Dragi slušatelji MT'Bontona, pri koncu šestih osnovnih pravil ali priporočil smo, kot so jih spisali pri združenju IMBA in jih priredili pri Komisiji za turno kolesarstvo Planinske zveze Slovenije. To pa ni konec MT'Bontona, novi prispevki kmalu. Šesto in zadnje priporočilo se glasi:

Ture načrtuj vnaprej.
Vedno moraš upoštevati v kakšnem stanju je tvoja oprema, kakšne so tvoje sposobnosti, kakšen je teren, kamor se odpravljaš, in se temu primerno pripravi. Bodi samozadosten, vzdržuj opremo, s seboj nosi potrebne zaloge živil, prvo pomoč in rezervno opremo (tehnična oprema, oblačila). Dobro izpeljana tura je v zadovoljstvo in ne v breme drugim. Vedno nosi čelado in drugo primerno zaščitno opremo.


IMBA: Plan Ahead
Know your equipment, your ability and the area in which you are riding and prepare accordingly. Strive to be self-sufficient: keep your equipment in good repair and carry necessary supplies for changes in weather or other conditions. Always wear a helmet and appropriate safety gear.


Ture načrtuj vnaprej.
Jaro iz prejšnjega članka na to temo bi se zopet pohecal - kako pa lahko načrtuješ za nazaj?
Načrtovanje oziroma predvidevanje je mati pripravljenosti in tudi za kratek krogec po domačem griču ni odveč pomisliti, kaj utegneš potrebovati.
Če smo se v prejšnjih učnih urah bontona učili predvsem lepega obnašanja do okolja in souporabnikov, je to točka, ki od vseh še najbolj neposredno koristi prav tebi. Da ti ne bo naposled žal, da si šel na kolo, ali pa boš breme reševalcem ali kaj hujšega.

Vedno moraš upoštevati v kakšnem stanju je tvoja oprema, kakšne so tvoje sposobnosti, kakšen je teren, kamor se odpravljaš, in se temu primerno pripravi.
Tvoja oprema naj bo tako ali tako vedno v kar najboljšem stanju. In tudi če je takšna, ni nujno, da je primerna za vsako turo. So kolesa in oprema, ki so nekako za povsod, so pa tudi zelo namenska, ki v drugih razmerah služijo toliko kot kij za baseball na teniškem igrišču.
Enako pomembno pa je, da ne preceniš sebe. Tako glede zahtevnosti kot dolžine ture, ki jo pričakuješ. Ni napak, če se zavedaš, da je tura, na katero greš prvič, lahko zaradi večih dejavnikov (vremenske razmere, stanje poti, slaba ocena prijateljev, okvare, maček od prejšnjega dne …) bistveno daljša in/ali zahtevnejša, kot ti je bilo predstavljeno.

Bodi samozadosten, vzdržuj opremo, s seboj nosi potrebne zaloge živil, prvo pomoč in rezervno opremo (tehnična oprema, oblačila).
Da so najlepše ture, na katerih so gostilne le na štartu in cilju (pa mogoče ena vmes), nam je jasno. Odprtega kolesarskega servisa za pravo avanturo skoraj ne sme biti v bližini. Na takojšen pristanek reševalcev s helikopterjem zaradi kakšne malenkosti, kot je zlomljena ključnica ali odprto koleno, tudi ni računati. Sa-mo-za-do-stnost je skoraj čista osnova gorskega kolesarstva, takoj za singletrackom in blatom med zobmi. Še na dirkah v krosu smo lahko pred leti kolesa popravljali le z orodjem in deli iz svojih žepov, dokler ni disciplina postala preveč "olimpijska" in so v tehnične cone postavili cele delavnice in rezervna kolesa v delih. Tura pa seveda ni dirka ampak avan-tura, na kateri smo odvisno od svoje pameti ali neumnosti.
Tudi vreme se zlasti na turi na višji nadmorski višini lahko hitro obrne in brez dodatnih cunjic ne bo več luštno.
Kaj imeti s seboj na krajši in kaj na daljši turi, na kateri je za gorskega kolesarja vsekakor najprimernejši nahrtbnik? Vsaj kar se orodja, drobnih delov in "mcygverskih" trikov tiče, je to tema za samostojen članek.

Dobro izpeljana tura je v zadovoljstvo in ne v breme drugim.
To se je avtorjem iz KTK zdelo pomembno dodati k prevodu. Ne gre oporekati.

Vedno nosi čelado in drugo primerno zaščitno opremo.
O čeladi je sploh škoda izgubljati besed. Po čeladi se kolesar loči od cepca, ki nosi možgane naprodaj. Tak heroj je tudi kandidat, da pokvari dan vsem drugim in še komu. Pustite ga na parkirišču.
Če se vam zdi, da na zahtevnih spustih potrebujete tudi drugo zaščito, jo pač nosite s seboj. Morda se bo kakšen pešec zaradi integralne čelade in ščitnikov počutil še bolj ogrožen, a tu nimamo kaj.

Dodajmo, da k dobremu načrtovanju lahko sodi tudi dober načrt primerne ture, navigacija na neznanem terenu, dobre informacije iz prve roke, vodič-knjiga ali morda celo vodnik-človek. Danes GPS sprejemnik ni odvečna šara, čeprav se marsikomu še upira.

Za konec še prevod posrečenega pregovora: Kdor ne uspe načrtovati, načrtuje neuspeh.

Uvodna fotografija ... izgubljeni? Foto Grega Stopar.

Priporočila turnim kolesarjem KTK PZS
IMBA Rules of the trail

Z uporabo strani mtb.si soglašate z uporabo piškotkov. - Podrobnosti.