi kar staro. Krmilna in sedežna opora, ki se ti valjata doma ali pri prijatelju, ker ste pač nastavljali geometrijo in dolžine pri nekem drugem kolesu, sta več kot primerni.

Med oglasi na spletu pobrskaj za kakšnim starim zavitim krmilom, obročnike uporabi kar tiste stare, odrgnjene in umazane od mleka, ki si jih prej nekaj sezon vozil na gorskem kolesu in je po nekaj letih od božička dobilo nove, lepše in boljše … Tako boš kar nekaj privarčeval.

Hec pa bo, če boš odslužen okvir še pobarval. Če ne poznaš kakšnega “ličarskega” prijatelja, se lahko barvne preobrazbe lotiš kar sam. Izdelek najbrž ne bo bleščeč in brez napak, bo pa vsekakor tvoje delo.

Zadnji korak

Uživaj, ne glej nazaj, odpelji se naprej po prvi poljski poti do gozda.

Na naslovni fotografiji hibrid Petra Zupančiča. Foto Pero.

Preberi še:
Pero svetuje: Kaj vzeti s seboj na dirko
Pero svetuje: Drobne pridobitve

Petra na njegovi športni poti podpirajo:

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.